آخرین وضعیت ادوات جنگی بازمانده از عاشورا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آخرین وضعیت ادوات جنگی کشف شده از واقعه عاشورا را تشریح کرد.

کد خبر : ۲۷۴۴۲
بازدید : ۱۳۸۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آخرین وضعیت ادوات جنگی کشف شده از واقعه عاشورا را تشریح کرد.

به گزارش میزان، حسن پلارک گفت: طی بازسازی و بهسازی حرم مطهر امام حسین (ع)، آثاری از ادوات جنگی که پیش بینی می شد متعلق به واقعه کربلا باشد کشف و شناسایی شد.

وی افزود: در حفاری ها، قطعات فلزی که حاکی از ادوات جنگی واقعه عاشورا بود شناسایی شد و پس از آن بررسی ها به منظور رسیدن به واقعیات بیشتر و مشخص شدن نوع اشیای کشف شده در دستور کار قرار گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به نگهداری ادوات کشف شده در یک آزمایشگاه و انجام مطالعات بیشتر به روی اشیای کشف شده خاطرنشان کرد: ادوات جنگی کشف شده اکسیده شده و همچنان در یک آزمایشگاه بررسی ها در رابطه با این اشیا ادامه دارد.

پلارک خواستار افزایش فعالیت های فرهنگی تمام دستگاه های اجرایی کشور در ایام محرم و صفر شد و اظهارکرد: در حال حاضر شاهد هستیم که در برخی از ایام سال به ویژه محرم و صفر، برخی کشورها به دنبال فرهنگ سازی غیر واقعی و تغییر چهره اسلام هستند و لازم است برای جلوگیری از این اتفاق اقدامات فرهنگی ایران افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم شیعه انگلیسی در میان مسلمانان جهان گسترش پیدا کند و برخی کشورها از این طریق به خواسته های خود که همان نابودی اسلام است دست پیدا کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید