پروین: هاشمی رفسنجانی نگذاشت لژیونر بشوم

کد خبر : ۱۸۴۴۶
بازدید : ۱۳۴۳
علی پروین در گفتگویی جذاب با رادیو ورزش بخش مهمی از خاطرات خود را رسانه ای کرده است.

این گفتگو که در 3 قسمت تهیه شده شامل نکات و جملاتی است که منحصر به علی پروین است مردی که بیش از 2 دهه چهره اول فوتبال ایران بوده و یکی از تاریخی ترین ستاره های این رشته در ایران است.

پروین در این گفتگو به مخاطبان رادیو ورزش پاسخ داده، پاسخ هایی که مرور آن خالی از لطف نیست:

اوفارل بهترین مربی خارجی تاریخ است
در بین مربی های خارجی من فرانک اوفارل را که از منچستریونایتد به ایران آمده بود و هدایت تیم ملی را در دست داشت، جور دیگری قبول داشتم. من با حضور مربی های خارجی مخالفم مگر آنکه درجه یک باشند. الان آقای کی روش جزو درجه یک هاست و آقای برانکو هم بد نیست.

هدایتی می خواهد کنار پرسپولیس باشد
داستان تشکیل استیل آذین این است که آقای هدایتی دو، سه سال تیم داری کرد، تیمش را آورد بالا و بعد دوباره به دسته پایین تر سقوط کرد و ترجیح داد قید این کار را بزند و چون طرفدار پرسپولیس است و دو آتشه هم هست، کنار پرسپولیس باشد.

چرا 5 سال خانه نشین شدم؟
سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که بعد از حذف تیم ملی از رقابت های مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا خانه نشین شده، جواب خاصی نداد.

ماجرای مصدومیت عابدزاده
آقای عابدزاده در بازی مقابل چین تایپه در ورزشگاه آزادی شدید مصدوم شد و اشتباه دکتر مددی هم این بود که همان شب او را عمل کرد. او باید می گذاشت و می دید که فردا چه اتفاقی می افتد. این عمل باعث شد عابدزاده بعد از آن هم همیشه مشکل زانویش باقی بماند.

در جام ملت ها باید قهرمان می شدیم
تیمی که به جام ملت های 1992 هیروشیما رفته بود می توانست قهرمان بشود اما اتفاق ها به سود ما پیش نرفت. در بازی آخر جلوی ژاپن ما دیرهنگام گل خوردیم و بازیکنان دو تیم دور داور حلقه زدند و بعد درگیری هایی پیش آمد که باعث محرومیت آنها شد و همین مساله به ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی ضربه زد.

گل خوردن غلامپور از روی نقطه کرنر
بهزاد غلامپور در بازی های مقدماتی جام جهانی 1994 فرم خوب خودش را از دست داد. در بازی ژاپن 2 ـ صفر جلو بودیم که او از روی نقطه کرنر گل خورد البته نمی شود بگوییم که او مقصر بود ...

دیگر حوصله مربیگری ندارم
دیگر از من گذشته که مربیگری تیمی را قبول کنم. آقای طاهری به من خیلی لطف دارد و می گوید بیا در باشگاه و هر جایی که خواستی فعالیت کن اما ما همین کنار هستیم.

اهواز در آسیا هم می تواند نتیجه بگیرد
استقلال خوزستان اگر به همین شیوه آخر فصل بازی کند در آسیا هم نتیجه می گیرد. آنها خیلی خوب و تهاجمی بازی کردند. تیم یکدستی هستند انشاالله که موفق شوند.

پیغام هاشمی رفسنجانی
وقتی برای بازی مقابل الاتحاد به این کشور رفته بودیم، عرب ها سراغ من آمدند و یک پیشنهاد 50 میلیونی به من دادند من هم این موضوع را به محض برگشتن با آقای غفوری فر که رئیس سازمان تربیت بدنی بود مطرح کردم. ایشان یک روز من را خواست و گفت آقای هاشمی که رئیس جمهور بودند تماس گرفتند و گفته علی پروین هر چه دلش می خواهد بگیرد و بماند. من هم جواب دادم به حاج آقا سلام برسانید و بگویید پروین تیم محلش را ترک نمی کند و برود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید