به فرانسه فرصت جبران بدهیم

قانون با عنوان «به فرانسه فرصت جبران بدهیم» نوشته:گرد و خاک سفر لوران فابیوس به ایران قبل از خودش به تهران رسید. این چهره فرانسوی که مردم‌ایران دل خوشی از وی به دلیل ارسال خون‌های‌آلوده به کشور ندارند، در روزهای آینده قرار است بعد از ۱۰ سال در صدر هیاتی به کشورمان سفر کند ولی انتقاد ها و اعتراض ها به حضور او در ایران به اهرم فشار دیگری بر فعالیت‌های دیپلماتیک دولت مبدل شده است.

کد خبر : ۱۴۸۵
بازدید : ۹۵۱

فرادید | روزنامه قانون با عنوان «به فرانسه فرصت جبران بدهیم» نوشته:گرد و خاک سفر لوران فابیوس به ایران قبل از خودش به تهران رسید. این چهره فرانسوی که مردم‌ایران دل خوشی از وی به دلیل ارسال خون‌های‌آلوده به کشور ندارند، در روزهای آینده قرار است بعد از ۱۰ سال در صدر هیاتی به کشورمان سفر کند ولی انتقاد ها و اعتراض ها به حضور او در ایران به اهرم فشار دیگری بر فعالیت‌های دیپلماتیک دولت مبدل شده است.

به نظر این روزنامه: فابیوس به تهران قصد دارند ناکامی‌های خود در انتخابات و توافق هسته ای را تلافی‌کنند.این درحالی است که دولت با دیپلماسی چند وجهی خود تلاش می‌کند از طریق روابط دیپلماتیک و مذاکرات به همه حقوق حقه ملت ایران دسترسی پیدا کند ولی برخی این را برنمی‌تابند. از سوی دیگر اگر قرار باشد در حوزه سیاست خارجی مبنا را اقدامات گذشته افراد و دولت‌ها قرار داد، امروزه باید در دنیا با نیم‌بیشتر کشورها درگیری و روابط خصمانه داشت.

در انتهای مقاله قانون آمده: کارشکنی‌ها و پچ‌پچ‌های مخالفان دیپلماسی سبب توقف سیاست‌خارجی تهران نمی‌شود و روحانی یا همان شیخ‌دیپلمات بهتر از هر مسئله ای می‌داند دیپلماسی را باید چگونه دنبال کند و درآستانه سفر فابیوس به تهران بعد از مد‌ت‌ها بارئیس‌جمهور فرانسه به صورت تلفنی گفت‌وگو و بر تدوین نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تأکیدکرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید