فرماندهان داعشی چگونه دستگیر شدند؟

فرماندهان داعشی چگونه دستگیر شدند؟
کد خبر : ۱۶۸۱۱
بازدید : ۷۹۰۱
دستگیری سه فرمانده داعشی در یک عملیات سری

فرادید | سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) از جمله واحدهای ویژه ارتش بریتانیا است که موفق شده سه فرمانده داعشی را در جریان یک عملیات سری دستگیر کند. آن‌ها از چگونگی این کار می‌گویند.

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، عملیات شبانه سرویس هوایی ویژه بریتانیا به رهبری ائتلاف و با مجوز مقامات نظامی انجام شد. حدود 20 نیروی ویژه بریتانیایی در عملیات زمینی ویژه در موصل عراق حضور داشتند که یک مامور محلی نیز آن‌ها را تا پیش از شروع عملیات همراهی می‌کرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که نیروهای آمریکایی 16 بالگرد آپاچی را برای پشتیبانیِ عملیات آن‌ها اعزام کردند تا از این طریق بتوانند شهر موصل را پس از دو سال از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

یک مقام ارشد نظامی در این باره گفت: «در حال حاضر، انواع عملیات نظامی در حومه موصل صورت می‌گیرد. این کار به فرماندهان نظامی ما اجازه می‌دهد تا اقدامات دشمن یعنی داعش را پیش از اجرا شناسایی کنند. دستگیری نیروهای رده بالای دشمن همیشه ملاکی برای پیشروی بوده، چرا که دشمن تمرکزش را از دست داده و به دلیل عدم وجود مافوق خود، مرتکب اشتباهات زیادی می‌شود... به نظر ما کشتن دشمن همیشه راه درست نیست. اگر بتوانم نظر یک فرمانده نظامی را نسبت به آنچه پیشتر انجام می‌داده تغییر دهیم، می‌توانیم به کمک اطلاعاتش موصل را راحت‌تر آزاد کنیم و جان افراد بیشتری را نجات دهیم، درست شبیه کاری که ما در افغانستان انجام دادیم.»

گفته‌ها حاکی بر آن است که تمام افراد دستگیر شده راهی زندان شده و افسران اطلاعاتی بریتانیا در حال بازجویی از آن‌ها هستند.

یک منبع آگاه به میرر گفت: «سرویس هوایی ویژه (SAS) در قلب این عملیات قرار دارد، اما بخش مهمی از این موفقیت متعلق به عراقی‌ها است تا از این طریق بتوانند پایگاه خود را تثبیت کنند. ارتش عراق پس از عدم موفقیت برای جلوگیری از ورود نیروهای داعش به شمال این کشور اعتبار خود را تا حدی از دست دادند و حالا به این نیاز دارند که بتوانند دوباره وجهه خود را به دست آورند. این اتفاق دقیقا در افغانستان نیز رخ داد و آنجا هم مشاورین نظامی بریتانیایی به نیروهای افغانستانی مشاوره می‌دادند.»

مایکل فالن، وزیر دفاع بریتانیا، به اعزام 30 نیروی آموزش دهنده نظامی دیگر به عراق اشاره کرد و گفت که تعداد کادر نظامی بریتانیا در این کشور به بیش از 300 نفر خواهد رسید.

تکفیری‌ها هفته گذشته پنج دختر را به دلیل عدم پرداخت مالیات توسط والدینشان به کام مرگ کشاندند. خبرنگاران محلی می‌گویند که داعشی‌ها حتی به 25 نیروی خود - شامل فرماندهان نظامی - پس از آنکه آن‌ها از یک درگیری در تل اسقف عقب کشیدند، رحم نکردند و آن‌ها را کشتند. یک یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا که برای دادن آموزش‌های نظامی به نیروهای پیشمرگه عازم عراق شده بود نیز در جریان یک درگیری کشته شد. آن مامور محلی عراقی که نامش فاش نشده، در جریان حمله داعش به روستایی در 30 کیلومتری موصل کشته شد.

منبع: Express
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید