سه بار ازدواج کردم اما با یک نفر!

سه بار ازدواج کردم اما با یک نفر!

یکی از دوستانم درباره همسرش می‌گفت: "دیگر آن مردی نیست که می‌شناختم." یکی دیگر می‌گفت: "همسرم تغییر نکرد، اما من تغییر کردم." و یا "از هم فاصله گرفتیم."

کد خبر : ۳۷۲۴۸
بازدید : ۱۸۳۶۸

برای ازدواج موفق، تغییر را بپذیریم

فرادید | آدا کالهون- چند سال پیش تقریباً تمام زوج‌هایی که می‌شناختم در آستانه طلاق بودند.

به گزارش فرادید به نقل از نیویورک‌تایمز، یکی از دوستانم درباره همسرش می‌گفت: "دیگر آن مردی نیست که می‌شناختم." یکی دیگر می‌گفت: "همسرم تغییر نکرد، اما من تغییر کردم." و یا "از هم فاصله گرفتیم."

سوءاستفاده‌های عاطفی و فیزیکی دلایل محکمی برای طلاق هستند، اما شایع‌ترین علل شکست ازدواج نیستند. پس رایج‌ترین دلیل چیست؟ تغییر.

احساس سردرگمی توسط تغییر یا عدم‌تغییر، داستانی به قدمت زمان است. در تمام روابط طولانی‌مدت، احتمال دارد یکی از طرفین عاشق فرد جدیدی شود، و این فرد جدید لزوماً زیباتر، باهوش‌تر یا جذاب‌تر نیست.

گاهی اوقات افراد از این تغییرات احساس خیانت می‌کنند. عاشق همسرشان شدند، اما اکنون دیگر برایشان غریبه است و حس می‌کنند او قرارداد ازدواج را نقض کرده است.

"دنیل گیلبرت" استاد دانشگاه هاروارد می‌گوید: "انسان‌ها آثاری در حال تکامل هستند که فکر می‌کنند تکامل یافته‌اند." او با استناد به تحقیقی که در سال 2013 انجام داد، اعلام کرد تمام افراد موردمطالعه (18 تا 68 سال) گفتند در ده سال گذشته بیش ازآنچه خود انتظار داشتند تغییر کردند.

درک این موضوع به ما در مواجه با تغییر زیاد یا عدم‌تغییر کمک می‌کند. خشمان بیاید یا نه، گذشت زمان تغییرات فراوانی را به ارمغان می‌آورد.

بسیاری از زوج‌هایی که سال‌هاست با هم زندگی می‌کنند این حرف را به من زده‌اند: "حداقل سه بار ازدواج کردم، اما با یک نفر." من هم می‌توانم بگویم با همسرم سه بار ازدواج کردم: دوران سی‌سالگی که فکر خوش‌گذرانی بودیم، چهل‌سالگی که کودک- محور بودیم، و 50 سالگی که خانه‌ای در حومه شهر خریدیم و از شهر فاصله گرفتیم.

درگذشته موهایم کوتاه و مشکی بود. اکنون موهای بلوند و بلند دارم. در طول این سال‌ها به دلایل مختلف مانند بیماری، عمل جراحی و حاملگی وزن و سایزهای متفاوتی داشتم: از سایز 4 تا 14. گاهی بی‌پول و گاهی پولدار، گاهی بسیار خوشحال و گاهی شدیداً افسرده.

تغییر در بدن غیرقابل‌اجتناب است و تقریباً همگی با آن کنار می‌آییم. اما باید بپذیرم که تغییر در رفتار، اخلاق و عادات نیز به همین شکل است. با بالا رفتن سال‌های اجتناب، بعید است که زوج‌ها تغییر نکنند. بهترین راه‌حل این است که با آن‌ها کنار بیاییم و خیلی به تغییرات به وجود آمده در همسرمان حساس نشویم.

منبع: NYT

ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید