کارمند بانک راز یک گروه جاعل را فاش کرد

کارمند بانک تیراژه پرده از فعالیت باند سازمان‌یافته جاعلان حرفه‌ای برداشت. این کارمند با دیدن مدارک جعلی یک مشتری پلیس را درجریان قرار داد.

کد خبر : ۱۹۳۷۳
بازدید : ۱۸۴۴
کارمند بانک تیراژه پرده از فعالیت باند سازمان‌یافته جاعلان حرفه‌ای برداشت. این کارمند با دیدن مدارک جعلی یک مشتری پلیس را درجریان قرار داد.

١٩ خردادماه بود که ماموران کلانتری ١٤٠ با تماس مسئولان شعبه بانک تیراژه خود را به محل حادثه رساندند و زنی ٤٠ساله را دستگیر کردند.

با انتقال این خانم به کلانتری و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که وی با ارایه اسناد و مدارک، خودش را کارمند یک شرکت خدماتی- دولتی معرفی و قصد داشته با ارایه گواهی کسر از حقوق جعلی اقدام به اخذ وام ١٥‌میلیون تومانی کند که کارمند بانک با بررسی اسناد و مدارک ارایه‌ شده و استعلام گواهی کسر ارایه‌شده جهت دریافت وام، متوجه جعلی بودن آن شده است.

با انتقال متهم پرونده به اداره سیزدهم پلیس آگاهی وی درهمان اظهارات اولیه ادعا کرد که هیچ وابستگی به هیچ‌ کدام از ارگان‌های دولتی نداشته و گواهی کسر از حقوق را از شرکتی خصوصی که در این زمینه (صدور گواهی کسر از حقوق) فعالیت دارد، در ازای پرداخت مبلغ یک‌میلیون تومان دریافت و قصد داشته تا با گواهی کسر از حقوق تنظیم شده به نام خود اقدام به دریافت مبلغ ١٥‌میلیون تومان وام بانکی کند.

با شناسایی محل دقیق شرکت صدور گواهی‌های کسر از حقوق در خیابان دماوند- پس از چهارراه خاقانی، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با اخذ دستور قضائی به محل شرکت در طبقه پنجم یک مجتمع تجاری مراجعه و موفق به دستگیری ٦ عضو گروه جاعلان گواهی کسر از حقوق شدند.

متهمان دستگیرشده در تحقیقات اولیه، با ارایه اظهارات مختلف سعی بر بی‌گناه جلوه دادن خود داشتند اما در بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از داخل شرکت، کذب بودن اظهارات تمامی آنها مشخص و محرز شد؛ در ادامه و در زمان انتقال متهمان به اداره سیزدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی سرکرده اصلی گروه به نام یونس ٣٥ساله شدند که با یک خودرو BMW درحال ورود به داخل پارکینگ مجتمع تجاری بود که وی نیز دستگیر و به همراه سایر همدستانش به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

در بازرسی از داخل شرکت و همچنین خودرو BMW توقیف شده از سرکرده گروه، کارآگاهان موفق به کشف ده‌ها فقره گواهی کسر از حقوق، فیش‌های حقوقی و جعلی صادرشده تحت عنوانِ ده‌ها سازمان و ارگان دولتی و همچنین شرکت‌های معتبر خصوصی شدند؛ همچنین در اسناد و مدارک به دست آمده از متهمان، دفاتر ثبت مشخصات افراد مراجعه‌کننده به این شرکت جهت دریافت گواهی کسر از حقوق نیز به دست آمد که درهمان بررسی اولیه مشخص شد که متهمان در طول فعالیت خود اقدام به صدور مقادیر متنابهی گواهی کسر از حقوق تحت عناوین مختلف سازمان‌های دولتی و خصوصی برای افرادی کردند که هیچ ‌کدام از این افراد نیز وابستگی به این سازمان، ارگان‌ها و شرکت‌ها ندارند.

با انتقال متهمان به اداره سیزدهم و انجام تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این گروه از افراد با انتشار آگهی نیازمندی‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام به فروش گواهی‌های کسر از حقوق کرده و در زمان مراجعه افراد به شرکت، علاوه بر دریافت پول در ازای صدور گواهی کسر از حقوق افراد نیز اقدام به گرفتن ضمانت‌های مختلف بانکی کرده‌اند.

درحال حاضر رسیدگی به پرونده در مراحل مقدماتی قرار داشته و برابر هماهنگی به عمل آمده، متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی دراختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید