واکنش مادورو به عزل دیلما روسف

دولت سوسیالیست ونزوئلا استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل را "طرح آمریکایی تمسخر اراده مردم" و "تهدیدی رو به گسترش علیه بلوک چپگرا" در آمریکای لاتین توصیف کرد.

کد خبر : ۱۷۳۱۲
بازدید : ۱۱۸۶
دولت سوسیالیست ونزوئلا استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل را "طرح آمریکایی تمسخر اراده مردم" و "تهدیدی رو به گسترش علیه بلوک چپگرا" در آمریکای لاتین توصیف کرد.

به گزارش رویترز، حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا از متحدان همیشگی حزب کارگران دیلما روسف‌، رئیس‌جمهوری تعلیق‌شده برزیل خصوصا در دوران حکومت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، ‌رئیس‌جمهوری سابق برزیل محسوب می‌شود.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی تلویزیونی گفت: «تردیدی ندارم که پشت این کودتا برچسب "ساخت آمریکا" وجود دارد. نیروهای قدرتمند الیگارشی، رسانه‌ای و امپریالیستی برای خاتمه کار نیروهای ترقی‌خواه و رهبری‌های انقلابی محبوب چپگرایان در این قاره مصمم هستند.»

به دنبال آنکه سنای برزیل دیلما روسف را به اتهام نقض قوانین بودجه موقتا از سمت ریاست جمهوری عزل کرد، معاون وی میشل تامر این سمت را در دست گرفت و کابینه‌ای مردسالار تشکیل داد. وی تا پایان شش ماه دادگاهی روسف در این سمت باقی می‌ماند؛ گرچه خود تامر نیز با اتهامات فساد روبروست. روسف متهم است که با حساب‌سازی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره پیش برزیل می‌خواسته تا کسری بودجه را لاپوشانی کند و با اقبال مردمی روبه‌رو شود.

رئیس‌جمهوری سوسیالیست ونزوئلا تاکید کرد: «کودتا در برزیل نشانه‌ای خطرناک از ثبات آینده و صلح در تمام این قاره است. مطمئن هستم که آنها الان سراغ ونزوئلا می‌آیند.» این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اپوزیسیون کاراکاس به سختی برای برگزاری رفراندوم همگانی و عزل مادورو از قدرت تلاش می‌کنند. دولت ونزوئلا پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود که روسف قربانی «نمایش مضحک قضایی» شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید