بهترین رژیم غذایی برای مقابله با افسردگی

کد خبر : ۲۴۰۸۴
بازدید : ۱۲۹۹
مصرف میوه و سبزیجات نه تنها برای داشتن یک جسم سالم مناسب است برای از ذهن در مقابل برخی بیماری های روحی حفاظت می کند.

به گزارش آستان از ساینس دیلی؛ پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای و دیگر الگوهای سالم غذایی که متشکل از میوه،سبزیجات، حبوبات و آجیل باشد مانع از ابتلا به افسردگی می شود.

تحقیقات اخیر روی 1500 نفر نشان می دهد افسردگی با کسری مواد مغذی در بدن مرتبط است. برخی رژیم های غذایی که مصرف سبزیجات،میوه و آجیل را منع می کند باعث شیوع افسردگی می شود.

تحقیقات گسترده ارتباط نزدیک رژیم غذایی و تاثیر آن بر سلامت جسمانی را اثبات کرده است در حال حاضر ارتباط بین مواد غذایی و سلامت روان نیز در دست بررسی است که رژیم های غذایی متفاوتی نشان داده که با خطر ابتلا به افسردگی در ارتباط است.

رژیم غذایی که متشکل از گوشت و شیرینی جات است منابع چربی های حیوانی و اسیدهای چرب ترانس و چربی اشباع است که ضررهای جسمانی و روانی متعددی را به افراد وارد می کند.در حالیکه مصرف آجیل،میوه و انواع سبزیجات منابع اسیدهای چرب امگا3،ویتامین ها و مواد معدنی است که نه تنها برای سلامت جسم بلکه سلامت روان را نیز تضمین می کند.

خواص برخی مواد غذایی به خصوص خواص تغذیه ای آجیل،حبوبات ،میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن منابع امگا3 و ویتامین بالا خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد و ذهن را از برخی بیماری ها محافظت می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای یک روند تغذیه ای سالم است که ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد از این رو این نوع رژیم می تواند جایگزین مناسبی برای حفاظت از ذهن باشد.

تحقیقات گسترده ای در زمینه نقش مواد مغذی مورد نیاز برای فیزیولوژی عصبی شناسایی شده است و مصرف مواد معدنی،ویتامین ها و پروتئین ها حتی کربوهیدرات مانع از افسردگی می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید