سرقت‌های زنجیره‌ای برای خرید مواد مخدر

وقوع یک فقره موبایل‌قاپی در خیابان قلعه‌مرغی چندی‌قبل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری ابوذر اعلام شد.

کد خبر : ۲۵۹۵۸
بازدید : ۱۰۵۸
مجرم سابقه‌داری که برای تأمین هزینه مواد مخدر دست به سرقت‌های سریالی زده بود، بار دیگر دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش شرق، وقوع یک فقره موبایل‌قاپی در خیابان قلعه‌مرغی چندی‌قبل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری ابوذر اعلام شد.

پس از تشکیل پرونده مقدماتی، با توجه به طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت به شیوه تک‌نفره، به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سپس ده‌ها مال‌باخته به این اداره مراجعه و در اظهاراتی مشابه‌ عنوان کردند به وسیله سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مورد سرقت کیف دستی یا گوشی همراه قرار گرفتند.

شاکی اصلی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٣:٣٠ روز حادثه در خیابان قلعه‌مرغی به صورت پیاده در حال تردد و مکالمه با گوشی همراهم بودم که ناگهان فردی حدودا ٤٠ساله با موتورسیکلت هوندا ١٢٥ نزدیک شد و در یک لحظه گوشی را از دستم قاپید. سرعت سرقت و قاپیدن گوشی به اندازه‌ای بود که در چند ثانیه اول قادر به انجام هیچ کاری نبودم و سارق به‌سرعت از محل متواری شد».

کارآگاهان با بررسی شکایت ده‌ها مال‌باخته و ارائه مشخصات یکسان از این سارق، با شناسایی محل‌هایی که سارق عمدتا در آن مناطق اقدام به سرقت از مال‌باختگان کرده بود، به این مراکز مراجعه و ضمن شناسایی دقیق محل‌های جرم به بازبینی تصاویر برخی از دوربین‌های مداربسته این مناطق در زمان سرقت پرداختند. با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته و شناسایی تصویر سارق از سوی مال‌باختگان، مجرم سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی به نام «کاظم.‌ر» (٣٩ساله) شناسایی شد.

بررسی سوابق «کاظم» حکایت از آن داشت که این مجرم، از سال ٨٦ تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار پس از گذراندن ١٠ سال دوران محکومیتش، در سال ١٣٩٣ آزاد شده است.

کارآگاهان پس از شناسایی «کاظم» از سوی ده‌ها مال‌باخته، با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم، موفق به شناسایی مخفیگاه و محل‌های تردد متهم در خیابان هلال احمـر - انبار گندم شدند و این مکان‌ها را تحت مراقبت‌های پلیسی نامحسوس قرار دادند. سرانجام «کاظم» هنگام تردد با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ زردرنگ، در خیابان انبار گندم شناسایی، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

«کاظم» پس از مشاهده تصاویر متعدد از لحظه سرقت‌هایش و همچنین مواجهه حضوری با ده‌ها مال‌باخته و شناسایی کامل خود به وسیله آنها به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی به شیوه انفرادی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه مصرف مواد مخدر خود از نوع شیشه و هروئین اعلام کرد.

در ادامه تحقیقات و با اعتراف «کاظم» به فروش گوشی‌های همراه مسروقه به یکی از فروشندگان مواد مخدر در منطقه انبار گندم، خریدار اموال مسروقه و یکی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیز شناسایی، دستگیر و پس از انتقال به اداره هجدهم و مواجهه حضوری با متهم اصلی پرونده به خرید ده‌ها دستگاه گوشی همراه مسروقه در ازای تهیه مواد مخدر برای «کاظم» اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت، بررسی پرونده‌های مشابه و شناسایی ده‌ها مال‌باخته، تاکنون ده‌ها محل سرقت در مناطق خیابان مختاری، خیابان نوفل‌لوشاتو، شهرک شریعتی، خیابان ١٢ فروردین، چهارراه وحدت، خیابان میرداماد، خیابان جمهوری، خیابان شهسواری، خیابان هلال احمر، خیابان کارگر، میدان محمدیه، انبار گندم، خیابان قلعه‌مرغی و... شناسایی شده است».

سرهنگ داوودفـرد، با اشاره به کاهش چشمگیر سرقت‌های تک‌نفره در سطح شهر تهران پس از دستگیری متهم گفت: «از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید