سقط جنین به دلیل حضور در بازی‌های المپیک!

من هیچ زن دوومیدانی‌کاری را نمی‌شناسم که سقط جنین انجام نداده باشد و این مساله ناراحت کننده است.

کد خبر : ۳۸۷۹۶
بازدید : ۱۲۷۵
اخیرا با افشاگری‌های زنان دوومیدانی کار المپیکی مشخص شده است که مشکل سقط جنین در بین این افراد بسیار شایع است و اطلاع رسانی‌های نادرست باعث شده که ورزشکاران زیادی این تجربه تلخ را داشته باشند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سانیا ریچارد راس، دونده تیم المپیک آمریکا که چهار مدال طلای المپیک دارد اعتراف کرده است که دو هفته‌ قبل از بازی‌های المپیک پکن سقط جنین انجام داده است. او در المپیک پکن مدال طلای چهار در ۴۰۰ متر را کسب کرد.

راس سال گذشته در سن ۳۱ سالگی بازنشسته شد. او در خاطرات خود به مساله سقط جنین قبل از بازی‌ها اشاره کرده و نوشته است که این یک تصمیم مهم و ناراحت کننده در زندگی‌اش بوده است. او در این باره نوشت که مساله سقط جنین در ورزش زنان شیوع دارد اما درباره آن زیاد صحبت نمی‌شود.

راس درست یک روز قبل از پروازش به پکن سقط جنین انجام داده است. راس در المپیک لندن نیز مدال طلا کسب کرده و یکی از بهترین دوندگان دوی ۴۰۰ متر تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.

راس درباره تصمیمش می‌گوید: من گزینه دیگری نداشتم. چالش بچه‌دار شدن در آغاز کار حرفه‌ای‌ام بسیار سخت بود. با خودم فکر می‌کردم که ‌اسپانسرها، خانواده‌هام و هوادارانم هم فکری خواهند کرد؟ با همسرم هیچ وقت دوباره راجع‌ به این مساله صحبت نکردیم، فکر می‌کردیم که اگر راجع‌ به آن صحبت نکنیم انگار که اتفاق نیفتاده است اما من بعدها ناراحتی را در او احساس کردم.

راس معتقد است که مشکل سقط جنین در زنان دوومیدانی‌کار بسیار شایع است و کسی در این‌باره اطلاعات درستی به زنان نمی‌دهد و آموزش کافی برای رفع مشکل وجود ندارد.

راس در ادامه‌ می‌گوید: من هیچ زن دوومیدانی‌کاری را نمی‌شناسم که سقط جنین انجام نداده باشد و این مساله ناراحت کننده است. امیدوارم که افشاگری‌های من باعث شود که زنان ورزشکار در شرایط بهتری قرار بگیرند و هم چنین مساله را تجربه نکنند. معمولا به ما می‌گویند به دلیل شرایط بدنی که داریم احتمال باردار شدن‌مان کم است. ضمنا ما نمی‌توانیم از قرص ضد بارداری استفاده کنیم، زیرا باعث ‌اضافه وزنمان می‌شود. امیدوارم که اطلاعات درست در اختیار زنان ورزشکار گذاشته شود تا چنین تجربه‌های ناراحت کننده‌ای نداشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید