نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ
یکی از تفریحات امروز بسیاری از مردم در جهان رانندگی در مناطق صحرایی، دریف رفتن روی برف و یخ، مانوردادن در جادههای جنگلی و خلاصه، به حرکت درآوردن خودرو هرجایی جز جادههای معمولی است. به همین دلیل خودروهایی خاص برای عملی کردن این خواسته ساخته شده که در اینجا به بررسی یک از آنها می پردازیم.
کد خبر :
۱۷۶۱۴
بازدید :
۱۴۵۰
یکی از تفریحات امروز بسیاری از مردم در جهان رانندگی در مناطق صحرایی، دریف رفتن روی برف و یخ، مانوردادن در جادههای جنگلی و خلاصه، به حرکت درآوردن خودرو هرجایی جز جادههای معمولی است. به همین دلیل خودروهایی خاص برای عملی کردن این خواسته ساخته شده که در اینجا به بررسی یک از آنها می پردازیم.
به گزارش عصر ایران، ایده ساخت جیپ از ذهن فرماندههای نظامی جهان بیرون آمد. آنها خودرویی چند منظوره میخواستند که با قدرت بیشتری روی نواحی آفرود، صحراها و مناطق باتلاقی حرکت کند و معضلات اسبها و کندی انسانها را نداشته باشد. در ابتدا این خودرو را General Purpose به معنای چند منظوره صدا میکردند، به همین دلیل نام اختصاری (G.P) برای آن انتخاب شد که بعدها جیپ خوانده و نوشته شد.
در سال 2012 ،پس از 77 سال گروه خودروسازی جیپ مدل مفهومی گرند چروکی خود با نام "تریل هاوک" Trailhawk را به عنوان یک جیپ سافاری به نمایش درآورد. ایده ساخت این خودرو جیپ، ارائه ظاهری خشن، منحصربهفرد و کم نظیری بود که به صورت کاربردی قابلیتهای 4*4 آفرودی در این خودرو را افزایش دهد.
"تریل هاوک" در سال 2014 وارد خط تولید تمام خودروهای جدید شد که در 4 مدل اسپورت Sport، لتیتیود Latitude، لیمتت Limited و تریلهاوک Trailhawk تولید میشدند.
تولید این مدل از خودروهای جیپ تا سال 2015 نیز ادامه یافت. حالا قرار است در سال 2017 شش مدل از این خودروها با گزینههای متفاوت تولید شده و صف خانواده گرند چروکی بپیوندد.
مدل "تریل هاوک" گرند چروکی جیب میزبان قابلیتهای استاندارد با ویژگیهای خاص برای آفرود است که شامل سامانه 4*4 "کوادرا درایو 2" و دیفرانسیل محدود کننده لغزش الکترونیکی در عقب (ELSD) برای تمام مجموعه انتقال قدرت میشود.
این خودرو همچنین به مجموعه منحصربهفرد و توسعه یافته تعلیق بادی برای خودروی "تریلهاوک" نیز مجهز است. سامانه تعلیق بادی در این خودرو ساختار توسعه یافتهای دارد و تمام اجزای مجموعه را در صعود کنترل میکند.
سرعت حرکت در تپهها و نقاط ناهموار نیز با مجموعهای به نام "هیل اسنت کنترل" Hill Ascent Control تنظیم میشود. صفحههای ترمز و بازتاب دهندههای کاپوت تریلهاوک نیز کاملا استاندارد تهیه شدهاند.
در خودروهای افرود فاصله بین کف تا سطح زمین از اهمیت ویژهای برخوردار است. فاصله حداکثری بدنه چروکی تا زمین حدود ۲۷.۵ سانتیمتر است.
زاویه رویکرد حداکثر زاویه یک سطح شیبدار از یک سطح افقی است که یک وسیله نقلیه بدون دخالت عامل خارجی میتواند روی آن حرکت رو به بالا داشته باشد. به عبارت دیگر زاویه عملکرد به حد فاصل بین زمین با خط کشیده شده از تایر جلو و پایینترین قسمت خودرو، اطلاق میشود.
در این نمونهها شاهد دو قلاب قرمز رنگ روی سپر جلو و عقب هستیم. رینگهای استاندارد این خودرو 18 اینچی هستند اما با خواست مشتریان رینگهای 20 اینچی، بر خودرو نصب میشود.
فضای داخلی با چرم مشکی و با کیفیت مزین شده است؛ صندلیها نیز از جنس جیر و چرم هستند که جای دوخت و نوارهای قرمز رنگ بر روی آنها قرار دارد. البته بر روی داشبورد از قطعات پلاستیکی و فلزی مشکی رنگ استفاده شده است
۰