نظر وزارت ارشاد درباره موسیقی رپ

حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود تنگناها و مشکلات بودجه‌ای در حوزه رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود در حوزه مطبوعات فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

کد خبر : ۲۷۵۷
بازدید : ۳۱۲۷
حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود تنگناها و مشکلات بودجه‌ای در حوزه رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود در حوزه مطبوعات فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش فارس، وی خبرنگاران را پل ارتباطی سازنده بین مردم و مسئولان دانست و افزود: خبرنگاران رگ حیاتی جامعه هستند و مسئولیت خطیری در اطلاع‌رسانی در جامعه دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: عملکرد مثبت رسانه در چرخه فرهنگی مؤثر است و در صورت وجود نقصان آثار آن بر ابعاد مختلف اجتماع ظهور خواهد کرد.

وی نقش رسانه‌ها را در توسعه هر کشور بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: فرآیند پیشرفت رسانه و ارتباط بین رسانه و حاکمیت در پیشرفت جامعه مؤثر است.

نوش‌آبادی ادامه داد: باید به رسانه‌ها به عنوان یک ظرفیت نگاه کنیم و بدانیم که خبرنگاران نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصت‌های مناسبی نیز محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: خبرنگاران باید بر مبنای اخلاق حرفه‌ای و رسالت خبرنگاری عمل کنند و با استقلال در خبر و آزاد اندیشی به وظیفه خود عمل کنند.

معاون وزیر ارشاد در خصوص حمایت از فروش روزنامه‌ها نیز بیان کرد: امکان اختصاص سهمیه خرید روزنامه‌ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها وجود دارد و برای حمایت از مطبوعات فعالیت‌های این چنینی لازم است و تدابیر اندیشیده شده برای تسهیل دسترسی مردم به رسانه‌ها جزء برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

نوش‌آبادی حمایت از مطبوعات محلی استان‌ها را در اولویت بیان کرد و افزود: به منظور حمایت بیشتر از مطبوعات استانی در پرداخت یارانه مطبوعات و بیمه خبرنگاری استان‌ها ویژه دیده شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه در پرداخت یارانه به مطبوعات نیز استان‌ها در اولویت هستند، ابراز کرد: نمایندگی روزنامه‌ها در استان‌ها نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند و نه تنها در بحث مطبوعات بلکه در توزیع اعتبارات هنری، پ‍ژوهشی و قرآنی نیز استان‌ها در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در برگزاری جشنواره دارد، گفت: به منظور تمرکز‌زدایی برگزاری برخی جشنواره‌ها به استان‌ها واگذار شده است و علاوه بر برگزاری جشنواره رضوی در همدان،‌ برگزاری جشنواره فیلم نوجوان و تئاتر کودک و نوجوان نیز در این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمه خبرنگاران افزود: عوامل مؤثر در تولید و نشر خبر می‌توانند از بازنشستگی قبل از موعد با 20 سال سابقه استفاده کنند که این قانون شامل خبرنگاران، عکاسان و روزنامه‌نگاران و نویسندگان می‌شود و در صدد کاهش دغدغه این قشر هستیم.

معاون وزیر ارشاد یارانه اختصاص یافته به مطبوعات را کمک به این حوزه دانست و بیان کرد: یارانه پرداختی به مطبوعات در وضعیت موجود کافی نیست و وزارت ارشاد این مبلغ را به منظور حمایت از مطبوعات پرداخت می‌کند.

وی به توزیع 20 میلیارد تومان یارانه برای بیمه خبرنگاران در سه ماه نخست سال جاری بین رسانه‌ها اشاره کرد و یاد‌آور شد: با افزایش اعتبارات میزان یارانه‌ها نیز افزایش می‌یابد و با تلاش دولت یازدهم هیچ خبرنگاری محروم از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نخستین وظیفه در بیمه کردن خبرنگاران برعهده مدیران مسئول است، افزود: خبرنگاران غیر‌رسمی با عضویت در صندوق هنرمندان و خبرنگاران آزاد نیز با معرفی اداره کل مطبوعات وزارت ارشاد می‌توانند بیمه شوند.

معاون وزیر ارشاد اظهار کرد: با رونق کسب و کار و حل مشکلات و فعال شدن چرخه اقتصادی باید شأن مطبوعات نیز حفظ شود.

وی در خصوص اعطای مجوز کنسرت در استان‌ها نیز ابراز کرد: در صورت تأیید عوامل اجرایی و محتوای برنامه مجوز اجرای کنسرت از سوی ارشاد صادر می‌شود و در این خصوص مسئولان و دستگاه‌های استان نیز دخیل هستند.

نوش‌آبادی ادامه داد: لغو کنسرت‌ها در برخی استان‌ها از سوی مقامات انتظامی استان‌ها و یا مسئولان مذهبی است و در استان تهران موارد اندکی در لغو کنسرت مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعطیلی کنسرت‌ها استقبال نمی‌کنیم، تصریح کرد: لغو کنسرت به هر بهانه‌ای را نمی‌پسندیم مگر با دلایل متقن و وزارت فرهنگ و ارشاد متولی صدور مجوز کنسرت‌هاست.

معاون وزیر ارشاد یاد‌آور شد: هر دستگاه و نهادی باید در چهارچوب قانون به وظایف خود عمل کند و وارد حریم یکدیگر نشوند تا از ایجاد مشکلات در برگزاری کنسرت‌ها کاسته شود.

وی واریز سهمیه خرید کتاب در استان‌ها را مجزا اعلام کرد و گفت: در همین راستا اولویت با خرید کتاب‌های استانی است.

نوش‌آبادی با اشاره به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تصریح کرد: با مدیریت شبکه‌های اجتماعی بهترین فرصت برای کار فرهنگی و اجتماعی در این حوزه وجود دارد و باید به جای برخورد سلبی با آنها برخورد ایجابی شود و در توسعه فرهنگ اسلامی از آن‌ها بهره ببریم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر معیار ورود خبرنگاران خارجی به کشور ابراز کرد: ورود و خروج خبرنگاران خارجی تنها برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و چندین دستگاه نیز دخیلند و این کار با یک نظام تعریف شده انجام می‌شود.

معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه خبرنگاران بسیاری مناسبت‌های مختلف را پوشش می‌دهند، ‌گفت: ورود خبرنگاران خارجی از جمله خبرنگار بی‌بی‌سی مسئله جدیدی نیست و خبرنگاران با حفظ حقوق اقوام، دولت‌ها و ملت‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر استعفای برخی افراد از وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: این موضوع ممکن است در هر سازمان و یا دستگاهی رخ دهد.

نوش‌آبادی ادامه داد: گاهی ممکن است اشخاص و مدیران نتوانند با یکدیگر کار کنند که امری طبیعی است.

وی در توضیح اعطای مجوز به خوانندگان رپ بیان کرد: تا زمانی که موسیقی رپ مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی نباشد، وزارت فرهنگ و ارشاد به هیچ موسیقی از این قبیل مجوز نمی‌دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید