ماموریت ویژه غول هتل‌سازی فرانسه در ایران

مامور ارشد اجرایی شرکت «اکور» از ماموریت‌های ویژه این گروهِ فرانسوی هتل‌های چند ملیتی در ایران خبر داد و گفت: قرار است در ۱۰ سال آینده، ماموریت‌های زیادی در سراسر ایران انجام دهیم، شاید در این مدت، ۱۰۰ هتل در ایران بسازیم.

کد خبر : ۲۷۲۰۷
بازدید : ۱۰۸۶
مامور ارشد اجرایی شرکت «اکور» از ماموریت‌های ویژه این گروهِ فرانسوی هتل‌های چند ملیتی در ایران خبر داد و گفت: قرار است در ۱۰ سال آینده، ماموریت‌های زیادی در سراسر ایران انجام دهیم، شاید در این مدت، ۱۰۰ هتل در ایران بسازیم.

«کریستف لاندا» (Christophe Landais) در گفت‌وگو با ایسنا از اراده جدی این مجموعه فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران سخن گفت و با اشاره به دو هتلی که در ایران تحت لیسانس اکور ساخته شده و به نام دو برند این مجموعه درحال فعالیت است، اظهار کرد: ما در خاورمیانه با ۳۶ هزار اتاق درحال فعالیت هستیم، بیشتر این هتل‌ها لوکس هستند و به تازگی نیز درخواست شده در دبی یک هتل لوکس دیگر بسازیم، ولی ما می‌خواهیم در ایران هتل بسازیم. نیت‌مان توسعه کار در این کشور است.

او با استناد به تجربه مشارکت و سرمایه‌گذاری این شرکت فرانسوی در ایران که پس از توافق برجام علنی شد، خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی که برای شرکت در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به ایران آمده‌اند، گفت: یک پروژه خوب نه تنها باید جذاب باشد، بلکه از نظر زمانی باید پایدار هم باشد و برگشت سرمایه و سود آن هم مطلوب و تضمین شده باشد. بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند در ایران هتل‌های تجملی بسازند، اما باید گفت مهمترین موضوع در این نوع سرمایه‌گذاری تهیه زمین است، اگر تصمیم دارید در ایران پروژه‌ای اجرا کنید، باید همه شرایط را در نظر گرفته و پروژه را به درستی تعریف کنید. موقعیت‌ها و تعداد گردشگران هر منطقه را در نظر بگیرید و بدانید با توجه به نوع جغرافیا و شهری که در نظر گرفته‌اید، چه هتلی می‌خواهید بسازید.

وی سپس موقعیت مشهد را برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایران مثال زد و گفت: این شهر سالانه ۲۵ میلیون زائر دارد و شبیه مکه است، بنابراین می‌توانید در این شهر محصولی ایجاد کنید که نیاز زائران آن شهر را تامین کند.

مامور ارشد این گروه فرانسوی هتل‌های چند ملیتی ادامه داد: می‌دانم فرایند ساخت و ساز در ایران مقداری طولانی است، ولی ما به عنوان گروهی که ۱۲ سال است در ایران کار می‌کنیم، به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که سرمایه‌گذار در این کشور می‌تواند کار کند، چون فرآیند، شفاف و تعریف شده است. فقط لازم است به عنوان سرمایه‌گذار مدام بازنگری‌های لازم را روی منابع مالی، هزینه زمین و ساخت پروژه خود داشته باشد و کارهایی که می توانید انجام دهید تا این فرایند کوتاه‌تر شود را مدام بررسی کنید تا سودآوری خود را تضمین کنید و زیان‌دهی هم نداشته باشید.

«لاندا» سرمایه‌گذارانِ سایر کشورها را برای سرمایه‌گذاری در ایران تشویق کرد و گفت: در اروپا برای بانک‌ها مشارکت در چنین پروژه‌هایی کمی مشکل است، اما در ایران این کار خیلی ساده‌تر است.

"اکور" در حال حاضر ۴۱۰۰ هتل با ۵۷۰ هزار اتاق در ۹۴ کشور جهان دارد که در قالب ۱۸ برند فعالیت می‌کند. این مجموعه با ۲۴۰ هزار کارمند هر شب پذیرای ۵۰۰ هزار مهمان است و از این محل در سال ۲۰۱۵، پنج هزار و ۵۸۱ میلیون یورو درآمد کسب کرده است. ۵۴ درصد هتل‌های اکور در اروپا و مابقی در آسیا ساخته شده‌اند. ایدئولوژی این غول هتل‌سازی آن است که هر سه روز دو هتل افتتاح کند.

این گروه سرمایه‌گذار با درنظر گرفتن ۱۰ درصد رشد سالانه صنعت گردشگری ایران با پیش‌بینی ورود ۲۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۳۵، برنامه‌ریزی کرده تا آن زمان، بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ هتل با ۶۰ هزار اتاق در این کشور بسازد و از این طریق ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید