عنوان جدید رهبر کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی از اعطای یک عنوان جدید به رهبر این کشور در جریان برگزاری کنگره حزب حاکم خبر داد.

کد خبر : ۱۶۸۴۵
بازدید : ۱۹۹۴
خبرگزاری رسمی کره شمالی از اعطای یک عنوان جدید به رهبر این کشور در جریان برگزاری کنگره حزب حاکم خبر داد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (شنبه) گزارش داد دستور کار این کنگره شامل بررسی اقدامات کمیته مرکزی و کمیسیون حسابرسی مرکزی این حزب، بازبینی قوانین حزب، انتخاب کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به عنوان ارشدترین مقام حزب و انتخاب رهبران مرکزی جدید برای حزب است.

بر اساس این گزارش، عنوان جدید اعطایی به کیم جونگ اون احتمالا باعث تعالی جایگاه وی تا حد پدر و پدربزرگش که دارنده عنوان دبیر کلی حزب کارگران کره شمالی بودند خواهد شد. البته این اقدام بیشتر جنبه نمادین دارد تا نشان دهد که رهبر جوان کره شمالی کنترل کامل قدرت را داشته و آماده آغاز دوران جدیدی از قدرت خود است. کیم جونگ اون اگر چه در حال حاضر مقام شماره یک حزب حاکم کارگر کره شمالی است اما این جایگاه را با سمت دبیر اولی دارد و قرار است عنوان دبیر کلی را کسب کند.

کیم جونگ اون روز جمعه این کنگره پر هزینه را با یک سخنرانی مختصر آغاز کرد که در آن به برجسته کردن پیشرفتهای کره شمالی در زمینه توسعه سلاح های هسته‌ای و موشکهای ماهواره‌بر به عنوان نمونه‌های پیشرفت کلی کشورش در مواجهه با انتقادهای بین المللی و تحریم های سخت علیه اقتصاد آن پرداخت.

کیم جونگ اون این کنگره حزب حاکم کره شمالی را یک "نقطه عطف تاریخی" در جنگ بزرگ کشورش علیه "همه انواع تهدیدها و چالشهای بی نتیجه امپریالیستها" توصیف کرد. وی اظهار کرد: این کنگره مسیر راهبردی و ماموریتها را برای رقم زدن دوران طلایی بزرگ سوسیالیستی و مسیر پیشرفت انقلاب ما را تعیین می کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید