هواشناسی هشدار داد

کد خبر : ۱۵۲۹۲
بازدید : ۱۰۹۲
بر اساس گزارش های هواشناسی بارندگی‌ها در سراسر کشور تشدید شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی فعال،‌ شاهد تشدید بارندگی‌ها در سراسر کشور هستیم. بارندگی‌ها در کل نیمه غربی،‌ بخش‌هایی از مرکز،‌ دامنه‌هایی زاگرس،‌ دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات و اخطار صادر شده در مرکز پیش بینی هواشناسی کشور،‌ امروز شدت بارش‌ها در غرب، ‌جنوب غربی و دامنه‌های زاگرس پیش بینی می‌شود. ‌شدت بارش‌ها به حدی است که باز هم آبگرفتگی معابر عمومی، ‌طغیان و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب به ویژه در غرب، جنوب غربی و حوزه آبریز کارون، دز و سیمره پیش بینی می‌شود.

از فعالیت این سامانه بارشی در جمعه به تدریج کاسته می شود و روز شنبه و یکشنبه نیز عمده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی و به وی‍ژه شمال و شمال شرق کشور متمرکز خواهد بود.

در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به جز سیستان و بلوچستان بارندگی پیش بینی نمی شود، پدیده غالب در نیمه شرقی و بخش‌هایی از جنوب شرق،‌ افزایش وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک است. آب‌ های جنوبی کشور مواج و متلاطم خواهد بود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج خواهند بود.

همچنین برای پایتخت آسمانی ابری همراه با بارش باران همراه رعد و برق، وزش باد و رگبار پیش بینی می‌شود که در گرم‌ترین دما به ۱۹ درجه خواهد رسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید