بزرگ‌ترین راز پولدار شدن

بزرگ‌ترین راز پولدار شدن

پولدار شدن رازهایی دارد که اجرای آن‌ها خسته‌ کننده است؛ البته نه بدان معنا که فکر کنید می‌توانید آن‌ها را به راحتی انجام دهید!

کد خبر : ۱۹۳۲۸
بازدید : ۲۳۳۹۴
فرادید | پولدار شدن رازهایی دارد که اجرای آن‌ها خسته‌ کننده است؛ البته نه بدان معنا که فکر کنید می‌توانید آن‌ها را به راحتی انجام دهید!

به گزارش فرادید، رسانه‌ها تمایل دارند تا تصویر زیبا و مجللی از افراد پولدار ارائه دهند: کاخ‌های بزرگ، خودروهای گران قیمت، مشاغل معتبر در وال استریت و غیره. اگر شما به این تصویر ساخته شده باور داشته باشید، بنابراین پولدار شدن احتمالا مانند رویایی ناممکن برایتان جلوه خواهد کرد.

اما حقیقت این است که افراد ثروتمند همگی دارای زندگی کاملا عادی هستند. اکثر افراد ثروتمند آنقدر معمولی زندگی می‌کنند که اگر شما بدون هیچ ذهنیتی آن‌ها را ببینید، فکر نمی‌کنید که آن‌ها پولدار هستند چرا که با ذهنیت‌های شما از یک فرد پولدار همخوانی ندارند. اکثر افراد پولدار درست شبیه من و شما هستند. آن‌ها البته رازی در سینه دارند که به آن‌ها کمک کرده پولدار شوند.

راز پولدار شدن
مهمترین راز برای پولدار شدن به همان اندازه که هیجان آور نیست، اثربخش است! کافی است «پایین‌تر از حد توقعتان زندگی کنید.»

بله راز پولدار شدن همین است. هر چه اختلاف بین درآمد و خرجی شما بیشتر باشد، سریعتر می‌توانید به خواسته‌های مادی‌تان در زندگی دست پیدا کنید.

خب به نظر من هم «زندگی کردن پایین‌تر از حد توقعمان» مسئله‌ای کاملا مشهود و حتی کمی هم پیش پا افتاده است. اما حقیقت این است که این راز بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

تا خرخره زیر قرض بودن
بسیاری از کسانی که خانه‌های بزرگ یا خودروهای آنچنانی دارند تا خرخره زیر قرض هستند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را پولدار قلمداد کرد: آن‌ها اصلا پولدار نیستند، بلکه بدهکارند.

چالش کار در این است که اگر شما مدام خودتان را با این افراد مقایسه کنید، نمی‌توانید ثروت خود را اندوخته کنید. ثروت واقعی زمانی پدید می‌آید که شما نسبت به درآمدتان کمتر و کمتر خرج کنید و ماهانه آن را پس‌انداز کنید تا پس از چند سال صاحب ثروت شوید. این پروسه کاملا کند و خسته کننده است و هیچ هیجانی هم در آن نیست، اما راهی مطمئن است.

اسرار ملال‌آور

البته منظور این نیست که مانند ریاضت بکشید. شما می‌توانید در صورت نیاز اسباب منزلتان را تغییر دهید. پس انداز ثروت نیز با توجه به تورم کشورها می‌تواند به طرق مختلفی انجام شود تا از ارزش آن کم در طول سالیان کم نشود. اما برای اینکه صاحب اندوخته‌ای شوید، بهتر است به چند مورد توجه کنید:

  1. از شر قبض‌های ماهیانه خلاص شوید. هزینه‌های اضافی همه جا هست. برخی از ما به ویژه در تکنولوژی‌هایی هزینه می‌کنیم که هیچ نیازی به آن نداریم
  2. همان اول ماه می‌توانید میزان اضافی درآمدتان را در یک حساب دیگر بریزید تا بتوانید در طول ماه با میزان از پیش تعیین شده‌ای زندگی کنید.
  3. هر شش ماه یکبار، یک درصد به میزان اندوخته ماهانه خود بیفزایید. می‌توانید از تقویم‌های دیجیتال برای یادآوری استفاده کنید. البته شما متوجه این افزایش اندک نخواهید شد و پس از مدتی می‌توانید شاهد تغییرات آن باشید.
  4. فراموش نکنید که 50 درصد تمام اضافه حقوق را پس‌انداز کنید این کار باید همزمان با بهبود سبک زندگی‌تان انجام شود.

تعریفی مجدد از پولداری
در محور اصلی پولدار شدن باید تعریفی مجدد از ثروت ارائه دارد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به دنبال خانه‌ای مجلل یا خودرویی لوکس هستید، بنابراین پند ما به درد شما نمی‌خورد. اما اگر ثروتمندی را «وقت گذراندن با دوستان و خانواده، مسافرت، داشتن شغلی که عاشقش هستیم و حرص نخوردن برای پول» تعریف کنیم، بنابراین شما می‌توانید به بهترین شکل ثروتمند شوید.

آزادی واقعی در زندگی یعنی انتخاب‌هایی در زندگی که شما را در نهایت خوشحال می‌کنند. صرفه‌جویی نیز یعنی داشتن پول کافی در جیب‌هایتان برای تحقق آن انتخاب‌ها داشته باشید. شاید تعریف جدید از ثروت بیشتر به کارتان بیاید!

منبع: Time
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    پس انداز برای 90% مردم ایران معنا ندارد. این مطلب شما ترجمه ای از مطالب خارجی که کاربردی برای زندگی در ایران ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید