جزئیات گریز قاتل زیر 18 سال از اعدام +عکس

پسری که دو سال قبل در سن 16سالگی دست به جنایت زده بود دیروز پای میز محاکمه ایستاد و از اولیای دم درخواست بخشش کرد.

کد خبر : ۱۹۷۶۳
بازدید : ۲۶۹۳
پسری که دو سال قبل در سن 16سالگی دست به جنایت زده بود دیروز پای میز محاکمه ایستاد و از اولیای دم درخواست بخشش کرد.

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از بیست و پنجم مرداد 93 به دنبال کشته شدن پسر نوجوانی به نام حمید در شهرری در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می داد حمید در جدال با برادر بزگتر دوستش به نام افشین از پای درآمده است. تلاش بر ای ردیابی افشین آغاز شده بود که وی یک روز بعد به همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و تسلیم پلیس شد. این پسر 16ساله به قتل اعتراف کرد و روانه کانون اصلاح و تربیت شد.

افشین که حالا با گذشت 2سال از ماجرا 18ساله شده است دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای افشین حکم قصاص خواستند.

سپس متهم نوجوان پشت تریبون دفاع ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: چند روز قبل از این ماجرا حمید برادر کوچکم را کتک زده بود. من و برادرم مقابل در خانه پدری حمید رفتیم تا من با او صحبت کنم و علت این کار را از او بپرسم. واقعا قصد دعوا نداشتم اما به محض اینکه حمید از در خانه بیرون آمد به من ناسزا گفت و به سمت من و برادرم حمله کرد.من هم براز دفاع از خودم و برادرم شیشه نوشابه ای را که در گوشه خیابان قرار داشت برداشتم و آن را شکستم.

وی ادامه داد: فقط برای ترساندن حمید شیشه شکسته نوشابه را در هوا چرخاندم اما یکباره متوجه شدم شیشه خونی است. من ترسیدم و فرار کردم و از طریق دوستانم متوجه شدم حمید جان سپرده است.

سپس وکیل متهم به دفاع پراخت و گفت: با توجه به اینکه موکلم هنگام ازتکاب جنایت 16سال داشته تقاضای اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی که در آن آمده است درجرائم موجب حد و یا قصاص هرگاه افرادبالغ کمتراز 18 سال ماهیت جرم انجام شده ویاحرمت آنرادرک نکند و یادرکمال عقل آنها شبهه وجودداشته باشد از قصاص معاف و به زندان محکوم می شوند را دارم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا مشاور مددکار کانون اصلاح و تربیت که در دادگاه حضور داشت نظر مشورتی خود را به دادگاه ارائه دهد تا قضات دادگاه با توجه به این نظر برای افشین حکم صادر کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید