امروز در فضا؛ استفاده از نجوم رادیویی برای جستجوی بیگانگان

امروز در فضا؛ استفاده از نجوم رادیویی برای جستجوی بیگانگان

۱۱ آوریل ۱۹۶۰، ستاره‌شناسان پروژه ازما برای اولین‌بار از نجوم رادیویی برای جستجوی بیگانگان استفاده کردند.

کد خبر : ۱۲۹۷۸۰
بازدید : ۱۶۵۱

۱۱ آوریل ۱۹۶۰، ستاره‌شناسان اولین آزمایش علمی برای جستجوی حیات فرازمینی‌ها را آغاز کردند. این آزمایش که با نام پروژه ازما شناخته شده است، به‌دنبال انتقال رادیویی بین‌ستاره‌ای از منظومه‌های ستاره‌ای دیگر بود.

پروژه ازما اولین‌باری بود که از نجوم رادیویی برای جستجوی بیگانگان استفاده شد. سرپرستی این کار بر عهده یک ستاره‌شناس به‌نام «فرانک دریک» در دانشگاه کرنل بود. او از یک تلسکوپ ۸۵ فوتی در رصدخانه ملی رادیو نجوم در گرین بنک، ویرجینیای غربی برای بررسی دو ستاره نزدیک به نام‌های تاو نهنگ و اپسیلون جوی استفاده کرد.

تلسکوپ

تلسکوپ ۸۵ فوتی در رصدخانه ملی رادیو نجوم در گرین بنک

او ابتدا تلسکوپ را به سمت تاو نهنگ گرفت، اما هیچ سیگنالی را تشخیص نداد. هنگامی که تلسکوپ را به‌سمت اپسیلون جوی گرفت، سیگنالی را مشاهده کرد. او بعداً متوجه شد که سیگنال توسط تجهیزات رادار نظامی ایجاد شده است. پروژه جدید ازما زودتر از انتظار متوقف شد. دانشمندان دریافتند که تجهیزاتشان به‌اندازه کافی حساس نیستند تا امواج موجود در فضا را دریافت کنند.

مطمئناً ازما آخرین آزمایش در این زمینه نبود و پروژه‌های بهتر با حساسیت‌های بیشتری روی کار آمدند و فعالیتشان را آغاز کردند. واضح است که تنها راه‌های ارتباط ما با بیگانگان امواج، اشعه‌ها و ریاضیات هستند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید