شما هیچگاه پولدار نخواهید شد!

شما هیچگاه پولدار نخواهید شد!

«استیو سیبولد» از جمله میلیاردرهای خود ساخته است که می‌گوید: «علیرغم باور رایج، هر کسی می‌تواند فرصت کافی برای ثروتمند شدن را داشته باشد.» اما سوال اینجا است که آیا ثروت به شما چشمک می‌زند یا خیر؟

کد خبر : ۱۵۴۵۲
بازدید : ۱۲۶۰۴
نشانه‌هایی که به شما می‌گویند هیچگاه پولدار نخواهید شد!

فرادید | «استیو سیبولد» از جمله میلیاردرهای خود ساخته است که می‌گوید: «علیرغم باور رایج، هر کسی می‌تواند فرصت کافی برای ثروتمند شدن را داشته باشد.» اما سوال اینجا است که آیا ثروت به شما چشمک می‌زند یا خیر؟

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، برای اینکه ما پاسخ سوال فوق را برای شما روشن کنیم، می‌خواهیم به چند مورد اشاره کنیم. هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، اما توجه به برخی موارد می‌تواند به شما در شناخت مسیر درست کمک کند. اگر به این نکات توجه کنید، می‌توانید به ثروتمند شدن خود امید داشته باشید.

بیشتر به پس‌انداز کردن فکر می‌کنید تا درآمد بیشتر
پس انداز کردن امری حیاتی است و به ما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده‌تر به آینده فکر کنیم، اما افراد ثروتمند بیش از هر چیز به درآمد بیشتر فکر می‌کنند. سیبولد می‌گوید: «مردم اغلب به این فکر می‌کنند که صرفه جو باشند و به همین دلیل فرصت‌های خوب را به راحتی از دست می‌دهند.»

البته باید به این شکل به این قضیه نگاه کنیم که پس از کسب درآمد بیشتر باید به فکر پس انداز کردن آن باشیم. افراد ثروتمند هم به همین شکل رفتار کرده‌اند.

هنوز سرمایه گذاری نکرده‌اید
یکی از روش‌های پولدار شدن این است که اندوخته خود را سرمایه گذاری کنید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، متعاقبا زودتر نتیجه می‌گیرید.

رامیت ستی در کتاب پرفروش خود با عنوان «به شما یاد می‌دهم چگونه ثروتمند شوید» می‌نویسد: «میلیاردرها به طور میانگین 20 درصد از درآمد سالانه خود را صرف سرمایه گذاری کردن می‌کنند. ثروت آن‌ها تحت تاثیر درآمد سالانه‌شان نیست، بلکه از میزان سرمایه‌گذاری‌هایشان در طول زمان تبعیت می‌کند.» سرمایه گذاری‌های چندگانه می‌تواند شما را به سوی ثروت سوق دهد.

نشانه‌هایی که به شما می‌گویند هیچگاه پولدار نخواهید شد!

به حقوق دریافتی کفایت می‌کنید
اغلب ما بر اساس ساعات کاری و به طور منظم، حقوق از پیش تعیین شده‌ای را دریافت می‌کنیم، اما افراد ثروتمند بر اساس نتیجه کارشان درآمد کسب می‌کنند و آن‌ها اکثرا خودشان صاحب کسب و کار هستند. سیبولد می‌گوید که به ندرت پیش می‌آید کسی از طریق دریافت حقوق ماهانه بتواند ثروتمند شود. ایجاد کسب و کار شخصی سریع‌ترین روش برای ثروتمند شدن است و نباید به افزایش حقوق و موارد مشابه چندان دل خوش کرد.

چیزهایی را می‌خرید که پولتان به آن نمی‌رسد
اگر بیش از سطح درآمدتان پول خرج می‌‎کنید، هیچ‌گاه ثروتمند نخواهید شد. حتی اگر درآمدتان یک پله بالاتر رفت و اضافه حقوق گرفتید، از آن به عنوان توجیهی برای تغییر سبک زندگی خود استفاده نکنید.

گرانت کاردون، میلیاردر خودساخته، می‌گوید: «تا زمانی که به کسب سود از سرمایه‌‎گذاری‌هایم نشده بودم، ساعت یا خودروی لوکس نخریدم. تا قبل از آن روز، همان تویوتای قدیمی خودم را سوار می‌شدم.»

رویاهای شخص دیگری را دنبال می‌کند و نه رویاهای خودتان را
اگر می‌خواهید که موفق شوید، باید عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید؛ به عبارت بهتر، باید مسیری که انتخاب کرده‌اید را با جان و دل ادامه دهید. تعداد افرادی که رویاهای دیگران را دنبال می‌کنند، کم نیست. مسیر شما حتی باید به شکلی مجزا از مسیر والدینتان شکل گرفته باشد، چرا که در نهایت ممکن است رضایت شغلی نداشته باشید.

پا را از کنج راحتی‌تان فراتر نمی‌گذارید
اگر واقعا عزمتان را جزم کرده‌اید که ثروتمند شوید باید از کنج راحتی خود دل بکنید، زیرا افراد ثروتمند باید به عدم قطعیت و شناخت نسبت به موارد جدید عادت دارند.

نشانه‌هایی که به شما می‌گویند هیچگاه پولدار نخواهید شد!

پول دارید، اما هدف ندارید
پول به همین سادگی جلوی پای شما ظاهر نمی‌شوید و باید برای کسب آن عرق بریزید. بنابراین اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید برای خودتان یک برنامه ریزی منسجم و طولانی مدت داشته باشید تا بتوانید به خواسته‌هایتان نزدیک شوید. تفاوت افراد ثروتمند با دیگران نیز همین است: اغلب نمی‌دانند با پول خود چه کنند!

اول خرج می‌کنید، سپس باقیمانده را پس انداز می‌کنید
پولدار شدن یعنی اینکه اول به خودتان فکر کنید. دیوید باخ، میلیاردر خودساخته، می‌گوید: «مردم بلافاصله پس از کسب درآمد فورا آن را به دیگران می‌دهند: صاحب خانه، قبض‌ها، کارت‌های اعتباری، دولت و دیگران.»

البته منظور این نیست که این موارد را نباید پرداخت کرد، بلکه باید در ابتدا حدود 10 درصد درآمد را کنار گذاشت و با بقیه آن خرج زندگی را تامین کرد. اما اکثر ما اول خرج می‌کنیم و مابقی را پس انداز!

فکر می‌کنید پولدارها شاخ و دم دارند!
سیبولد می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند که فقط عده‌ای خاص و یا خوش‌شانس می‌توانند ثروتمند شود، اما حقیقت همیشه اینطور نیست. در یک کشور کاپیتلایست، هر کس از حقوق کافی برای ثروتمند شدن برخوردار است.» از خودتان بپرسید که «چرا من نه؟» سپس کمی بزرگتر فکر کنید و انتظاراتتان را از خود بیشتر کنید.»

منبع: BusinessInsider
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • mehdi ارسالی در

    یه سر بیان ایران شاید نظرشون درمورد مطالبی که گفتند عوض بشه؟خوب اقتصاد ما کاملا" بومیه !!

    • ناشناس ارسالی در

      ایران بهشت پولدارهای یک شبه است.

  • مهرداد ارسالی در

    این مقاله هیییییچ ربطی به اقتصاد ایران نداره

  • الی ارسالی در

    کشور رانتیسم چطور؟

  • ناشناس ارسالی در

    در ایران آقازاده بودن برای پولدار شدن کافیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید