تکذیب مشایی پس از 4 سال

«روزنامه ایران» در گزارشی به موضوع شکایت مشایی از پورمحمدی وزیر دادگستری روحانی و وزیر اسبق کشور احمدی نژاد می پردازد.

کد خبر : ۲۰۴۹
بازدید : ۱۴۴۱
فرادید | «روزنامه ایران» در گزارشی به موضوع شکایت مشایی از پورمحمدی وزیر دادگستری روحانی و وزیر اسبق کشور احمدی نژاد می پردازد.

«خبرهای تأیید نشده بازداشت اسفندیار رحیم مشایی که هفته گذشته منتشر شد، اما او و نزدیکانش، نه این خبر را تکذیب کردند و نه تأیید، تا آنکه محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود آن را تکذیب کرد. به این ترتیب، مشایی تلاش کرد فضای پرابهامی را که درباره او ایجاد شده بود حفظ کند. اما این فضا،‌ اکنون دستخوش تغییراتی شده است.

سخنان مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه «ایران» که در آن به نقش مشایی در فساد 3 هزار میلیارد تومانی اشاره شده بود، سبب شد مرد حاشیه گزین، این بار از حاشیه به در آمده و به اظهارات وزیر دادگستری واکنش نشان دهد. بر خلاف همیشه که او ترجیح می‌داد سکوت کند و در سایه به سر برد، این بار به شکایت تهدید کرد.

روزنامه ایران در این گزارش با تیتر «تکذیب مشایی پس از 4 سال» می نویسد: عبدالرضا داوری از اطرافیان احمدی‌نژاد، با اشاره به اینکه «آقای پورمحمدی در اظهارات اخیر خود عنوان کرده که مشایی نقش قابل توجهی در فساد سه هزار میلیاردی داشته، در حالی که این مطلب صحت نداشته و مصداق افترا و نشر اکاذیب است»، به ایلنا گفت: «وقتی آقای مشایی در جریان این اظهارات قرار گرفت، عنوان کرد که نه تنها از پورمحمدی شکایت خواهد کرد، بلکه تا پایان نیز این موضوع را دنبال می‌کند.» گفت‌وگوی مورد اشاره داوری، بازتاب‌های وسیع دیگری نیز داشت. برخی نمایندگان از انتشار این اطلاعات ابراز شگفتی کرده و آن را دیرهنگام خواندند.

برخی دیگر همچون ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی به «شرق» گفت: «بنا دارد در هفته آینده سؤالی از وزیر دادگستری طرح کند و درباره اسناد و جزئیات این سخن بیشتر بداند.» این در حالی است که اطلاعات مطرح شده از سوی وزیر دادگستری، تازگی ندارد و در زمان افشای 3 هزار میلیارد تومانی، هنگام برگزاری دادگاه یا مواقع دیگر، در رسانه‌ها منتشر شده بود.

جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس وقت سازمان بازرسی
در جریان کشف فساد 3 هزار میلیارد تومانی، مصطفی پورمحمدی ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده داشت. از این رو طبیعی بود که وی اطلاعات دقیق و جامعی در این باره داشته باشد. پس از افشاگری‌های او، مجلس از پورمحمدی دعوت کرد در یک نشست غیرعلنی، نمایندگان را در جریان جزئیات پرونده قرار دهد.

این جلسه ‌27 شهریور 1390 برگزار شد. گرچه جزئیات این جلسه منتشر نشد، اما بخش‌هایی از آن رسانه‌ای شد که البته، هیچ وقت تکذیب نشد. 27 شهریور 90، یک نماینده که در «جلسه 4 ساعته غیرعلنی مجلس حضور داشت» به «جهان نیوز» گفت: «در جلسه غیرعلنی و غیررسمی مجلس، تأکید شد که موضوع گروه مه‌آفرید امیرخسروی و برادرانش و امیرمنصور آریا فراتر از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بوده است.»

همچنین نماینده دیگری که نام وی نیز منتشر نشد، در این روز به «جهان نیوز» گفت «با توجه به گزارش مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، برای ما نمایندگان اثبات شده که اختلاس با برخی ها در دولت مرتبط بوده است»

این نماینده به نکته جالبی نیز اشاره کرد: «رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اسناد اختلاس و دست داشتن مقامات دولتی را در دست خود داشت و آن را به نمایندگان نشان می‌داد.» البته در همین جلسه، اقلیتی از نمایندگان هم بودند که به دفاع مستقیم و غیرمستقیم از مشایی پرداختند. در خبر جهان نیوز از قول نماینده مذکور، آمده بود: «رئیس سازمان بازرسی کل کشور اسناد اختلاس و دست داشتن مقامات دولتی را در دست خود داشت... اما کوچک‌زاده، نماینده تهران ضمن اعتراض و مخالفت با سخنان پورمحمدی، مدعی شد که این اسناد اخبار یک سایت خبری است».

انتشار تصویر توصیه‌نامه مشایی در سال 90
اشاره این نماینده به «اسناد دست داشتن مقامات دولتی» که پورمحمدی «به نمایندگان نشان داد» می‌تواند تصویر نامه‌ای باشد که در سال 90 منتشر شد. 22 شهریور 1390، یعنی 5 روز پیش از برگزاری جلسه غیرعلنی، سایت «مشرق» تصویر نامه‌ای از ‌مشایی به عنوان رئیس دفتر احمدی‌نژاد خطاب به دو وزیر اقتصاد و راه و ترابری وقت منتشر کرد که در آن، از وزیران مذکور خواسته شده بود «حسب موافقت رئیس جمهوری محترم» نسبت به واگذاری 5.50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان به «شرکت خدمات مهندسی فنی خط و ابنیه راه‌آهن» (تراورس) «ضمن تسریع، اقدام مساعد را به عمل آورند».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید