۱۰ مهارت جهانی که آدم‌های موفق باید در آنها سرآمد باشند

آیا می‌خواهید موفق باشید؟ مهارت ها و جنبه‌های متفاوت و مهمی از آدم های موفق و ثروتمند شناخته شده است، ولی برای این که موفق باشید همه‌ی این مهارت‌ها به دلایل متفاوت مهم و لازم هستند.

کد خبر : ۱۵۴۱۸
بازدید : ۱۵۲۲
آیا می‌خواهید موفق باشید؟ مهارت ها و جنبه‌های متفاوت و مهمی از آدم های موفق و ثروتمند شناخته شده است، ولی برای این که موفق باشید همه‌ی این مهارت‌ها به دلایل متفاوت مهم و لازم هستند.

داشتن همه‌ی این مهارت‌های ویژه به شما کمک خواهد کرد در جنبه‌های متفاوت زندگی و کارتان موفق‌تر باشید. صرف‌نظر از این که در چه حرفه یا مقامی هستید باید در این ۱۰ مهارت جهانی سرآمد باشید تا به باشگاه آدم‌های موفق بپیوندید.

مهارت آدمهای موفق
۱.مهارت‌های سازمانی
سازمان‌شناسی یک مهارت بسیار مهم برای آدم‌های موفق است. چون به آنها کمک می‌کند مسئولیت‌شان را ادا کنند و اطمینان دهند آدم‌های قابل اعتمادی هستند. سازمان‌دهی صرفا به معنی برگزاری سروقت جلسات نیست؛ مهارت‌های سازمانی اطمینان می‌دهند آدم‌های موفق وظایف را اولویت‌بندی می‌کنند و راه‌های اثربخشی را برای هر مشکل که با آن روبه رو هستند می‌یابند.

بدون مهارت‌های مدیریتی و سازمانی، به سادگی از پا در می‌آیید و نمی‌توانید با رقبا به رقابت بپردازید.

۲.مهارت‌های مذاکره‌کردن
آدم‌های موفق در مذاکره کردن عالی هستند. چون هم اعتماد به نفس دارند و هم متقاعد‌کننده هستند. این مهارت هم برای کار و هم زندگی‌ شخصی‌شان مفید است، چون زندگی هر روزه‌شان را لذت‌بخش‌تر و سودمندتر می‌سازد.در سر کار، مهارت‌های مذاکره می‌تواند به ارتقاء، افزایش حقوق، و مشتریان جدید، بینجامد.

۳.مهارت‌های ارتباطات قوی
مهم نیست شغل یا مقام شما چیست، ارتباطات بخش مهمی از موفقیت است. آدم‌های موفق همه روزه ارتباطات موثری را‌، از به اشتراک‌گذاردن اطلاعات با مشتریان تا همکاری و همفکری با همکاران، دارند.

اگر با ارتباطات مشکل و ضعف دارید، تمام راه‌های متفاوت را که می‌توانید انجام دهید در نظر بگیرید. جلسه‌ی رودررو، ایمیل، اسکایپ، و تلفن.

سعی کنید روشی را انتخاب کنید که کمک می‌کند موثرترین و بهترین ارتباط را برقرار کنید.

۴.مهارت‌های هوش هیجانی
هوش هیجانی بخش مهمی از چگونگی درک آدم‌های موفق از دیگران، و نیز همدلی با آنان است. این مهارت به ویژه در صورتی اهمیت دارد که آن ها به عنوان بخشی از یک تیم کار می‌کنند، یا شغل‌شان مستلزم شبکه‌ای از روابط اجتماعی است.

هوش هیجانی به آدم‌های موفق کمک خواهد کرد تا مشتریان و قراردادها را با اطمینان به‌دست آوردند، و نیز با همکاران‌شان بااثربخشی کار کنند. یک راه خوب برای بهبود هوش هیجانی این است که خودتان را با کفش‌های دیگران احساس کنید.

۵.مهارت‌های تفکر انتقادی
تفکر انتقادی به آدم‌های موفق کمک می‌کنند مشکلات و خطاها را با خلاقیت و فایده‌مندی حل و فصل کنند. اغلب متفکر انتقادی بودن به این معنی است که آنها مشکلات را با ارزیابی سریع، مستقل، و منطقی آن وضعیت حل و فصل می‌کنند.

۶.مهارت‌های تمرکز
قادر بودن برای حفظ تمرکز، آدم‌های موفق را در رسیدن به اهداف و رویاهای بلندمدت‌شان موثرتر می‌سازد. به آنها کمک می‌کند همواره در مسیر کار به سوی آینده‌شان باشند، و به آنها کمک می‌کند مشکلات روزانه آنها را از مسیر منحرف نکند.

۷.مهارت‌های کار تیمی
مهارت‌های کار تیمی در بیشتر مشاغل مفید و در زندگی روزانه ضروری است، مهارت‌های کار تیمی از کار کردن روی یک پروژه با رییس‌شان و سایر همکاران‌شان تا زندگی کردن با یک شرکت زندگی، به آدم‌های موفق کمک می‌کند کارهای جمعی را بهتر انجام دهند.

اگر شخصی با مهارت کار تیمی مشکل داشته باشد ممکن است روند کل پروژه را کند کند.

۸.مهارت‌های تعادل
داشتن تعادل در زندگی به آدم‌های موافق کمک می‌کند تا چشم‌انداز و منطق سالمی را داشته باشند. قادر بودن برای شعبده‌بازی با وظایف به نرخی کارا نه تنها استرس را کاهش می‌دهد بلکه رسیدن به موفقیت را امکان‌پذیر می‌سازد.

تعادل اجازه می‌دهد آنها بدانند چه چیز آنها را خوشحال می‌کند، هم به لحاظ زندگی شخصی و هم شغلی، به آنها کمک می‌کند، در هر جنبه موفق باشند.

۹.مهارت‌های اعتماد به نفس
حتی آدم‌های موفق در زمان‌های احساس کنند اعتمادبه نفس ندارند، آنها با پرورش و بهبود مهارت اعتماد به نفس‌شان در واقع برای نفع خودشان کار می‌کنند. بهبود زبان بدن و مهارت اجتماعی به آنها کمک می‌کند احترام دیگران را جلب کنند و به کلام‌شان اهمیت و وزن بدهند تا اثربخش‌تر باشد.

۱۰.مهارت‌های پژوهش و تحلیل
شاید مهم‌ترین مهارت آن‌ها، توانایی پژوهش اطلاعات و تحلیل آنها و دریافتن الگوهایی است که در هر نقش شغلی مفید خواهند بود. این مهارت‌ها به آدم‌های موفق کمک می‌کنند از آدم‌های دیگر جلوتر باشند و به آنها کمک می‌کند وضعیت کنونی‌شان را تحلیل کنند و بهبود بخشند.

ترجمه ای از مجله لایف هک
منبع: بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید