این کانال‌های یوتیوب پول پارو می‌کنند!

این کانال‌های یوتیوب پول پارو می‌کنند!

یوتیوبر یا Youtuber به فردی گفته می‌شود که کانال یوتیوب ساخته است و در این پلتفرم فعالیت محتوایی دارد و از این راه کسب درآمد می‌کند. عده‌ای از ستاره‌های یوتیوبی حتی پایگاه طرفداری دارند و ویدئوهایشان به‌محض انتشار تا میلیون‌ها یا میلیارد‌ها بار دیده می‌شود که موجب کسب درآمد ازطریق تبلیغات یا سایر سرمایه‌گذاری‌های تجاری می‌شوند.

کد خبر : ۱۳۰۴۱۳
بازدید : ۶۰۰۹

پلتفرم یوتیوب یکی از پربازده‌ترین پلتفرم‌ها برای تولیدکنندگان محتوا است که امکان دستیابی به درآمد‌های میلیون دلاری را فراهم می‌کند.

یوتیوب درحال‌حاضر به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها بدل شده است و ماهانه بیشتر از ۱٫۷ میلیارد بازدید یکتا دارد. این وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدئو در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و امروزه تبدیل به پلتفرمی برای تولیدکنندگان محتوا در موضوعات مختلف شده است که ازطریق فعالیت در آن به شهرت جهانی رسیده‌اند.



یوتیوبر یا Youtuber به فردی گفته می‌شود که کانال یوتیوب ساخته است و در این پلتفرم فعالیت محتوایی دارد و از این راه کسب درآمد می‌کند. عده‌ای از ستاره‌های یوتیوبی حتی پایگاه طرفداری دارند و ویدئوهایشان به‌محض انتشار تا میلیون‌ها یا میلیارد‌ها بار دیده می‌شود که موجب کسب درآمد ازطریق تبلیغات یا سایر سرمایه‌گذاری‌های تجاری می‌شوند.

دیگر طرح‌های کسب درآمد از یوتیوب می‌تواند شامل، حمایت‌های مالی یا حتی فروش کالا شود. اما، بیشتر تلاش یوتیوبر‌ها برای کسب درآمد ازطریق تبلیغات گوگل است که موجب جهش ناگهانی درآمد آن‌ها خواهد شد.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

میزان درآمد از یوتیوب به موضوع فعالیت فرد و مخاطبان و سابسکرایبر‌ها (مشترکان کانال) او بستگی دارد. اما برای کسب درآمد از یوتیوب باید شرایط حداقلی را دارا باشید.

درواقع، گوگل برای اینکه بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را با یوتیوبر تقسیم کند نیاز دارد تا شرایط زیر درباره‌ی کانال یوتیوب او صادق باشند:

کانال یوتیوب حداقل ۱٬۰۰۰ مشترک (Subscribe) داشته باشد.
محتوای کانال یوتیوب در یک بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه در مجموع حداقل ۴٬۰۰۰ ساعت تماشا شده باشد.
حساب کاربری Google AdSense برای پرداخت‌ها به کانال متصل شده باشد.
موافق خط مشی کسب درآمد از یوتیوب باشد و آن‌ها را رعایت کند.

یوتیوب

۵- کانال Like Nastya

کانال یوتیوب Like Nastya در صدر فهرست پربازدیدترین کانال‌های یوتیوب قرار دارد. ۱۰۵ میلیون عضو وفادار کانال Nastya به‌صورت مرتب ویدئو‌های او را تماشا می‌کنند که در حال یادگیری مهارت‌های جدید است، ریاضی تمرین می‌کند یا همراه پدرش کتاب می‌خواند، به مهمانی جشن تولد دوستش می‌رود و روزمرگی‌های خودش را دارد.

درآمد سالانه این یوتیوبر روس ۹ ساله به ۲۸ میلیون دلار می‌رسد و به‌تازگی قراردادی برای تولید کالا‌هایی با برند خودش امضا کرده است که شامل پوشاک، اسباب‌بازی و همچنین مجموعه NFT می‌شود.

کانال‌ یوتیوب

۴- کانال Unspeakable

ناتان جانسون گراهام متولد ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶ خورشیدی) یکی دیگر از یوتیوبر‌های موفق است که با فعالیت در حوزه گیمینگ مخاطبان زیادی جمع کرده است. کانال اصلی او با نام Unspeakable Gaming نُه میلیون عضو دارد. او ۹ کانال یوتیوب دیگر نیز دارد که از شهرت بالایی در یوتیوب برخوردارند. درآمد تخمینی او نیز به ۳۸ میلیون دلار سالانه می‌رسد.

کانال‌ یوتیوب

۳- کانال Markiplier

مارک فیشباخ که با نام مستعار Markiplier شناخته می‌شود، نزدیک یک دهه است که از یوتیوب درآمد دارد. او بیشتر از یک‌چهام Mr. Beast مشترک دارد که رقم آن به ۳۴ میلیون نفر حساب کاربری می‌رسد. بااین‌حال، درآمد تخمینی او از یوتیوب به ۳۸ میلیون دلار در سال می‌رسد. بیشتر ویدئو‌های او متمرکز بر نمایش مهارت‌های خود در بازی‌های ویدئویی است. البته، چاشنی طنز را نیز در ویدئو‌های خود اضافه می‌کند.

Markiplier به‌تازگی در یک مصاحبه گفته است که میزان درآمد یوتیوبر‌ها از یوتیوب منصفانه نیست و او بیشتر درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کند.

کانال‌ یوتیوب

۲- کانال آهنگ و داستان کودکانه Pinkfong Baby Shark

این کانال با ۶۶ میلیون عضو می‌تواند به صورت تقریبی ۴۰ میلیون دلار برای کیم و خانواده‌اش درآمد ایجاد کند. ارزش کانال Pinkfong حدوداً ۱٬۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این کانال متمرکز به شعر‌ها و آهنگ‌های کودکانه و داستان‌های مناسب کودکان است. در ویدئو‌های این کانال علاوه‌بر سرگرمی، مسائل آموزشی نیز برای کودکان فراهم می‌شود.

کانال‌ یوتیوب

۱- کانال یوتیوب Mr. Beast

جیمی دونالدسون ۲۴ ساله با نام مستعار Mr. Beast و با ۱۴۵ میلیون مشترک در صدر فهرست قرار می‌گیرد که به‌طور تخمینی سالانه ۵۴ میلیون دلار از یوتیوب کسب درآمد می‌کند. براساس گزارش رولینگ استون معمولاً ساخت ویدئو‌های او ۱۰٬۰۰۰ دلار هزینه دارد که در این بین گاهی ویدئو‌های چالشی ازجمله «آیا حاضری به‌ازای ۱۰۰٬۰۰۰ دلار با کوسه‌ها شنا کنی؟» می‌شود.

جیمی دونالدسون می‌گوید که پیشنهاد یک میلیارد دلاری برای فروش کانال یوتیوبش را رد کرده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید