روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

به گفته‌ی جنیفر لوپز ۵۳ ساله او دوست دارد اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهد ورزش کردن باشد. او این کار را اغلب ساعت ۵ صبح زمانی که هوا هنوز تاریک است انجام می‌دهد.

کد خبر : ۱۲۹۹۳۴
بازدید : ۴۸۶

جنیفر لوپز به تازگی فاش کرده برای انجام ورزش صبح‌ها ساعت ۴:۴۵ صبح از خواب بیدار می‌شود.

او، اما تنها سلبریتی‌ای نیست که صبح زود را برای ورزش کردن انتخاب می‌کند و ستارگان دیگری همچون مارک والبرگ و دواین جانسون هم برنامه‌ی ورزشی مشابهی دارند.

جنیفر لوپز

روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

به گفته‌ی جنیفر لوپز ۵۳ ساله او دوست دارد اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهد ورزش کردن باشد. او این کار را اغلب ساعت ۵ صبح زمانی که هوا هنوز تاریک است انجام می‌دهد.

او می‌گوید: «سعی می‌کنم تصمیمات خوبی بگیرم و به وقتم تعادل دهم.»

به گفته‌ی لوپز، ورزش یک عامل انگیزه بخش در زندگی او است و سعی می‌کند دائماً محدودیت‌های خود را کنار بزند و روحیه‌ی ورزشکارانه اش را حفظ کند.

او می‌گوید: «من دائماً در حال تغییر و به دنبال چیز‌هایی هستم که هیجان و انگیزه‌ی مرا حفظ کنند. من از به چالش کشیدن خودم نمی‌ترسم، برای همین از تحت فشار قرار دادن خودم استقبال می‌کنم. این همان کاری است که حالا دارم انجام می‌دهم.»

لوپز کیک بوکسینگ، تمرینات دایره ای، تمرینات میان تنه و حرکات لانژ و برپی انجام می‌دهد.

مربی شخصی او، تریسی اندرسون می‌گوید لوپز ورزش کردن را بسیار جدی می‌گیرد.

دواین جانسون

روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

دواین جانسون معمولاً روز خود را از ساعت ۳:۳۰ صبح برای انجام ورزش آغاز می‌کند. او پیش‌تر اذعان کرده بود تنها ۳ ساعت خواب برای او کفایت می‌کند.

جانسون ورزش خود را با یک تمرین هوازی سبک شروع می‌کند که اغلب دویدن است، اما اگر هوای بیرون نامساعد باشد، این کار را در خانه با دستگاه الپتیکال انجام می‌دهد.

او در همین حین یک قهوه می‌نوشد و نگاهی به اخبار می‌اندازد.

جانسون می‌گوید ترجیح می‌دهد روز خود را به این شکل شروع کند، چون ورزش‌های هوازی، برعکس ورزش‌های پرجنب و جوش، او را برای بقیه‌ی روز مهار می‌کنند.

با این حال، اگر بداند که آن روز به خاطر شلوغی برنامه اش فرصت ورزش دوباره را نخواهد داشت، به جای ورزش‌های هوازی، صبح‌ها وزنه خواهد زد.

جانسون عصر‌ها هم چند ساعتی ورزش می‌کند و سعی می‌کند شب‌ها هم تمریناتی داشته باشد.

مارک والبرگ

روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

مارک والبرگ ۵۱ ساله قبلاً روز‌های خود را از ساعت ۲:۳۰ صبح آغاز می‌کرد، حالا، اما ورزش را از ساعت ۴ صبح شروع می‌کند.

او در ماه نوامبر اعلام کرد که برنامه‌ی روزانه‌ی خود را اندکی سبک‌تر کرده که شامل خوابیدن تا ۳:۳۰ صبح می‌شود.

والبرگ که در سال ۲۰۱۸ با فاش کردن رژیم غذایی و برنامه ورزشی نظامی اش خبرساز شده بود، این بار گفت که دیگر برای صبحانه جو پرک شده، کره بادام زمینی، بلوبری و تخم مرغ نمی‌خورد و به جای آن ۱۸ ساعت از روز را روزه می‌گیرد.

به گفته‌ی والبرگ، او بعد از بیدار شدن از خواب، مکمل‌ها و ویتامین‌های مختلفی از جمله زردچوبه و ویتامین‌های سی و دی مصرف می‌کند.

او به تازگی نوشیدن قهوه اسپرسو را آغاز کرده که از آن برای سرکوب اشتهای خود در طول روزه‌های طولانی اش استفاده می‌کند که معمولاً از ۶ عصر تا ۱۲ ظهر روز بعد به طول می‌انجامد.

در استاندارد والبرگ، اما این در حقیقت یک عقب نشینی از برنامه‌ی پیشین او محسوب می‌شود که شامل آغاز روز از ساعت ۲/۳۰ صبح و مصرف ۸ وعده غذایی طی روز بود.

او، اما می‌گوید برنامه‌ی جدیدش نتایج بهتری برای او داشته بدون آنکه مجبور به انجام ورزش‌های هوازی زیاد یا صرف زمان طولانی در باشگاه باشد.

کارداشیان‌ها

روتین‌های ورزشی عجیب سلبریتی‌های هالیوودی؛ از جنیفر لوپز تا دواین جانسون

کلویی کارداشیان می‌گوید در حدود ۵ صبح برای انجام ورزش از خواب بیدار می‌شود و حدود ۵:۱۷ نیز قهوه‌ی صبحگاهی خود را می‌خورد.

او یک بار تصویری از خود با لباس ورزشی و بر روی یک دستگاه ورزشی منتشر کرد و نوشت که پیش از بیدار کردن دخترش برای رفتن به مدرسه ورزش می‌کند.

کیم کارداشیان یکی دیگر از اعضای سحرخیز خانواده‌ی کارداشیان است. او ساعت ۵:۴۵ صبح از خواب بیدار می‌شود تا برای انجام ورزش در ساعت ۶ آماده باشد.

مادر آن‌ها کریس جنر ۶۷ ساله هم فاش کرده صبح‌ها ساعت ۴:۳۰ صبح از خواب برمی خیزد تا پس از نوشیدن چای و بررسی ایمیل هایش، خود را برای انجام ورزش در ساعت ۶ صبح آماده کند.

کارشناسان چه می‌گویند؟

کارشناسان می‌گویند انجام ورزش در صبح زود مزایای متعددی هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ ذهنی دارد.

این کار می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود که به کالری سوزی می‌انجامد و به علاوه، سطح هورمون‌های عضله ساز مثل تستوسترون در هنگام صبح بیشتر است؛ بنابراین چه قصد کاهش وزن داشته باشید و چه قصد عضله سازی، این امر با مزایای متعددی همراه است.

علاوه بر این، مغز در زمان ورزش اندورفین آزاد می‌کند که یک ماده شیمیایی شادی بخش است؛ بنابراین با انجام ورزش در صبح زود می‌توانید با روحیه‌ای مثبت روز خود را شروع کنید.

از سویی دیگر، هورمون کورتیزول که با هوشیاری مرتبط است، هم صبح‌ها و هم در زمان ورزش افزایش می‌یابد، بنابراین اگر ورزش تان را پیش از شروع روز کاری انجام دهید، برای باقی روز هوشیار و آماده خواهید بود.

با این حال، در برخی موارد بهتر است انجام ورزش را به ساعات بعدی روز موکول کنید.

کسانی که به مشکلات قلبی عروقی دچار هستند باید پیش از در پیش گرفتن یک برنامه‌ی ورزش صبحگاهی با پزشک خود مشورت کنند، چون بدن طی ۲ ساعت ابتدایی پس از بیدار شدن از خواب یک افزایش طبیعی در فشار خون را تجربه می‌کند که با انجام ورزش شدت بیشتری خواهد یافت.

علاوه بر این، افراد دیابتی نیز باید درباره‌ی برنامه‌ی ورزشی خود با پزشک مشورت کنند و اگر صبح زود ورزش می‌کنند، سطح قند خون خود را تحت نظر داشته باشد. این افراد همچنین باید از انجام این کار با معده‌ی خالی پرهیز کنند چرا که آن‌ها را در معرض خطر افت قند خون قرار می‌دهد.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید