نمایش نخستین قرار عاشقانه اوباما بر پرده سینما

کد خبر : ۲۴۸۷۶
بازدید : ۲۹۹۶
یک فیلم در ژانر وحشت در آخرین هفته ماه اوت پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد. در همین زمان فیلم «جنوب شهر با تو» درباره نخستین قرار عاشقانه باراک و میشل اوباما اکران شد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم ترسناک «نفس نکش» در هفته‌های پایانی تابستان فراتر از انتظار ظاهر شد و گیشه سینمای آمریکای شمالی را تسخیر کرد. این فیلم که با 10 میلیون دلار هزینه ساخته شده است، بی‌گمان با فروشی برابر با 26.1 میلیون دلار در افتتاحیه سود بسیاری را نصیب شرکت سونی خواهد کرد.

تا اینجای سال فیلم‌های ژانر وحشت در گیشه سینمای آمریکا موفق بوده‌اند. از دیگر نمونه‌های موفق این ژانر سینمایی در سال 2016 می‌توان به فیلم‌های «احضار روح 2» و «خاموشی» اشاره کرد.

فد آلوارز نویسنده و کارگردان «نفس نکش» است. او در این فیلم داستان یک دختر و دو دوستش را روایت می‌کند که قصد دارند از خانه مردی کور دزدی کنند، اما ماجرای این سرقت خیلی زود شکلی وحشتناک به خود می‌گیرد.

جین لوی، دیلان مینت، دنیل زواتو و استیون لنگ بازیگران «نفس نکش» هستند که از تماشاگران امتیاز «ب» مثبت گرفت. این امتیاز برای یک فیلم در ژانر وحشت نمره قابل قبولی است.

جاش گرین‌اشتاین مدیر توزیع و بازاریابی جهانی سونی با ابراز خرسندی از فروش افتتاحیه فیلم گفت: «فروش فیلم در افتتاحیه بیش از دو برابر بودجه ساخت آن بود. این فوق‌العاده است.» او در ادامه به دیگر فیلم‌های سونی نظیر «آب‌های کم‌عمق» و «مهمانی سوسیسی» اشاره کرد که برخلاف هزینه ساخت پایین به فروش بسیاری خوبی دست پیدا کرده‌اند.

«نفس نکش» با فروش فراتر از انتظار فیلم ضدابرقهرمانی دیو آیر را پس از سه هفته صدرنشینی بر جدول پرفروش‌های آمریکا به زیر کشید. «جوخۀ انتحار» در سه روز پایانی هفته 12.1 میلیون دلار فروش داشت.

مجموع فروش این فیلم تنها در سینماهای آمریکا 282.9 میلیون دلار است. با در نظر گرفتن فروش 353.1 میلیون دلار فیلم در دیگر کشورهای جهان، «جوخه انتحار» تا اینجای کار 636 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

در آخرین روزهای ماه اوت اکران چند فیلم دیگر هم در سینمای آمریکا آغاز شده است که پرسروصداترین فیلم در میان آن‌ها داستان دیدار عاشقانه اوباما و همسرش در «جنوب شهر با تو» است.

«مکانیک: رستاخیز» و زندگینامه روبرتو دوران در فیلم «دست‌های سنگی» دو عنوان دیگری هستند که همین پایان هفته در سینمای آمریکا اکران شدند.

«جنوب شهر با تو» و «دست‌های سنگی» هر دو محصول سینمای مستقل‌اند و به همین دلیل تعداد سینماهای محل نمایش آن‌ها بسیار کمتر از محصولات کمپانی‌های بزرگ هالیوودی است. برخلاف این دو فیلم مستقل، «مکانیک: رستاخیز» به صورت گسترده در بیش از دو هزار سینما اکران شد و در افتتاحیه به فروشی برابر با 7.5 میلیون دلار دست یافت که خیلی کمتر از فروش افتتاحیه فیلم «مکانیک» در سال 2011 است. جیسون استاتهام، تامی لی‌جونز، جسیکا آلبا و میشل یو در «مکانیک: رستاخیز» بازی می‌کنند.

فیلم «جنوب شهر با تو» داستان نخستین قرار عاشقانه باراک اوباما و میشل رابینسون را در شیکاگوی سال 1989 روایت می‌کند. این فیلم در 813 سالن سینما سه میلیون دلار فروخت اما در 10 فیلم پرفروش سینمای آمریکا جایی نداشت. هر چند که این میزان فروش برای یک فیلم متوسط محسوب می‌شود اما در عین حال «جنوب شهر با تو» در مقایسه با «دست‌های سنگی» عملکرد خیلی بهتری داشت.

برخلاف حضور بازیگر معروفی چون رابرت دنیرو «دست‌های سنگی» در 810 سینما تنها 1.7 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم که نخستین بار ماه می در شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شد، داستان مشت‌زن سرشناس پانامایی روبرتو دوران را روایت می‌کند. ادگار رامیرز در «دست‌های سنگی» نقش روبرتو دوران را بازی می‌کند.

از فیلم‌های تازه اکران شده که بگذریم، در رده سوم جدول پرفروش‌های پایان هفته فیلم خانوادگی «کوبو و دو رشته» قرار دارد. فروش این فیلم نسبت به هفته نخست اکران 37 درصد کمتر بود. مجموع فروش «کوبو و دو رشته» با در نظرگرفتن فروش 7.9 میلیون دلاری آخرین پایان هفته ماه اوت به 24.9 میلیون دلار رسید.

در این بین انیمیشن «مهمانی سوسیسی» با فروشی برابر با 7.7 میلیون دلار چهارمین فیلم پرفروش پایان هفته سینمای آمریکای شمالی شد.

در گیشه بین‌الملل اما فیلم «جیسن بورن» با 56 میلیون دلار فروش یکه‌تاز است. این فیلم بیشتر موفقیت خود را در چین به دست آورد و در شش روز نخست اکران در این کشور به فروشی برابر با 50 میلیون دلار دست یافت. مجموع فروش جهانی فیلم با در نظر گرفتن فروش بالای این هفتۀ فیلم به 347.9 میلیون دلار رسید.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

نفس نکش

3051

1

26.1

26.1

2

جوخۀ انتحار

3582

4

12.1

282.9

3

کوبو و دو رشته

3279

2

7.9

24.9

4

مهمانی سوسیسی

3135

3

7.7

80

5

مکانیک: رستاخیز

2258

1

7.5

7.5

6

اژدهای پیت

3244

3

7.28

54.7

7

سگ‌های جنگ

3258

2

7.26

27.8

8

مادران بد

2565

5

5.8

95.5

9

جیسن بورن

2445

5

5.2

149.4

10

بن هور

3084

2

4.5

19.6

منبع‌: هالیوودریپورتر / 28 اوت، ترجمه: فرزاد مظفری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید