پیروزی والیبالیست های ایران بر تونس

در دومین روز از مسابقات جا‌م جها‌نی 2015 تیم ‌ملی والیبال ایران به مصاف تونس، نایب قهرمان آسیا رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد.

کد خبر : ۳۶۹۲
بازدید : ۱۳۸۶
در دومین روز از مسابقات جا‌م جها‌نی 2015 تیم ‌ملی والیبال ایران به مصاف تونس، نایب قهرمان آسیا رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد.

به گزارش ایسنا، تونس یکی از تیم‌های مطرح قاره آفریقا است که به عنوان نایب قهرمان این حوزه به جا‌م جها‌نی راه یافته است. آنها در روز نخست مسابقات سه بر صفر مقابل لهستان شکست خورده بودند.

تیم ‌ملی والیبال ایران نیز به عنوان بهترین تیم آسیا در این مسابقات حاضر شده است. والیبالیست‌های ایران روز قبل سه بر یک مقابل تیم ‌ملی آرژانتین مغلوب شدند و در این بازی به دنبال نخستین پیروزی خود بودند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین روز مسابقات با نتیجه 3 بر یک تونس را شکست داد.

تیم ‌ملی والیبال ایران در این مسابقه با پیراهن سفید و با ترکیب محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، عادل غلامی و مهدی مرندی کار را آغاز کرد.

این در حالی بود که شهرام محمودی غایب بزرگ تیم ‌ملی والیبال ایران به شمار می رفت، زیرا به دلیل مصدومیت اجازه بازی را پیدا نکرده بود.

ست نخست؛ ایران 25 - 17 تونس
تیم ‌ملی والیبال ایران در آغاز این بازی بسیار محتاطانه عمل کرد. گویا به نوعی ترس در رفتار بازیکنان تیم ‌ملی ایران دیده می‌شد. تا جایی که وقت استراحت فنی نخست با اختلاف دو امتیاز به سود تونس رقم خورد، اما در ادامه با ترمیم ضعف در دریافت و همچنین تمرکز بر روی حملات مجتبی میرزاجانپور و امیرغفور و آبشارهای قدرتی آنها تیم ‌ملی ایران به بازی برگشت و در اواسط ست نخست اختلاف خود را به بیش از پنج امتیاز رساند. برتری ایران هم‌چنان تا پایان این ست ادامه داشت.

به نظر می‌رسد تونس بعد از وقت استراحت فنی دوم بازی را رها کرد تا ملی‌پوشان ایران به یک برد راحت با بیش از هشت امتیاز اختلاف دست یابند. تیم ‌ملی ایران ست نخست را در نهایت 25 - 17 برد.

ست دوم؛ تونس 25 - 21 ایران
در ست دوم تونس به مراتب کار می‌کرد. آنها بسیار با انگیزه ظاهر شدند. اگر چه ملی‌پوشان ایران چند امتیاز ابتدایی را به سود خود به پایان بردند اما بازی منطقی تونس و حمله از کنار آنتن روند بازی را به سود آنها تغییر داد.

دو تیم تا وقت استراحت فنی دوم پایاپای پیش می‌رفتند. تمرکز حملات تیم ‌ملی ایران روی پرواز امیر غفور و حملات سرعتی موسوی و غلامی بود. معروف سرحال نشان نمی داد.

در مقابل گارکی و کارا موسلی از تونس با اسپک‌های تماشایی خود امتیاز می گرفتند. بازی روی توپ های بلند در دستور کار هر دو تیم قرار داشت.

در این میان دریافت و توپ گیری برای تیم ‌ملی والیبال ایران سخت شد. تیم ‌ملی ایران ست دوم را با امتیاز 25 بر 21 باخت تا همه چیز بار دیگر مساوی شود.

ست سوم؛ایران 25 - 14 تونس
تیم ‌ملی والیبال ایران نمی خواست نتیجه‌ را واگذار کند، اسلووبودان کواچ در ست سوم دست به تغییر تاکتیکی در تیم ملی زد و معروف را بیرون کشید.

تیم ‌ملی والیبال ایران با پاس‌های مهدی مهدوی رو به بازی بلند آورد. این تغییر جواب داد و ملی‌پوشان ایران به بازی برگشتند.

نمایش تماشایی محمد موسوی و امیر غفور موجب شد تا تیم ‌ملی والیبال ایران به سرعت اختلاف امتیازاتش را با تیم تونس زیاد کند.

همچنین اسپک‌های سرعتی عادل غلامی، دفاع روی تور حریف را جا می‌گذاشت.

هر چه گارکی هم تلاش کرد نتوانست تا اختلاف امتیازات تونس را جبران کند.

دفاع تور مستحکم موسوی در کنار مهدی مهدوی موجب برتری ایران شده بود. تونسی‌ها که می دانستند که نمی‌توانند کاری را انجام دهند بازی را رها کردند.

ایران ست سوم بازی را 25 - 14 به سود خود به اتمام رساند.

ست چهارم؛ ایران 25 - 20 تونس
ملی‌پوشان ایران بعد از نمایش خوب در ست سوم با روحیه کار را آغاز کردند . جواد معنوی نژاد که اواسط ست قبل به میدان رفته بود در این ست نیز به کار گرفته شد.

پاس‌های بلند مهدی مهدوی و همچنین باز سازی خوب او برای محمد موسوی قدرت ایران را در حمله بالا برده بود. اسپکرهای ایران بالاتر از دفاع حریف کار می‌کرد‌ند. همین موضوع دریافت اول را برای تیم تونس سخت‌تر می‌کرد.

در مقابل مجتبی میرزاجانپور نیز با تمرکز برروی اسپکرهای قدرتی از منطقه چهار راه نفوذ به قلب تونس را آموخته بود.

تیم ‌ملی ایران در اواسط ست چهارم اختلاف امتیازاتشا را با حریف به شش رساند. اما تونس باز هم با ارائه یک بازی منطقی و استفاده از خطای دست دفاعی ایران اختلاف امتیازات را کم کرد. تیم ‌ملی والیبال ایران در نهایت ست چهارم بازی را با امتیاز 25 -20 برد.

تیم ‌ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی با نتیجه‌ سه بر یک و امتیازهای 17 - 25، 25 - 21، 14 -25 و 20 -25 پیروز شد.

ملی‌پوشان ایران باید در سومین روز از جا‌م جها‌نی والیبال از ساعت 7:30 فردا (پنجشنبه) به مصاف ونزوئلا بروند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید