انتشار ویدئو هولناک از سربریدن یک کودک در سوریه

انتشار ویدئو هولناک از سربریدن یک کودک در سوریه
کد خبر : ۲۲۲۲۰
بازدید : ۳۰۸۵
ویدئویی که به تازگی در اینترنت منتشر شده گروهی از مخالفان مسلح دولت سوریه را نشان می‌دهد که یک پسر بچه‌ را 'سر می‌برند'.

به گزارش بی بی سی، در این ویدئو پنج مرد دیده می‌شوند که یک پسربچه وحشت‌زده را که حدودا ۱۰ ساله به نظر می‌رسد، در عقب یک کامیون مورد ضرب و شتم قرار می دهند. سپس یکی از مردان موهای پسربچه را می‌کشد و دقایقی بعد همان مرد ظاهرا سر پسربچه را از تنش جدا می‌کند.

شبه‌نظامیان 'جنبش نورالدین زنکی' که یک گروه شورشی مخالف دولت است، عاملان این قتل معرفی شده‌اند.

آن طور که در ویدئو عنوان شده شورشیان این پسربچه را 'یک مبارز فلسطینی حامی دولت بشار اسد' خوانده‌اند.

بنابر گزارش‌ها این واقعه در حوالی حندرات، واقع در شمال شهر حلب، روی داده است؛ منطقه‌ای که در آن درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و شورشیان در جریان است.

در این منطقه همچنین یکی از اردوگاه‌های غیر رسمی آوراگان فلسطینی واقع شده است، اردوگاه عین الطال، تا پیش از شروع جنگ داخلی در سوریه، میزبان حدود ۷ هزار آواره فلسطینی بود، اما از سال ۲۰۱۳ و همزمان با اوج گرفتن درگیری‌ها در حلب، ساکنان آن بی‌جا شده‌اند.

در چند هفته اخیر، نیروهای ارتش سوریه بارها تلاش کرده‌اند که شورشیان را از حندرات عقب برانند و بدین ترتیب آخرین راه ارتباطی به شرق حلب که هنوز در کنترل مخالفان مسلح دولت است را قطع کنند.
انتشار ویدئو هولناک از سربریدن کودک 10ساله در سوریه بنابر گزارش‌ها این واقعه در حوالی حندرات، واقع در شمال شهر حلب، روی داده است

پسربچه‌ای که در این ویدئو دیده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی با نام 'عبدالله عیسی' شناسایی شده است.

یکی از مردانی که در این ویدئو دیده می‌شود 'عبدالله عیسی' را عضو گروه 'لواء قدس' معرفی می‌کند؛ گروهی متشکل از شبه‌نظامیان فلسطینی- سوری حامی دولت سوریه‌ که از سال ۲۰۱۳ در حومه حلب وارد جنگ‌های داخلی شده است.

عنب بلدی، وبسایت نزدیک به مخالفان بشار اسد از یکی از مسئولان سیاسی 'جنبش نورالدین زنکی' نقل کرده که محتوای ویدئوی منتشر شده تحت بررسی است و چنانچه هر کدام از اعضای این گروه مرتکب جرمی شده باشد به 'دادگاه نظامی' ارجاع داده خواهد شد.

این وبسایت همچنین به نقل از یکی از مشاوران حقوقی ارتش آزاد سوریه (که مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است) نوشته مسببان این واقعه باید پاسخگوی اعمال‌شان باشند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا گزارشی از تخلفات شبه‌نظامیان 'جنبش نورالدین زنکی' منتشر کرده که در آن به اعمالی چون آدم ربایی و شکنجه اشاره شده است.

بنابر گزارش‌ها 'جنبش نورالدین زنکی' از آمریکا، بریتانیا، فرانسه و دیگر حامیان غربی مخالفان دولت بشار اسد، کمک‌های مالی و تسلیحاتی دریافت کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید