مزایای استفاده از مانیتور گیمینگ برای تجربه بهتر بازی‌های ویدئویی

مزایای استفاده از مانیتور گیمینگ برای تجربه بهتر بازی‌های ویدئویی

در مانیتور های گیمینگ، مشخصات قدرتمندی به کار رفته است تا کاربران بتوانند نهایت لذت و هیجان را از بازی مورد نظر، به‌دست بیاورند. از کیفیت بالا و 4K گرفته تا حداقل میزان پاسخ‌گویی، تماما از مواردی هستند که می‌توانند در مانیتور گیمینگ وجود داشته باشند.

کد خبر : ۱۳۰۵۲۷
بازدید : ۳۶۰۳

امروزه مانیتور باکیفیت توسط برندهای مختلفی مانند جی پلاس تولید می‌شود. مانیتور های گیمینگ، یکی از انواع دسته‌بندی‌های موجود برای مانیتورها هستند که موردتوجه گیمرها قرار می‌گیرند و حتی برای طراحان، معماران و ... که به سیستم‌هایی با کیفیت بالا نیاز دارند، هم مناسب می‌باشند.

در این رابطه، قیمت مانیتور گیمینگ می‌تواند برای گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا این مانیتورها از اصلی‌ترین تجهیزات لازم برای گیمرها هستند و باید بهترین آن برای کسب بیشترین بازدهی، انتخاب شود.

در مانیتور های گیمینگ، مشخصات قدرتمندی به کار رفته است تا کاربران بتوانند نهایت لذت و هیجان را از بازی مورد نظر، به‌دست بیاورند. از کیفیت بالا و 4K گرفته تا حداقل میزان پاسخ‌گویی، تماما از مواردی هستند که می‌توانند در مانیتور گیمینگ وجود داشته باشند.

استفاده از مانیتور گیمینگ برای تجربه بازی‌های ویدئویی دارای مزایای بسیاری است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

نمایش با کیفیت تصاویر: مانیتور گیمینگ معمولاً نسبت به مانیتورهای عادی، رزولوشن بالا و فریم‌ریت بیشتری دارد که باعث می‌شود تصاویر بازی با کیفیتی بهتر و صاف‌تر نمایش داده شوند.

زمان پاسخ‌دهی کوتاه: مانیتورهای گیمینگ به دلیل زمان پاسخ‌دهی کوتاه‌تر، به بازیکنان امکان می‌دهند تا واکنش سریع‌تری نسبت به بازی داشته و تجربه بازی بهتری داشته باشند.

قابلیت نمایش رنگ‌های غنی: مانیتورهای گیمینگ قابلیت نمایش رنگ‌های غنی را دارند که باعث می‌شود بازیکنان بتوانند جزئیات بیشتری از بازی را مشاهده کنند و تجربه بهتری از بازی داشته باشند.

طراحی خاص: مانیتورهای گیمینگ عموما با طراحی‌های خاص و متفاوتی مانند قاب‌های باریک‌تر، مجهز به نورپردازی، امکان نصب روی دیوار، خمیده و ...، ارائه می‌شوند که به کاربر حس بهتری می‌بخشند و تجربه لذت‌بخشی هنگام بازی کردن، فراهم می‌کنند.

قابلیت چرخش: برخی از مانیتورهای گیمینگ قابلیت چرخش دارند که به بازیکنان امکان می‌دهد مانیتور را برای مشاهده بهتر در زوایای مختلف بچرخاند.

مزایای استفاده از مانیتور گیمینگ برای تجربه بهتر بازی‌های ویدئویی

ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ

قبل از اینکه به سراغ قیمت مانیتور گیمینگ برویم، نیاز است نگاهی به ویژگی‌هایی که این دسته از مانیتورها دارند، بیندازیم. در واقع هنگامی که به سراغ خرید این محصولات می رویم، باید بدانیم که آن‌ها دارای چه ویژگی‌هایی هستند که سبب تمایز با سایر محصولات شده‌اند.

قطعا سیستم‌های گیمینگ، باید در بخش گیم به کاربر کمک‌های زیادی کند تا او بتواند از تجربه بازی خود، لذت کافی را ببرد. به همین علت، در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان از آن‌ها به عنوان عوامل تمایز مانیتور های گیمینگ با سایر موارد نام برد، می‌پردازیم.

مانیتور گیمینگ نسبت به مانیتورهای معمولی که برای استفاده عمومی و مدیریت کاربری عادی طراحی شده‌اند، دارای ویژگی‌های خاصی است که برای بازی‌های رایانه‌ای بسیار مهم می‌باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

نرخ تازه‌سازی بالا: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور گیمینگ، نرخ تازه‌سازی بالاست. بیشتر مانیتورهای گیمینگ، با نرخ تازه‌سازی 144Hz یا 240Hz ارائه می‌شوند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تصاویری با جریانی بسیار بالا و خطی‌تر، بدون هیچ‌گونه تیرگی و سایه‌زدگی مشاهده کنند.

پایداری رنگ: مانیتورهای گیمینگ باید دارای پایداری رنگ باشند که در هنگام بازی، بازیکنان را در ارتباط با رنگ‌های دقیق و واقع‌گرایانه نگه می‌دارد. همچنین، دارای تکنولوژی‌هایی همچون HDR برای ارائه رنگ‌های غنی‌تر و واقعی‌تر می‌باشند.

زمان پاسخ‌گویی بسیار کم: مانیتورهای گیمینگ باید دارای زمان پاسخ‌گویی بسیار کمی باشند تا بتوانند به درخواست‌های بازیکنان در زمانی کوتاه پاسخ دهند. برای این منظور، مانیتورهای گیمینگ از فناوری‌هایی همچون G-Sync و Free Sync استفاده می‌کنند که زمان پاسخ‌گویی را به حداقل می‌رسانند.

علاوه بر موارد فوق، موارد دیگری نظیر قیمت، نوع پنل، نرخ به‌روزرسانی تصاویر و ... نیز بر روی یک مانیتور گیمینگ، تاثیرگذار است.

اگر یک گیمر هستید، بهتر است به دنبال مانیتوری با حداقل 75 هرتز باشید. اکثر مانیتورهای بازی برای ارائه حداقل 120 هرتز طراحی شده اند. اگر گیمر نیستید، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز برای کار شما مناسب خواهد بود.

نرخ تازه‌سازی نمایشگر گیمینگ شما به تعداد دفعاتی که نمایشگر در هر ثانیه یک تصویر جدید می‌کشد، اشاره دارد. به عبارت دیگر تعداد دفعاتی است که مانیتور شما با اطلاعات جدید در هر ثانیه به‌روز می‌شود. این ویژگی با هرتز، اندازه‌گیری می‌شود.

اگر صفحه‌نمایش مانیتور گیمینگ شما دارای نرخ تازه‌سازی 144 هرتز باشد، به این معنی است که نمایشگر تصویر را 144 بار در ثانیه تازه می‌کند. هر چقدر نرخ رفرش بیشتر باشد، بسیار بهتر است. این نرخ برای بسیاری از افرادی که گیمر هم نیستند، بسیار مهم است.

یک نمایشگر گیمینگ فوق عریض را با یک صفحه‌نمایش عریض معمولی اشتباه نگیرید. صفحه‌نمایش‌های فوق عریض یا اولترا واید به شما این امکان را می‌دهند تا تجربه خوبی از تماشای فیلم داشته باشید. شما می‌توانید میدان دید را در بازی‌ها بدون ایجاد افکت گسترش دهید. اگر میدان دید وسیع‌تری را ترجیح می‌دهید تا دشمنان را زودتر شناسایی کنید و یا خود را در محیط بازی غوطه‌ور کنید، یک مانیتور گیمینگ اولترا واید را به شما توصیه می‌کنیم.

فناوری SuperSpeed ​​IPS زمان پاسخگویی را به 1 میلی ثانیه کاهش می‌دهد. در عین حال شفافیت و وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهد. این فناوری وضوح بالا و نرخ رفرش سریع، کیفیت صفحه نمایش دقیق و تجربه بازی روان را به شما می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید