واکنش وکیل بابک زنجانی به بازداشت رضا ضراب

وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به بازداشت رضا ضراب شریک موکلش به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها گفت که خدمات زنجانی و شرکایش به ایران در زمان تحریم‌ها، مصداق پولشویی بین‌المللی است.

کد خبر : ۱۴۱۵۳
بازدید : ۹۶۵
وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش به بازداشت رضا ضراب شریک موکلش به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها گفت که خدمات زنجانی و شرکایش به ایران در زمان تحریم‌ها، مصداق پولشویی بین‌المللی است.

رسول کوهپایه‌زاده درباره بازداشت رضا ضراب که بر اساس کیفرخواست دادستانی آمریکا و به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته است اظهار کرد: بازداشت رضا ضراب شریک موکل به اتهام همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها، به خوبی بیانگر نقش موثر و کلیدی موکل در راستای خدمت به نظام است.

وکیل مدافع بابک زنجانی تصریح کرد: همان‌طور که قبلاً هم بارها گفتم، خدمات موکل از مصادیق پولشویی بین المللی است و این همان طنز تلخ و تناقض آشکار اتهام زنجانی یعنی علم به موثر بودن اقدامات در ضربه زدن به نظام است.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: هیچوقت نباید دوستان و خدمات‌شان فراموش شود و نباید کاری کرد که به دست خودمان سبب خوشحالی دشمنان شویم. البته تردیدی نیست که ارائه خدمات و سابقه افراد مانع رسیدگی به اتهامات‌شان نیست ولی هر اتهامی به موکل وارد باشد اخلال در نظام اقتصادی با قصد و علم ضربه زدن به نظام که منتج به افساد فی الارض باشد وارد نیست.

رضا ضراب از جمله افرادی است که نام او در پرونده رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی بارها برده شده است؛ زنجانی در چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در پاسخ به سئوال قاضی صلواتی مبنی بر اینکه از طرف شما دستور پرداخت 445 میلیون یورویی به بانک‌های پارسیان و سرمایه به شرکت صفیرآلتین متعلق به رضا ضراب داده می‌شود و ضراب 12 میلیون یورو کارمزد می‌گیرد، گفت: بانک مرکزی پول‌هایش در حساب‌های بانک پارسیان و سرمایه بود و این بانک‌ها می‌خواستند به هالک بانک ترکیه واریز کنند که یک کارمزد اینها و یک کارمزد نیز بانک ترکیه می‌گرفت. در اصل ضراب کارمزد نمی‌گرفت بلکه پول وقتی به حسابش ریخته می‌شد، به خاطر کارمزدهایی که قبلاً کسر شده بود، 12 میلیون کم بود. مگر 12 میلیون یورو کامزد می‌شود.

این در حالی است که ضراب پیشتر هر گونه ارتباط با بابک زنجانی را تکذیب کرده و گفته بود: «نمی‌دانم چطور این داستان درست شده که بابک زنجانی رئیس یا همکار یا شریک من است. این را ابتدا یکی از روزنامه‌های ترکیه با هدف خاص سیاسی مطرح کرد و بعد هم در ایران منعکس شد. زنجانی هیچ‌وقت رئیس من نبوده. آقایان خودشان یک اشتباه مرتکب شدند و حالا هم نمی‌دانند باید چه بکنند».

از جمله اتهامات ضراب در پرونده‌ای که برایش در ترکیه مفتوح و بابت آن به پنج سال حبس محکوم شد، قاچاق طلا بود؛ جالب اینکه بابک زنجانی نیز در جریان محاکمه خود از ماجرای خرید یک و نیم تن طلا از آفریقا و تلاش برای وارد کردن این محموله به کشور از طریق استانبول پرده برداشت اما نامی از ضراب نبرد.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی است که بنابر اعلام سخنگوی قوه‌قضائیه، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شده است. زنجانی 2.6 میلیار یورو به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن نیز از دیکر شکات وی محسوب می‌شوند.

«م.ش» و «ح.ف.ه» متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده هستند که آنها نیز مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید