بازار خودروهای وارداتی ایران در اختیار کره‌ای‌ها

نیم نگاهی به حجم واردات خودروهای مختلف به ایران در سال ٩٤ نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها توانسته‌اند بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود بزنند. به گونه‌اي كه سه برند كره‌اي در ايران به تنهايي توانسته‌اند ٦٠ درصد از بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود ثبت كنند.

کد خبر : ۲۰۰۷۳
بازدید : ۷۸۱
نیم نگاهی به حجم واردات خودروهای مختلف به ایران در سال ٩٤ نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها توانسته‌اند بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود بزنند. به گونه‌اي كه سه برند كره‌اي در ايران به تنهايي توانسته‌اند ٦٠ درصد از بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود ثبت كنند.

به گزارش اعتماد، بعد از كره‌اي‌ها طبق آمار موجود ژاپني‌ها توانسته‌اند با ١٧ درصد سهم خودروهاي وارداتي به ايران را به نام خود ثبت كنند، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد چين كشور دوست دوران تحريم ايران سهم بيشتري را تصاحب مي‌كند اما نارضايتي مردم ايران از كيفيت خودروهاي اين كشور موجب شده تا با وجود تنوع بسيار زياد خودروهاي چيني در ايران اما اين كشور سهم كمتري را به نام خود ثبت كند اما ناگفته پيداست كه مونتاژ خودروهاي چيني- ايراني در سهم بازار چيني‌ها از ايران محاسبه نمي‌شود و به اين جهت است كه كشور چشم بادامي سهم كمتري را در اين ارزيابي به نام خود ثبت كرده است.

بر اين‌اساس چيني‌ها با دو برند وارداتي خود توانسته‌اند ٥درصد اين بازار را به نام خود بزنند؛ سهمي كه برند اروپايي بي‌ام‌دبليو در سال ٩٤، به تنهايي كسب كرده است و اين برند هم توانسته است ٥درصد بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود ثبت كند.

يار ديگر دوران تحريم ايران يعني رنو هم با مابقي توليدات خود كه به‌صورت وارداتي به ايران آمده‌اند، در سال ٩٤ هفت درصد را كسب كرده است و در همين حال باقي برندهاي وارداتي هم ٤درصد باقي مانده بازار را تصاحب كرده‌اند.

در همين حال آمار دو ماهه سال جاري هم نشان مي‌دهد كه بازهم كره‌اي‌ها صدرنشين واردات خودرو به ايران بوده‌اند و توانسته‌اند در اين مدت ٣٢ درصد بازار را به نام خود بزنند. ژاپني‌ها هم همگام با كره‌اي اين بازار را براي خود حفظ كردند و ٢٦درصد بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود زدند.

رنو يار دوران تحريم ايران نيز با افزايش تصاحب بازار خودروهاي وارداتي در دو ماه ابتداي سال به تنهايي ٢٠درصد بازار را به دست آورد. اين آمار نشان مي‌دهد كه ساير برندها ١٢ درصد باقي مانده را در اختيار داشته‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید