با این رفتارها احترام‌تان را در محل کار از دست می‌دهید

شما هر روز وارد محل کار خود می‌شوید و عملکرد خیلی خوبی دارید. نه‌تنها تعداد دیوانه‌کننده‌ای پروژه را به انجام می‌رسانید، بلکه همه‌ی آنها را به نحو احسن انجام می‌دهید. و، بالاتر از همه‌ی این‌ها، هر روز ساعت ۶ عصر بدون این‌که ایمیل بی‌جواب در صندوق دریافت‌تان داشته‌باشید، دفتر کار را ترک می‌کنید. نمی‌خواهید بگویید شما بهترین اتفاقی هستید که برای آن شرکت افتاده است، اما در عین حال نمی‌خواهید از حق بگذرید.

کد خبر : ۱۸۶۷۴
بازدید : ۱۸۹۴
شما هر روز وارد محل کار خود می‌شوید و عملکرد خیلی خوبی دارید. نه‌تنها تعداد دیوانه‌کننده‌ای پروژه را به انجام می‌رسانید، بلکه همه‌ی آنها را به نحو احسن انجام می‌دهید. و، بالاتر از همه‌ی این‌ها، هر روز ساعت ۶ عصر بدون این‌که ایمیل بی‌جواب در صندوق دریافت‌تان داشته‌باشید، دفتر کار را ترک می‌کنید. نمی‌خواهید بگویید شما بهترین اتفاقی هستید که برای آن شرکت افتاده است، اما در عین حال نمی‌خواهید از حق بگذرید.

رفتارهای نامناسبفقط یک مشکل وجود دارد: به نظر می‌رسد هیچ‌کس به شما احترام نمی‌گذارد، نه رییس‌تان، و نه حتی کارورزی که انگار تنها مسئولیت‌اش چاپلوسی مافوق‌های‌اش است. و این عجیب است چون، خوب، علت‌اش در بالا ذکر شد. هرچند ممکن است نخستین واکنش‌تان این باشد که در میان عده‌ای نمک‌نشناس و تاسف‌آور در محل‌کار گیر افتاده‌اید، اما شاید دومین واکنش این باشد که شاید، احتمالا مشکل خود شما هستید.

این هرگز یک احساس فوق‌العاده نیست. با این حال، خبرخوب این است که اگر مشکل واقعا خود شما باشید، احتمالا دارید یک اشتباه فاحش ریز و جزیی مرتکب می‌شوید که به آسانی برطرف می‌شود. فقط با کمی تغییر می‌توانید دوباره به مسیر درست برگردید تا موفق‌ترین و محترم‌ترین فرد در دفترکار باشید. با بازده همراه باشید و از ۷ رفتار نامناسب در محل کار خود باخبر شوید.

۱. همیشه دیر به جلسات می‌روید
شاید ایده‌های‌تان ناب باشد، حتی آن‌قدر خوب باشد که بازی را تغییر دهد، اما اگر نتوانید سر وقت در جلسه‌ی توفان فکری از آن بهره ببرید، هیچ اهمیتی ندارد. چون اکنون، هم‌کاران‌تان به جای این‌که بتوانند روی مفاهیم متحول‌کننده‌تان تمرکزکنند، به خاطر فرستادن ایمیل تکراری "متاسفم، دیر می‌رسم" از شما عصبانی هستند.

برطرف کردن سریع آن:
در جدول زمان‌بندی‌تان بین زمان سررسید تعهدات‌تان وقفه‌های زمانی برای خودتان بگذارید تا هنگامی که جلسات، تماس‌های تلفنی، یا پروژه‌ها بیش‌تر از زمانی که اختصاص داده‌اید طول می‌کشند، روی هیچ‌کس جز خودتان تاثیر نداشته‌باشد.

۲. همیشه با تلفن صحبت می‌کنید
بله، بله، سخت است که تلفن را زمین بگذارید. ایمیل‌هایی هست که باید جواب بدهید، مراجعانی هستند که باید با آنها در تماس باشید، و حرف‌نگاری‌هایی(ایموجی) هستند که به دوستان بفرستید(روحی که یک هات‌داگ دنبال آن است!). اما هر بار که به جای نگاه کردن به فرد در حال صحبت، به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنید، دارید به او می‌گویید کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارید.

برطرف کردن سریع آن:
دیگر تلفن‌تان را با خودتان به جلسات نبرید. به‌طور جدی، آن را روی میزتان بگذارید و بروید. و هر وقت امکان دارد، لپ‌تاپ‌تان را هم رها کنید و فقط یک دفترچه یادداشت با خودتان ببرید. هیچ‌چیز مانند یادداشهای دست‌نویس نمی‌گوید "من دارم گوش می‌کنم".

۳. همیشه قسم می‌خورید
ببینید، من درک می‌کنم. وقتی در دفترکار درمانده می‌شوید، پراندن یک کلمه‌ی ۵حرفی به نحوی تاثیری نشاط‌آور دارد. اما، اگر دائم از این کلمات استفاده می‌کنید تا خودتان را ابراز کنید، تنها چیزی که طرف مقابل می‌شوند این است: "من یک کودک سرکش ۱۲ ساله در جسم یک بزرگ‌سال بالغ هستم."

برطرف کردن سریع آن:
تلاش کنید قسم‌ها را کلا حذف کنید. بله، حتی بعد از سپری کردن یک شب طولانی با نوشیدنی. خودتان را مجبور کنید برای نشان دادن خشم و هیجان جایگزین‌های دیگری پیدا کنید- و اگر چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسد، از توصیه‌های کارشناسان در این زمینه استفاده کنید.

۴. همیشه لباسی می‌پوشید که برای جشن‌ها و میهمانی‌ها مناسب‌تر است
مهم نیست محل کار شما تا چه حد راحت و غیررسمی است، اگر ۹ صبح از راه برسید و ظاهرتان طوری باشد که انگار صبح روز بعد از یک میهمانی با تم خاص، در راه رفتن به سالن غذاخوری گم‌شده‌اید، مورد قضاوت قرار خواهیدگرفت.

برطرف کردن سریع آن:
اگر مطمئن نیستید دارید از مرز بین راحتی و "پوشیدن لباس نامناسب" عبور می‌کنید یا نه، ببینید هم‌کاران‌تان چه لباسی می‌پوشند. از آنها تقلید کنید(در سبک لباس پوشیدن، نه دقیقا لباسی که می‌پوشند). بگذارید فردی دیگر آدمی باشد که در شلوار ورزشی جست‌وخیز می‌کند.

۵. همیشه ایمیل‌های ناقص می‌فرستید
هرچند در انتقال به‌روزرسانی‌ها و چیزهای مانند آن عالی هستید، اما اغلب آن‌قدر سریع کار می‌کنید که ایمیل‌های‌تان در نهایت نیمه‌تمام و پر از ایراد تایپی است. بنابراین، دریافت‌کننده به جای این‌که فکرکند"چه پیگیری بی‌نظیری! "، درگیر این می‌شود که پیام‌تان را تفسیر کند و پاسخ بدهد: "فکر می‌کنم فراموش کردی فایل را پیوست کنی؟ هاهاها"

برطرف کردن سریع آن:
به جای این‌که عجولانه کار کنید و سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پیام‌های بیش‌تری بفرستید، یک دقیقه وقت بگذارید و ایمیل‌تان را ویرایش کنید. سپس یک دقیقه‌ی دیگر وقت بگذارید. به ندرت چیزی آن‌قدر فوری است که نتوان یک دقیقه برای آن صبر کرد.

۶. هیچ‌وقت پشت میزتان نیستید
بنابراین، معنی‌اش این است که عاشق نشستن پشت میزتان نیستید. ترجیح می‌دهید روی نیمکت‌ها چمباتمه بزنید، یا اتاق کنفرانس را اشغال کنید، یا صبح‌تان را در خانه آغاز کنید. اشکالی ندارد. با این حال، اگر هر بار که یک هم‌کار از کنار میزتان رد می‌شود، شما از نظرها غایب باشید، خیلی برای‌تان خوب نیست-حتی اگر جایی دیگر مشغول کاری فوق‌العاده باشید.

برطرف کردن سریع آن:
شما مجبور نیستید خودتان را به صندلی‌تان زنجیر کنید، اما باید مطمئن شوید به ایمیل‌ها و پیام‌های چتی پاسخ می‌دهید و تا حد امکان ارتباط‌تان را با مراجعان حفظ می‌کنید. اگر به پیام‌ها و ایمیل‌ها به سرعت پاسخ دهید، کم‌تر احتمال دارد آدم‌ها گمان کنند در یک وقت نهار سه‌ساعته مشغول خوش‌گذرانی هستید.

۷. همیشه داستان‌هایی می‌گویید که مناسب محل‌کار نیستند
زندگی اجتماعی‌تان بیش‌ترین سرگرمی را دارد. هم‌چنین بیش‌ترین اتفاقات خنده‌دار برای‌تان می‌افتد. بنابراین، کاملا طبیعی است بخواهید داستان‌های‌تان را با آدم‌هایی به اشتراک بگذارید که در کنارشان ۴۰ ساعت را به کار کردن سپری می‌کنید. تنها نکته این است که این داستان‌ها کمی نامناسب هستند(می‌دانم، دوست‌تان آن جوک مبتذل را گفته‌است، نه شما! )، و از آن مشکل‌سازتر، هیچ ربطی به کار ندارند. اگر بیش‌تر حرف‌هایی که از دهان‌تان خارج می‌شود درباره‌ی دیوانه‌بازی‌های زندگی دیوانه‌وارتان است، هم‌کاران‌تان گمان می‌کنند دیوانه‌تر از آن هستید که از پس یک ارائه‌ی درخشان که پر از آمار است بر بیایید.

برطرف کردن سریع آن:
فعالانه سعی کنید در محل‌کار درباره‌ی کار صحبت کنید، چه یک پروژه‌ی پیش رو باشد چه اخبار صنعت(برای یک ایده بدیع آماده شوید). شما فردی از هر لحاظ بالیده هستید، و باید این را نشان دهید. (و خوب، اگر فرد دیگری موضوعی را مطرح کرد که شاید برای کودکان مناسب نباشد، شما اجازه دارید با او هم‌آهنگ شوید.)

شما در کارتان خوب هستید، به موقعیت حرفه‌ای‌تان اهمیت می‌دهید، و سزاوار این هستید که در گوشه و کنار دفترکار کمی، حتی شاید خیلی، مورد احترام قرار بگیرید. بنابراین، اگر پی‌بردید این‌طور نیست، به خودتان مدیون هستید که علت آن را پیدا و برطرف کنید.
ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع: د میوز
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید