100 فقره کلاهبرداری یک زن در تلگرام

کارآگاهان سایبری پلیس فتای استان مازندران موفق شدند، زنی را که از طریق فروش اینترنتی 100 فقره کلاهبرداری کرده بود را دستگیر کنند.

کد خبر : ۲۷۸۹۸
بازدید : ۱۹۱۷
کارآگاهان سایبری پلیس فتای استان مازندران موفق شدند، زنی را که از طریق فروش اینترنتی 100 فقره کلاهبرداری کرده بود را دستگیر کنند.

به گزارش ایسنا، «حسن محمدنژاد» گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، زنی کلاهبردار با حضور در شبکه اجتماعی تلگرام با انجام تبلیغات فروش البسه و دریافت سفارش خرید و وجه مورد نظر از مشتریان با سوءاستفاده از اعتماد اعضای گروه، از آنان کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتای مازندران، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، رد زن کلاهبردار را در یکی از استان‌های شمال غرب کشور، شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی قضائی این زن کلاهبردار را دستگیر کردند که متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به 100 فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از دو میلیارد ریال به این شیوه اقرار کرد.

محمدنژاد اظهار کرد: متهم برای انجام تحقیقات بیشتر با صدور قرار از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان گفت: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سایت‌هایی خرید کنید که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند. این فروشگاه‌ها در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است.

محمدنژاد یادآور شد: در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید