فتح الشام مسئول ترور سفیر روسیه در ترکیه

سازمان تروریستی جبهه النصره که نام خود را به فتح الشام تغییر داده است، مسئولیت ترور آندره کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا را بر عهده گرفت.

کد خبر : ۳۱۳۵۳
بازدید : ۱۲۶۶
سازمان تروریستی جبهه النصره که نام خود را به فتح الشام تغییر داده است، مسئولیت ترور آندره کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا را بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا، بخش ترکی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه لحظاتی پیش این خبر را با کد فوری مخابره کرد.

اعلام مسئولیت داشتن ترور سفیر روسیه در ترکیه از سوی جبهه النصره در حالی انجام می شود که ترکیه مدعی است این اقدام تروریستی توسط عوامل منتسب به فتح الله گولن انجام شده است.

آندره گنادی اوویچ کارلوف پریشب در حین بازدید از یک گالری عکس در آنکارا، از سوی مولود مرت آلتین تاش یک مامور پلیس ضد شورش ترکیه ترور شد و جان باخت.

وقوع این حمله در آستانه اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران و ترکیه و روسیه در مسکو، به عنوان تلاش محافل مخالف حل بحران سیاسی سوریه ارزیابی شده بود.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در تماس تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است ترکیه و روسیه فتح الله گولن را عامل این حمله تروریستی می دانند.

به رغم پذیرش مسئولیت ترور سفیر روسیه از سوی جبهه النصره و متهم شدن وابستگان فتح الله گولن به این اقدام از سوی دولت ترکیه، ائتلاف تروریستی جیش الفتح وابسته به القاعده که از سوی عربستان، قطر و ترکیه حمایت می شود، در بیانیه ای مسئولیت ترور 'آندری کارلوف' سفیر روسیه در آنکارا را به عهده گرفت.

به نوشته پایگاه خبری الحدث نیوز سوریه، این ائتلاف تروریستی که دستش به خون هزاران سوری آغشته است، در این بیانیه ادعا کرده که این اقدام، انتقام خون زنان، کودکان و کهنسالان حلب و مسلمان جهان است.

از سوی دیگر رسانه های ترکیه به دنبال آزاد سازی حلب و شروع تخلیه معارضان سوری از این شهر با تعامل ایران، روسیه و ترکیه، از نارضایتی بخشی از گروههای معارض مورد حمایت ترکیه از رویکرد سیاست خارجی ترکیه خبر دادند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید