زمین‌گیری دزد قوی هیکل شمال شهر

زمین‌گیری دزد قوی هیکل شمال شهر

سارقی که سوار بر موتور اقدام به کیف‌قاپی می‌کرد، در آخرین سرقتش با شلیک پلیس زمینگیر شد.

کد خبر : ۳۵۹۳۴
بازدید : ۲۶۹۶
زمین‌گیری دزد قوی هیکل شمال شهر
سارقی که سوار بر موتور اقدام به کیف‌قاپی می‌کرد، در آخرین سرقتش با شلیک پلیس زمینگیر شد.
به گزارش شهروند، در پی وقوع سرقت‌های مشابه کیف‌قاپی توسط سرنشین یک موتورسیکلت در مناطق شمال تهران، شناسایی و دستگیری این سارق در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات مالباختگان نشان می‌داد که سارق قوی هیکل و تنومند بوده و تمام سرقت‌های کیف‌قاپی را به صورت تک‌نفره انجام می‌داده است؛ به همین خاطر مشخصات به‌دست آمده از سارق در اختیار تمامی کلانتری‌های شمال تهران قرار گرفت.
١٨ فروردین ماه بود که، مأموران کلانتری ١٢٣ نیاوران به سرنشین یک موتورسیکلت در خیابان نوریان - خیابان آذر مینا برخورد کردند که مشخصاتش کاملا با مشخصات سارق کیف‌قاپ همخوانی داشت؛ به راکب موتور دستور ایست داده شد اما سرنشین موتورسیکلت بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار می‌کند.
در ادامه تعقیب و گریز، سرنشین موتور با توجه به مسدود بودن کوچه اقدام به رها کردن موتورسیکلت کرده و سعی می‌کند تا با پای پیاده از محل متواری شود که مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، وی را از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار داده که سارق با توجه به جراحت وارده به بیمارستان منتقل می‌شود.
با اعلام خبر دستگیری فرد مظنون به کیف‌قاپی، کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی به بیمارستان اعزام و بلافاصله مجرم سابقه‌دار، حرفه‌ای و تحت تعقیب دستگاه قضائی به نام «علی» ( ٣٧ ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت.
بررسی سوابق «علی» حکایت از آن داشت که وی بارها به اتهام کیف‌قاپی توسط پایگاه‌های مختلف پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و درحال حاضر نیز دارای محکومیت کیفری به مدت ٤‌سال از سوی دادسرای ناحیه ٣٤ تهران است. کارآگاهان طی هماهنگی با دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران و اخذ دستور نیابت قضائی، جهت بازرسی مخفیگاه متهم به منطقه شهر قدس اعزام شده، در چندین مرحله تحقیقات میدانی اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه «علی» کرده و در بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد زیادی عینک طبی و آفتابی، ساعت‌های مچی، گوشی‌های تلفن همراه و ... شدند.
اعتراف به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در سطح شهر تهران
در شرایطی که «علی» در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت بود، کارآگاهان با بهره‌گیری از اموال کشف شده از مخفیگاه وی موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که تمامی آنها توسط تک‌سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت قرار گرفته بودند.
در ادامه تحقیقات، متهم، «علی» در برابر دلایل و مستندات غیرقابل انکار لب به اعتراف گشود و صراحتا به سرقت کیف‌قاپی به شیوه تک‌نفره در مناطق شمال، مرکزی و شرق تهران اعتراف کرد. با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه، ده‌ها مالباخته شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند؛ در ادامه، تعدادی از مالباختگان نیز به شناسایی متهم شدند؛ درحال حاضر نیز تحقیقات کماکان جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید