حیدری: چشم‌بسته همدیگر را پیدا می‌کنیم

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سال 87 من، جباری و جان‌واریو چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم، امسال هم می‌توانیم چنین تیمی بسازیم.

کد خبر : ۲۰۷۶
بازدید : ۱۳۱۸
هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سال 87 من، جباری و جان‌واریو چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم، امسال هم می‌توانیم چنین تیمی بسازیم.

خسرو حیدری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال بعد از پیروزی مقابل ملوان بندرانزلی صحبت‌های زیر را انجام داد.

از خوشحالی‌ات شروع کنیم که بعد از گل دوم انجام دادید و امید ابراهیمی هم جریمه شد.
ما از قبل هماهنگ کرده بودیم که اگر گل زدیم اینگونه خوشحالی کنیم. متأسفانه داور اشتباه کرد و در حالیکه ما به سمت عکاسان ورزشی رفته بودیم تا صحنه خوشحالی مان را شکار کند اما داور به اشتباه به امید کارت داد و فکر کرد ما قصد داریم مقابل هواداران ملوان خوشحالی کنیم. در هر صورت دختر من باعث شد تا امید هم جریمه شود.

آیا می‌توان گفت که دیدار روز گذشته به نوعی برای بازیکنان بحث انگیزه داشت و آنها نسبت به روزهای گذشته انگیزه بیشتری داشتند؟
این بازی به این دلیل انگیزه ما را بالا برده بود چون می‌خواستیم بعد از پیروزی مقابل سیاه‌جامگان نشان دهیم که آن برد اتفاقی نبوده است.

اما چون مقابل تیم قلعه‌نویی بازی داشتید شاید به نوعی اینگونه به نظر می‌آمد.
امیر قلعه‌نویی سال‌ها برای استقلال زحمت کشید و همه باید از او ممنون باشیم. حتی آقای افشارزاده و مظلومی گفتند اگر آقای قلعه‌نویی روی نیمکت نشست ما به سمت او برویم و تشکر کنیم و از ایشان اجازه بگیریم. حالا هم از او ممنون هستیم ولی انگیزه خاصی وجود نداشت و تنها می‌خواستیم روند پیروزی‌هایمان ادامه داشته باشد.

روی گل اول هم که پاس گل تو تأثیر داشت؟
همینطور است. من سال گذشته 6 پاس گل داده بودم و از بازی با راه‌آهن نتوانستم این کار را تکرار کنم. امسال به هواداران قول داده‌ام یک خسرو حیدری جدید را ببینند و شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد.البته دیروز خیلی دوست داشتم گل بزنم و حتی ضربه هم به تیر دروازه خورد اما مطمئن باشید در بازی‌های آینده این کار را انجام می‌دهم.

دیروز به عنوان بازیکن آزاد بازی می‌کردی؟ چون در چندین صحنه در جناح چپ هم دیده شدی؟
اینگونه نبود. اگر شما در یک منطقه بازی کنی مطمئنا کار سخت می‌شود و این خوب نیست که دو بازیکن را مأمور مهار تو کنند و اجازه ندهند کارت را پیش ببری. خوشبختانه امسال بازیکنان رو به جلوی ما شناور بازی می‌کنند و بهتر می‌توانند کار کنم. با عملکرد هم ‌تیمی‌هایم تیم حریف نمی‌تواند فقط روی من برنامه‌ریزی کند و حتی می‌توانم از چپ و فقط هم برای مهاجمان تیم موقعیت بسازم. در یکی دو سال اخیر همه می‌دانستند قلعه‌نویی من را در جناح راست بازی می‌دهد و من باید سانتر می‌کردم تا تیم گل بزند. وقتی جایم را عوض می‌کنم بیشتر موفق می‌شوم ولی در سال‌های اخیر بازی کردنم در جناح راست و بستن بازیکنان حریف در عدم موفقیتم تأثیرگذار بود. خوشبختانه امسال هم بدنسازی خوبی کردم و هم از ابتدا در خدمت تیم بودم.

اگر بخواهی اسمی برای استقلال امسال انتخاب کنی چه نامی را انتخاب می‌کنی؟
با مکث... پرانگیزه، جوان و پرانرژی.

میانگین سنی استقلال هم ظاهرا خیلی پایین آمده است.
دقیقا، همه بازیکنانی که در زمین هستند اکثرا بین 23 تا 25 سال سن دارند. تیم ما ترکیب خوبی از بازیکنان با تجربه و جوان است و امیدوارم جوانان ما درک کنند که در چه تیمی حضور دارند. اگر آنها در بازی دیروز خوش درخشیدند باید بدانند در همه بازی ها باید اینگونه باشند نه اینکه اشباع شوند. اگر بازیکنی هر زمان احساس کند که سیر شده مطمئن باشید که فوتبالش رو به اتمام است. ما سال گذشته هم در شش هفته ابتدایی عالی نتیجه گرفتیم و فکر می‌کردم. استقلال چند هفته زودتر قهرمان می‌شود اما آخر حتی نتوانستیم سهمیه آسیا بگیریم. باید همه چیز را لحاظ کنیم و بازی به بازی بهترین عملکرد را نشان بدهیم. درست است که فوتبال برد و باخت دارد ولی با یکی دو برد نباید اشباع شد و با یک باخت هم نباید تیم پایین بیاید.

صحبت شما با جوانان تیم چیست؟
من بین دو نیمه به بچه‌ها گفتم مطمئن باشید امیر قلعه‌نویی به شاگردانش تذکر می‌دهد. دیدید که ملوان بین دو نیمه سوار بر بازی شد و حتی در 20 دقیقه ابتدایی هماهنگ‌تر ظاهر شدند. ما امسال تیم هجومی خوبی داریم ولی باید جوانان ما بدانند در چه تیمی بازی کنند و اگر دیروز مقابل ملوان خوب بودند این هفته توان‌شان را مقابل ذوب آهن چند برابر کنند.

آیا می‌توان استقلال را مدعی اصلی قهرمانی دانست؟
خیلی زود است این حرف را بزنیم چون نباید خودمان را گول بزنیم. ما اگر فکر کنیم ذوب آهن چون دو بازی اخیرش را باخته به ما هم می‌بازد قطعا جمعه دچار مشکل می‌شویم. امسال فولاد سپاهان و تراکتورسازی تیم‌های بسیار خوبی هستند و مطمئنا در کورس قهرمانی حضور خواهند داشت. می‌بینید که سپاهان هم امتیاز ما است و از الان نمی‌توان گفت که کدام تیم مدعی قهرمانی است و کدام تیم می‌افتد ولی ما نشان داده‌آیم پتانسیل تیم‌مان بسیار بالا است.

این درست است که تو و خیلی از بازیکنان بزرگ تیم هنوز پولی نگرفته‌اید؟
دقیقا درست است. ما سال گذشته 70 الی 80 درصد مطالبات‌مان باقی مانده بود. امسال می‌خواستیم تیم زودتر جمع شود و بلافاصله قرارداد بستیم. تا همین الان هم پولی دریافت نکرده‌ایم. آقای سبک‌دست چک‌هایی داده برای چند ماه بعد ولی این مسائل مهم نیست. مهم این است که امسال هواداران را امیدوار کنیم و هفته گذشته هم گزارشگر مشهدی در گزارش زنده‌اش اظهاراتی داشت و فکر می‌کرد من به خاطر پول به مشهد نرفته‌ام. در شخصیت من نیست که بخواهم به خاطر پول قهر کنم و یا حتی اصلا بخواهم به این موضوع فکر کنم. فقط کمی آسیب‌دیدگی جزئی داشتم که این مسئله هم حل شد.

فکر می‌کنی این تیمی که امسال استقلال دور هم جمع کرده تا چه حد می‌تواند موفق باشد؟
جوان‌هایی در تیم‌مان داریم که خودشان در تیم‌هایشان با تجربه بودند. جابر انصاری، ستاره گسترش فولاد بود و دیدید که در استقلال هم جا افتاد. بازیکنانی مثل محسن کریمی هم که سال گذشته کمتر بازی می‌کردند امسال بیشتر استفاده می‌شوند. امین حاج‌محمدی و روزبه چشمی هم تجربه بازی در لیگ برتر را دارند. عملکرد آنها زیر ذره‌بین است ولی بازیکنان ما باید بدانند اگر فکر کنند که 30 هستند دچار مشکل خواهند شد. اگر یک روز یک بازیکن 5 باشد و روز دیگر 15 هم به تیم ضربه زده و هم به خودش. یادم می‌آید سال 87 من، جباری و جان واریو چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم و امسال هم می‌توانیم با این جوان‌ها تیم سال 87 را بسازیم. تا می‌توانند خیلی زود به تیم ملی برسند باید اینقدر خوب باشند که نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کنند. کی‌روش هم نشان داده که به جوانان اهمیت می‌دهد و مثلا زمانی که هیچکس نمی‌دانست میلاد ترابی در سایپا بازی می‌کند و یا چند سالش است او را به تیم ملی دعوت کرد. استقلال و پرسپولیس هم شرایطی دارند که باید وضعیت این تیم‌ها را مورد بررسی قرار داد و با شرایطش کنار آمد و با چشم باز به این تیم‌ها اضافه شد. من فقط برای بازیکنان جوان تیم آرزو می‌کنم که آنقدر خوب باشند که بتوانند پیراهن تیم ملی را بپوشند.

حرف خاصی نمانده؟
فقط امیدوارم امسال استقلال را به روزهای خوبش برگردانیم و از طرف خودم روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدا به خانواده میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی که به تازگی از بین ما رفته‌اند صبر بدهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید