ماریسا مایر به اوبر می‌رود؟

ماریسا مایر به اوبر می‌رود؟

بالاخره بعد از ماه‌ها خبر و شایعه، شرکت Yahoo به شرکت مخابراتی بزرگ و شناخته شده Verizon فروخته شد.

کد خبر : ۴۰۶۳۲
بازدید : ۱۵۶۸
ماریسا مایر به اوبر می‌رود؟
از آنجا که در حال حاضر مهم‌ترین نقش مدیرعاملی خالی در شرکت‌های تکنولوژی مربوط به شرکت Uber است، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که مایر به‌زودی این پست را در اختیار بگیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بالاخره بعد از ماه‌ها خبر و شایعه، شرکت Yahoo به شرکت مخابراتی بزرگ و شناخته شده Verizon فروخته شد.
حالا Yahoo فارغ از روزهای سختی که در سال‌‌های اخیر پشت سر گذاشت، در دستان مالک جدیدش قرار گرفته و ماریسا مایر مدیرعامل معروف آن به دنبال میز مدیریتی بعدی خودش است. او به مجله آنلاین بیزینس اینسایدر گفته است که به شکلی جدی می‌خواهد یک بار دیگر به‌عنوان مدیرعامل مشغول به‌کار شود و اصلا نمی‌خواهد به یک سرمایه‌گذار تمام وقت تبدیل شود.
از آنجا که در حال حاضر مهم‌ترین نقش مدیرعاملی خالی در شرکت‌های تکنولوژی مربوط به شرکت Uber است، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که مایر به‌زودی این پست را در اختیار بگیرد.
با این حال اما او هنوز هیچ اظهارنظری درباره اینکه می‌خواهد به Uber برود یا ترجیح می‌دهد با چنین چالشی روبه‌رو نشود، نکرده است. مایر اما در حاشیه کنفرانس Fortune Brainstorm Tech که در کلورادو برگزار شده بود، گفته است که شرکت Uber تا حالا هیچ درخواستی از او برای تصاحب پست مدیرعاملی نکرده است.

اگر مدیران شرکت Uber تا حالا با مایر تماس گرفته باشند، بعید به نظر می‌رسد که دو طرف نتوانسته باشند به توافق مشترکی دست پیدا کنند. جالب است بدانید که مایر ماه گذشته در مصاحبه‌ای از «تراویس کالانیک» موسس و مدیرعامل برکنار شده شرکت Uber دفاع کرده و گفته بود: «من تراویس را یکی از دوستانم می‌دانم. فکر می‌کنم او یک رهبر فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است که توانسته Uber را به چنین شرکت جالب و رو به رشدی تبدیل کند.»
کالانیک بعد از یکسری شکست‌های مداوم Uber در عرصه‌های عمومی مختلف که جنجال‌های رسانه‌ای هم به دنبال داشت، از سمت مدیر عاملی این شرکت برکنار شد.
اتهاماتی مانند آزار جنسی در داخل این شرکت منجر به توبیخ و اخراج بیست نفر از کارمندانش شد. علاوه‌بر این، بعضی پروژه‌های مشکوک در این شرکت در حال اجرا بود که به نظر می‌رسید قانون را دور می‌زنند و از همه اینها مهم‌تر انتشار گسترده ویدئویی از کالانیک بود که در آن مشغول بحث با یک راننده Uber بود.
اتهامات مربوط به آزار جنسی و فعالیت‌های غیرقانونی Uber در سراسر سیلیکون ولی پیچید و ابر سیاهی از بدبینی بر سر این شرکت سایه انداخت.

با این اوصاف است که حالا مدیرعامل بعدی این شرکت مسوولیت سنگینی برای بازگرداندن شرایط مثبت و معتبر قبلی به آن را برعهده دارد و همین موضوع انتخاب شخص مناسب برای تصاحب این سمت را سخت‌تر کرده است. مدیرعامل بعدی باید یک بار دیگر Uber را به شرکتی تبدیل کند که مهندسان با استعداد و باهوش بخواهند در آن کار کنند.
چنین مهندسان و افراد با استعدادی همیشه تمایل داشته‌اند در شرکت‌ها تکنولوژی سیلیکون ولی مشغول به‌کار شوند و بعد از مشکلات اخیر Uber گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دادند بسیاری از برنامه‌نویسان شاغل در این شرکت دوستان‌شان را برای ترک Uber تشویق می‌کنند تا بتوانند در شرکتی معتبر و خوشنام مشغول شوند.

اگر مایر به‌عنوان مدیرعامل Uber انتخاب شود، با چمدانی نه‌چندان سنگین از تجربه مدیریت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان می‌آید که در نهایت نتوانست روند متوقف شدن رشد این شرکت را متوقف کند تا Yahoo به شرکت Verizon فروخته شود.
با این همه اما ماریسا مایر همچنان قدرت بانفوذی در سیلیکون ولی است و بسیاری او را تحسین می‌کنند و احترام خاصی برایش قائل هستند. یکی از دلایل شهرت مایر مدیریت بخش برنامه‌های مربوط به محصولات مرتبط در شرکت گوگل بوده است. به همین دلیل هم بسیاری معتقدند که او انتخاب مناسبی برای Uber است تا این شرکت را از مشکلات فعلی نجات بدهد. با این حال اما کالانیک همچنان مالکیت اغلب بخش‌های Uber را در اختیار دارد، بنابراین هر مدیرعاملی که به این شرکت برود باید بتواند رابطه کاری خوب و قابل قبولی را با او برقرار کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید