بزرگ‌ترین فروشگاه غیرقانونی دنیا تعطیل شد

بزرگ‌ترین فروشگاه غیرقانونی دنیا تعطیل شد

«آلفابی» (Alphabay) نام یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های غیرقانونی دنیا در دارک وب است که داروهای غیرقانونی و مواد مخدر می‌فروخت.

کد خبر : ۴۰۲۵۲
بازدید : ۱۶۶۶
بزرگ‌ترین فروشگاه غیرقانونی دنیا تعطیل شد
سایت AlphaBay یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین فروشگاه‌های دارک وب به حساب می‌آمد که در مدت زمان بسیار کمی معروف شده بود.
به گزارش دیجی مگ، «آلفابی» (Alphabay) نام یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های غیرقانونی دنیا در دارک وب است که داروهای غیرقانونی و مواد مخدر می‌فروخت.
این فروشگاه چند روز پیش به دستور قانون تعطیل شد. باید به این موضوع اشاره کنیم که دارک وب به بخشی از اینترنت گفته می‌شود که دسترسی عمومی به آن امکان پذیر نیست و بیشتر برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین مشخص شده که بنیانگذار این سایت که Alexandre Cazes نام دارد در کشور تایلند دستگیر شده و قرار بود به مقامات آمریکایی تحویل داده شود؛ اما چند ساعت بعد در زندان خودکشی کرد. پلیس تحقیقاتی را در خانه او انجام داده و حتی برخی از سرورهای سایت آلفابی را هم پیدا کرده است.

سایت AlphaBay یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین فروشگاه‌های دارک وب به حساب می‌آمد که در مدت زمان بسیار کمی معروف شده بود. براساس اطلاعات منتشر شده این فروشگاه روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار درامد داشته است.
بیشتر خرید‌ها هم به وسیله بیت‌کوین انجام می‌شده و به همین دلیل رهگیری خرید‌ها کار بسیار دشواری بوده است. گفته شده سایت AlphaBay در پشت پرده بسیاری از کلاهبرداری‌های اینترنتی دست داشته و میلیون‌ها دلار دزدیده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید