نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ

نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ

یکی از تفریحات امروز بسیاری از مردم در جهان رانندگی در مناطق صحرایی، دریف رفتن روی برف و یخ، مانوردادن در جاده‌های جنگلی و خلاصه، به حرکت درآوردن خودرو هرجایی جز جاده‌های معمولی است. به همین دلیل خودروهایی خاص برای عملی کردن این خواسته ساخته شده که در اینجا به بررسی یک از آنها می پردازیم.

کد خبر : ۱۷۶۱۴
بازدید : ۱۴۵۰
یکی از تفریحات امروز بسیاری از مردم در جهان رانندگی در مناطق صحرایی، دریف رفتن روی برف و یخ، مانوردادن در جاده‌های جنگلی و خلاصه، به حرکت درآوردن خودرو هرجایی جز جاده‌های معمولی است. به همین دلیل خودروهایی خاص برای عملی کردن این خواسته ساخته شده که در اینجا به بررسی یک از آنها می پردازیم.

به گزارش عصر ایران، ایده ساخت جیپ از ذهن فرمانده‌های نظامی جهان بیرون آمد. آنها خودرویی چند منظوره می‌خواستند که با قدرت بیشتری روی نواحی آفرود، صحراها و مناطق باتلاقی حرکت کند و معضلات اسب‌ها و کندی انسان‌ها را نداشته باشد. در ابتدا این خودرو را General Purpose به معنای چند منظوره صدا می‌کردند، به همین دلیل نام اختصاری (G.P) برای آن انتخاب شد که بعدها جیپ خوانده و نوشته شد.

نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ

کوهنوردی برای همه فصول
در سال 2012 ،پس از 77 سال گروه خودروسازی جیپ مدل مفهومی گرند چروکی خود با نام "تریل هاوک" Trailhawk را به عنوان یک جیپ سافاری به نمایش درآورد. ایده ساخت این خودرو جیپ، ارائه ظاهری خشن، منحصربه‌فرد و کم نظیری بود که به صورت کاربردی قابلیت‌های 4*4 آفرودی در این خودرو را افزایش دهد.

"تریل هاوک" در سال 2014 وارد خط تولید تمام خودروهای جدید شد که در 4 مدل اسپورت Sport، لتیتیود Latitude، لیمتت Limited و تریل‌هاوک Trailhawk تولید می‌شدند.

تولید این مدل از خودروهای جیپ تا سال 2015 نیز ادامه یافت. حالا قرار است در سال 2017 شش مدل از این خودروها با گزینه‌های متفاوت تولید شده و صف خانواده گرند چروکی بپیوندد.

مدل "تریل هاوک" گرند چروکی جیب میزبان قابلیت‌های استاندارد با ویژگی‌های خاص برای آفرود است که شامل سامانه 4*4 "کوادرا درایو 2" و دیفرانسیل محدود کننده لغزش الکترونیکی در عقب (ELSD) برای تمام مجموعه انتقال قدرت می‌شود.

نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ
این خودرو همچنین به مجموعه منحصربه‌فرد و توسعه یافته تعلیق بادی برای خودروی "تریل‌هاوک" نیز مجهز است. سامانه تعلیق بادی در این خودرو ساختار توسعه یافته‌ای دارد و تمام اجزای مجموعه را در صعود کنترل می‌کند.

سرعت حرکت در تپه‌ها و نقاط ناهموار نیز با مجموعه‌ای به نام "هیل اسنت کنترل" Hill Ascent Control تنظیم می‌شود. صفحه‌های ترمز و بازتاب دهنده‌های کاپوت تریل‌هاوک نیز کاملا استاندارد تهیه شده‌اند.

در خودروهای افرود فاصله بین کف تا سطح زمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فاصله حداکثری بدنه چروکی تا زمین حدود ۲۷.۵ سانتی‌متر است.

زاویه رویکرد حداکثر زاویه یک سطح شیب‌دار از یک سطح افقی است که یک وسیله نقلیه بدون دخالت عامل خارجی می‌تواند روی آن حرکت رو به بالا داشته باشد. به عبارت دیگر زاویه عملکرد به حد فاصل بین زمین با خط کشیده شده از تایر جلو و پایین‌ترین قسمت خودرو، اطلاق می‌شود.

نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ

در ظاهر خارجی تریل‌هاوک شاهد 7 برش مشبک عمودی هستیم نمونه آن قبلا در نسخه تریل هاوک 2016 کار رفته است. این نمونه ها به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد تولید جیب ساخته شد.

در این نمونه‌ها شاهد دو قلاب قرمز رنگ روی سپر جلو و عقب هستیم. رینگ‌های استاندارد این خودرو 18 اینچی هستند اما با خواست مشتریان رینگ‌های 20 اینچی، بر خودرو نصب می‌شود.

فضای داخلی با چرم مشکی و با کیفیت مزین شده است؛ صندلی‌ها نیز از جنس جیر و چرم هستند که جای دوخت و نوارهای قرمز رنگ بر روی آن‎ها قرار دارد. البته بر روی داشبورد از قطعات پلاستیکی و فلزی مشکی رنگ استفاده شده است

نصاویر/ بررسی جدیدترین خودروی جیپ

جیپ از نمایشگر ۸.۴ اینچی به شکل استاندارد بر روی گرند چروکی استفاده کرده که برای عملکردهای مختلف خودرو نظیر پایش وضعیت لحظه‌ای، در جاده آفرود که شامل زوایای چرخ‌ها، ارتفاع سیستم تعلیق، محرک بودن چهار چرخ و انواع جاده‌های موجود آفرود است، به کار گرفته می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید