کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک در لاس وگاس آمریکا شرکت کرده، از عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و برای هفتمین بار در این رقابت ها در سکوی دوم ایستاد.

کد خبر : ۳۸۴۰
بازدید : ۴۲۸۲
تیم ملی کشتی آزاد ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان در رقابت های جهانی و گزینشی المپیک در لاس وگاس آمریکا شرکت کرده، از عنوان نایب قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و برای هفتمین بار در این رقابت ها در سکوی دوم ایستاد.

به گزارش ایرنا تیم ایران امسال با شش کشتی گیر که برای نخستین بار در رقابت های جهانی حضور می یافتند راهی آمریکا شد و در نهایت پس از تیم روسیه به مقام نایب قهرمانی زودهنگام این مسابقات رسید.

تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزنهای 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.
حسن رحیمی باتجربه ترین کشتی گیر تیم ایران در این رقابت هاست و سید احمد محمدی نیز برای دومین بار در مسابقات جهانی شرکت کرد و سایر کشتی گیران برای نخستین بار و از دل مسابقات انتخابی راهی رقابت های جهانی و گزینشی المپیک شدند.

چهل و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک روزهای 19 تا 22 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران همواره در پیکارهای جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال 2013 پنج مرتبه در سال های 1961 یوکوهاما ژاپن، 1965 منچستر انگلیس، 1998 تهران، 2002 تهران و 2013 بوداپست مجارستان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است.

دلاورمردان کشتی آزاد ایران پیش از این شش مرتبه در سال های 1971، 1973، 1995، 2006، 2011 و 2014 عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده و 11 مرتبه هم در مکان سوم قرار گرفته اند.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در رقابتهای قهرمانی سال 2014 در تاشکند ازبکستان از سوی مسعود اسماعیل پور در وزن 61 کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن 65کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و محمد حسین محمدیان در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و نایب قهرمان جهان شد و روسیه و ترکیه در این رقابت ها اول و سوم شدند.

*فینالیست های چهار وزن دوم
فینالیست های 4 وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک مشخص شدند که از ایران حسن رحیمی و حسن یزدانی در دیدار نهایی اوزان 57 و 70 کیلوگرم حضور دارند.

تیم ملی کشتی آزاد در روز اول و دوم این رقابت ها دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) و علیرضا کریمی (86 کیلوگرم) و یک عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) کسب کرد.

علیرضا قاسمی نیز با باخت مقابل جردن باروفس آمریکایی در مرحله یک چهارم نهایی و با توجه به صعود حریفش به دیدار فینال جواز حضور در گروه بازنده ها را پیدا کرد و راهی دیدار رده بندی شد.
پرویز هادی نیز در 125 کیلوگرم با باخت مقابل بلال ماخوف روس در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

اسامی فینالیست های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم: حسن رحیمی(ایران) - ولادیمیر خینچگاشویلی(گرجستان)
وزن 70 کیلوگرم: حسن یزدانی(ایران) - گازی ماگومدوف(روسیه)
74 کیلوگرم: اونوربات پوروجا(مغولستان) - جردن باروز(آمریکا)
125 کیلوگرم: طاها آکگول (ترکیه) - جمال الدین ماگومدوف (آذربایجان)
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید