خودکشی دختر 17 ساله پس از تجاوز گروهی!

کد خبر : ۲۳۱۹۴
بازدید : ۱۳۰۶۹
فرادید | پلیس مراکش در حال بررسی پرونده مرگ دختر نوجوانی هستند که پس از تجاوز گروهی و تهدید به انتشار تصاویر آن، خودش را به آتش کشیده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، انجمن حقوق بشری مراکش در گزارش خود آورده است که «هشت مرد جوان سال گذشته میلادی دختر 16 ساله‌ای را از بن‌جِریر در شمال شهر مراکش ربوده و نوبتی به وی تجاوز کرده‌اند.»

هفت متهم در همین رابطه دستگیر و برای بازجویی به دادستانی ارجاع داده شده‌اند. همچنین آسوشیتدپرس گزارش داد که متهم ردیف هشتم پرونده پس از دستگیری آن هفت نفر دستگیر شد.

دادستانی اما با درخواست مرخصی موقتی موافقت کرد و در همین زمان بود که متهمین پرونده، قربانی را تهدید کرده بودند. آن‌ها ادعا کرده بودند که تصاویر مربوط به تجاوز گروهی را که با دوربین گوشی‌های همراه گرفته بودند، منتشر خواهند کرد مگر اینکه از اتهامات وارد علیه آن‌ها چشم‌پوشی شود.

عمر ارباب، مدیر انجمن حقوق بشری مراکش نیز گفت: «به همین دلیل بود که آن دختر جمعه هفته پیش [29 ژوئیه] خودش را آتش زد.»

میل آنلاین در گزارشی نوشت که دختر 17 ساله مراکشی پس از خالی کردن مواد قابل اشتعال روی بدن، خودش را در یکی از خیابان‌ها بن جریر به آتش کشید. پس از آن، دختر نوجوان از سوختگی درجه سه رنج می‌برد و جانش را در نهایت روز بعد در بیمارستان از دست داد. آقای ارباب می‌گوید پس از مرگ دختر در بیمارستان، حکم دستگیری مجدد شش متهم آزاد شده از هشت متهم صادر شد. هنوز دلیل عدم دستگیری دو متهم دیگر مشخص نیست.

پارلمان مراکش در سال 2014 اصلاحیه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن متجاوزان دختران زیر سن قانونی می‌توانند از طریق ازدواج با قربانی از مجازات بگریزند. این مسئله زمانی مورد توجه عموم قرار گرفت که یک دختر 16 ساله مراکشی به نام «امینه فلالی» به دلیل ازدواج اجباری با متجاوزش با مرگ موش خودکشی کرد.

این پرونده موجب شوکه شدن مردم مراکش شد. همچنین رسانه‌های مختلفی در جهان این موضوع را تحت پوشش قرار دادند. چندین اعتراض مردمی علیه بند 475 قانون جزای مراکش تاکنون صورت گرفته است.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید