کدام کشورها بهترین آب و هوا را دارند؟

قابل توجه آن‌هایی که به دنبال هوای معتدل و فرح‌بخش هستند! طبق بررسی‌های موسسه‌ی اینترنیشنز کشورهای یونان، کاستاریکا، و قبرس دارای مطلوب‌ترین آب‌وهوا در میان کشورهای دنیا هستند.

کد خبر : ۲۳۵۳۴
بازدید : ۴۷۲۲
قابل توجه آن‌هایی که به دنبال هوای معتدل و فرح‌بخش هستند! طبق بررسی‌های موسسه‌ی اینترنیشنز کشورهای یونان، کاستاریکا، و قبرس دارای مطلوب‌ترین آب‌وهوا در میان کشورهای دنیا هستند.

اعضای جامعه‌ی بین‌المللی مهاجرین، اینترنیشنز، برای تمام آن‌هایی که آرزوی منطقه‌ای را دارند که در آن بتوانند کل ۳۶۵ روز سال هوای آفتابی و خنک را تجربه کنند، مناطقی را با بهترین آب‌وهوا در سراسر جهان شناسایی کرده‌اند: اگر به کاستاریکا، قبرس یا یونان بروید، مطمئن باشید تقریبا در تمام روزهای سال می‌توانید از هوای بیرون از خانه لذت ببرید. مقصدهای دیگری نیز که می‌توانید برای رسیدن به این هدف برای خود در نظر بگیرید، ‌عبارت هستند از: مالت، اوگاندا، کنیا، افریقای جنوبی، اسپانیا، پرتغال، و مکزیک.

مهاجرین سراسر دنیا از لحاظ آفتابی و دلپذیر بودن آب‌و‌هوا، بیش‌ترین امتیاز را به اروپا، امریکای جنوبی، و افریقا دادند، در حالی‌که امریکای شمالی، اقیانوسیه و آسیا - صرف‌نظر از قاره‌ی هفتم، یعنی قاره‌ی جنوبگان - از نظر آنها آب‌وهوای مناسبی نداشتند. در ادامه برای آن‌هایی که حاضر هستند برای رسیدن به آب‌وهوای دلپذیر، با کشور خود خداحافظی کنند، ۱۰ بهترین کشور را از لحاظ آب‌وهوا بازگو می‌کنیم:

۱. کاستاریکا
این کشور در رتبه‌بندی کلی از جانب مهاجران، در میان ۶۴ کشور رتبه‌ی ۱۲‌ام را به خود اختصاص داد. یکی از عوامل مهم که این کشور را در این جایگاه قرار داده است، آب‌وهوای این کشور است؛ ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی که در این کشور زندگی می‌کنند، آب‌وهوای کاستاریکا را بسیار خوب می‌دانند. مردم محلی صمیمی و دوست‌داشتنی و وجود تعادل عالی میان کار و زندگی از جمله دلایلی است که چرا مهاجران تصمیم گرفته‌اند در این بهشت گرمسیری زندگی کنند. برخلاف مقصدهای دیگر که غالبا مهاجران آنها را برای کار انتخاب می‌کنند، بیش‌ترین دلیلی که مهاجران را به کاستاریکا می‌کشاند، کیفیت بهتر زندگی و اشتیاق به ماجراجویی است.

۲. قبرس
در کنار آب‌وهوای دلپذیر و نشاط‌بخشی که باعث شده است ۶۹ درصد از مهاجران به آن امتیاز بسیار خوب بدهند، جزیره‌ی قبرس از جهات مختلف دیگر نیز قابل تحسین است. یافتن دوستان جدید، امنیت شخصی، و فرهنگ محلی که این کشور را مانند خانه‌ای برای مهاجران درآورده است، از جمله معیارهایی هستند که مهاجرانی که به قبرس سفر کرده‌اند، به شدت آن را تحسین می‌کنند. در حقیقت، ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی از کانون اجتماعی در قبرس کاملا ابراز رضایت کردند؛ این در حالی‌ است که میانگین جهانی حدود ۱۵ درصد است.

۳. یونان
حدود ۷۶ درصد از مهاجرانی که در یونان زندگی می‌کنند، آب‌وهوای این کشور را بسیار خوب می‌دانند؛ این آمار به شکل شگفت‌انگیزی، ۵۳ درصد بیش‌تر از میانگین جهانی است. با این آب‌وهوای خوب، مهاجران در یونان می‌توانند از فعالیت‌ها و سرگرمی‌های زیادی لذت ببرند. حدود ۳۸ درصد از مهاجران دسترسی به امکانات تفریحی را در این کشور بسیار خوب عنوان کردند. ولی از سویی دیگر، در زمان نگارش این مقاله کشور یونان ثبات سیاسی‌اش را از دست داده است، که این خود به آرامش و شرایط اقتصادی این کشور آسیب رسانده است. در واقع، ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی به ثبات سیاسی این کشور امتیاز بد یا حتی بسیار بد داده‌اند، در حالی‌که این رقم در میانگین جهانی کم‌تر از ۸ درصد است.

۴. مالت
مالت رتبه‌ی اول را در شاخص نیروی کار خارجی و هم‌چنین در زیرمجموعه‌ی رضایت شغلی و تعادل کار و زندگی کسب کرده است؛ این کشور رتبه‌ی سوم را نیز در شاخص زیرمجموعه‌ی تعادل کار و زندگی به خود اختصاص داده است. بنابراین، جای تعجب نیست اگر مهاجرانی که در مالت کار می‌کنند آن‌قدر وقت کافی برای لذت بردن از هوای خوب این کشور را نیز داشته باشند؛ ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی از این قضیه بسیار راضی بودند.

۵. اوگاندا
آب‌وهوای دلپذیر و مردم گرم و دوست‌داشتنی، باعث شده است کشور اوگاندا باشکوه و جذاب باشد. هرچند، عدم ثبات سیاسی این کشور به شکل قابل توجهی امنیت شخصی مهاجران را به خطر می‌اندازد. فقط ۱۵ درصد از ساکنان خارجی، به امنیت شخصی در این کشور امتیاز بسیار خوب دادند. از جمله موانع و مشکلات دیگر در این کشور می‌توان به زیرساخت حمل‌ونقل ضعیف، وضعیت اقتصادی سخت و دشوار، و فقدان امکانات بهداشتی کافی اشاره کرد.

۶. کنیا
این کشور که از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است، در تمام طول سال آب‌وهوای بسیار خوبی نیز دارد، ولی از جهات و جوانب دیگر دچار عقب‌ماندگی است. امنیت شخصی یکی از این جنبه‌ها است که به اعتقاد ۲۸ درصد از مهاجرانی که در کنیا زندگی می‌کنند، شرایط بد یا بسیار بدی دارد. این آمار ۲۳ درصد پایین‌تر از میانگین جهانی است. به علاوه، هزینه‌ی زندگی نیز بسیار بالا است، به طور که تنها ۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی آن را بسیار خوب توصیف کرده‌اند.

۷. اسپانیا
این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع است، ویژگی‌های زیادی دارد: آب‌وهوای مدیترانه‌ای، فرصت‌های عالی گردشگری، زیرساخت حمل‌ونقل قوی، و هم‌چنین بسیاری از امکانات برای فعالیت‌های تفریحی و اجتماعی. در واقع، ۵۱ درصد از مهاجران ساکن اسپانیا فعالیت‌های تفریحی را در این کشور بسیار خوب توصیف می‌کنند. هرچند، اسپانیا برای یافتن شغل مناسب، کشور خوبی نیست: حدود ۳۰ درصد از مهاجران، شرایط اقتصادی اسپانیا را زیر استانداردهای جهانی می‌دانند، در حالی‌که میانگین جهانی در زمینه‌ی میزان نارضایتی از اقتصاد تنها ۱۰ درصد است.

۸. افریقای جنوبی
در میان ۱۰ کشوری که در این فهرست وجود دارند، افریقای جنوبی دارای کم‌ترین میزان رضایت مهاجران از امنیت شخصی است - حدود ۳۱ درصد از آنها شرایط امنیتی را در این کشور بد یا بسیار بد ارزیابی کرده‌اند. با این حال، آب‌وهوای خوب و دل‌انگیز، کیفیت بالای فضای طبیعی، و دسترسی به امکانات تفریحی جزء موارد مثبت زندگی در افریقای جنوبی است.

۹. مکزیک
آب‌وهوای مکزیک بهتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید؛ ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی آب‌وهوای این کشور را بسیار خوب توصیف کرده‌اند. هم‌چنین مکزیک در میان ۶۴ کشور به طور کلی رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داد، زیرا علاوه بر آب‌وهوا عوامل دیگری از جمله چشم‌اندازهای شغلی، امنیت شغلی، و گرما و صمیمیت مردم این کشور در این رتبه‌بندی دخیل بودند.

۱۰. پرتغال
مهاجران در این کشور می‌توانند در فضایی آرام و امن از آب‌وهوای خوب لذت ببرند، زیرا ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این بررسی امنیت شخصی را در این کشور بسیار خوب توصیف کردند. با تعجب باید گفت این آمار حدود ۲۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است. به علاوه، این کشور به عنوان سومین کشور پذیرای مهاجران و پنجمین کشور از لحاظ کیفیت زندگی و شاخص سهولت اقامت شناخته می‌شود.

منبع: هافینگتون‌پست
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید