تاکید وزرای خارجه ایران و آمریکا بر وجود اختلاف

وزیر خارجه می‌گوید تهران توافق «ناقص و مبهم» را نمی‌پذیرد و تا زمانی که درباره همه موضوعات توفق نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد.

کد خبر : ۳۴۹
بازدید : ۸۹۸

فرادید | وزیر خارجه می‌گوید تهران توافق «ناقص و مبهم» را نمی‌پذیرد و تا زمانی که درباره همه موضوعات توفق نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فرادید، محمدجواد ظریف، که برای مذاکرات هسته‌ای و دیدار با جان کری، همتای آمریکایی‌اش به ژنو سفر کرده، می‌گوید که درباره برخی موضوعات همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد.

ظریف امروز یکشنبه سوم اسفند به واحد مرکزی خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: «در بحث تحریم‌ها و سایر موضوعات که باید به توافق رسید، بحث های خوبی شده است، البته روی موضوعات توافقی نشده و حتی اختلاف نظرهایی همچنان وجود دارد.»

به گفته وزیر خارجه «اختلاف نظر اصلی، روانی است که برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و برخی جناح‌های داخلی آمریکا احساس می‌کنند که تحریم‌ها یک سرمایه برای آنان است، در صورتی که تحریم‌ها جز هزینه هیچ سودی برای آنان نداشته است.»

در همین حال جان کری وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد که اگر تهران با شرایط لازم برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی موافقت نکند آمریکا حاضر است مذاکرات را ترک کند.

کری افزود "اختلافات جدی" در این مذاکرات همچنان وجود دارند.

اظهارات کری پس از ملاقات روز شنبه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بیان شده است.

پیشتر هدف از دیدار صالحی و وزیر انرژی آمریکا در ژنو، کمک به حل اختلاف نظرهای تکنیکی در مذاکرات اتمی دو طرف اعلام شده بود.

با این حال، وزیر خارجه آمریکا با هشدار به خوش‌بینی‌های مفرطی که بعد از این ملاقات به وجود آمده، گفته است که حضور صالحی و مونیز در ژنو، "به هیچ عنوان به معنای نزدیک شدن به تصمیم‌گیری نیست و هنوز اختلافات اساسی وجود دارند."

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید