تصاویر/ غارت فروشگاه‌ها در هامبورگ

تصاویر/ غارت فروشگاه‌ها در هامبورگ
کد خبر : ۳۹۸۳۸
بازدید : ۲۲۷۸
فرادید | هامبورگ در شمال آلمان طی ۴۸ ساعت گذشته همزمان با برگزاری نشست سالانه سران گروه ۲۰، شاهد خشن‌ترین صحنه‌های اعتراض خیابانی اروپا طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش فرادید، اين شهر به‌طور سنتي در تاريخ سياسي آلمان پايگاه چپ‌ها به شمار مي‌رود و تظاهرات و اعتراض خياباني در آن اتفاق جديدي نيست اما بسياري از تحليلگران آنچه طي 2روز گذشته در هامبورگ در جريان بوده را «بي‌سابقه» خوانده‌اند.

روز گذشته با تاريك‌شدن هوا، دامنه درگيري‌ها هم گسترده‌تر شد و نيروهاي ضدشورش در نقاط مختلف شهر با گاز اشك‌آور و ماشين‌هاي آبپاش با معترضان مقابله كردند. درگيري‌ها زماني شدت گرفت كه حدود هزار نفر از معترضان، به خواسته نيروهاي پليس بي‌توجهي كردند و نقاب‌هايشان را برنداشتند. ساعتي بعد، خيابان‌هاي مركز شهر مملو از ماشين‌هايي بود كه در آتش مي‌سوختند. شايد به همين دليل بود كه آنها تظاهرات ديروز خود را اينگونه نامگذاري كردند: «به جهنم خوش آمديد.»

طبق اعلام پليس آلمان، معترضان در محله‌هاي ثروتمند شهر شيشه بانك‌ها و مغازه‌ها را شكستند و دست به غارت زدند. صحنه به آتش‌كشيدن ماشين‌هاي لوكس در اين محله‌ها توسط افراد نقابدار، طي 2روز گذشته در شبكه‌هاي اجتماعي دست‌به‌دست مي‌شود.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید