اردبیل سفیدپوش شد

کد خبر : ۱۴۴۱۸
بازدید : ۱۲۷۴
با ورود سامانه بارشی و افت محسوس دما بارش برف اردبیل را سفیدپوش کرد.

به گزارش مهر، عصر پنج‌شنبه با کاهش محسوس دما در ابتدا بارش باران و در ادامه با افت دما بارش برف در اردبیل آغاز شد.

بارش برف در وضعیتی در مناطق جنوبی و مرکزی استان آغاز شده است که شهروندان اردبیلی برای گردش در روز طبیعت از روزها قبل برنامه‌ریزی کرده و تدارک دیده‌اند.

با افت محسوس دما هواشناسی استان اردبیل از یک هفته قبل بارش برف و باران را در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی کرده و به اطلاع شهروندان و گردشگران رسانده بود به‌طوریکه مدیرکل هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر به تداوم افت دما تا روز شنبه اشاره کرد.

علی دولتی مهر افزود: به دلیل افت دمای هوا تا هشت درجه بارش باران به برف تبدیل شده است که البته به دلیل اینکه دمای هوا سردی زیادی ندارد، برف بر روی زمین نشسته و سریعاً آب می‌شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌داد که سامانه بارش قبل از ظهر فردا خارج می‌شود که بررسی‌های جدیدتر نشان می‌دهد احتمال خروج آن از ساعات اولیه صبح وجود دارد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان مدت‌زمان سرما با خروج زودهنگام سامانه کاهش می‌یابد و با این وجود بارندگی و سرما به قوت خود باقی است.

دولتی مهر از اعلام وضعیت جوی مناطق گردشگری استان خبر داد و تأکید کرد: جاده ساحلی رود ارس، کشت و صنعت مغان و بازارچه مرزی بیله سوار هوای نیمه‌ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان وضعیت جوی دریاچه گیلارلو و منطقه مغان گرمی را نیز وزش باد و هوای نیمه‌ابری اعلام کرد و گفت: از بعدازظهر احتمال بارش در این مناطق وجود دارد.

دولتی مهر تصریح کرد: در خیاو چایی، پارک جنگلی و پل معلق مشگین شهر بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در دامنه‌های سبلان، آلوارس، آبشار گورگور، قوتور سویی، شابیل، قینرچه و شیروان دره به دلیل موقعیت اقلیمی این مناطق بارش برف و باران و هوای مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان وضعیت جوی سردابه، ویله درق و سرعین را ابری با بارش پراکنده برشمرد و افزود: در جنگل فندقلو و اطراف تونل نیز هوای مه‌آلود و بارش های خفیف پیش‌بینی شده است.

وی وضعیت جوی ونه بین، حیران و آستارا را مه‌آلود و با بارش باران عنوان کرد و گفت: در بولاغالار نیر، دریاچه شورابیل، سد یامچی و دربند هیر هوای ابری با بارش پراکنده خواهیم داشت.

به گفته دولتی مهر در دریاچه نئور، گردنه الماس، تفرجگاه اندبیل و ازناو خلخال و آبگرم گیوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با وضعیت فعلی جوی استان انتظار نمی‌رود در روز طبیعت گردشگران اردبیلی هوای آفتابی و گرمی را تجربه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید