آتیه درخشان شاسی بلندها

آتیه درخشان شاسی بلندها

اگرچه میزان وفاداری به سدان ها کاهش یافته اما هنوز هم در بازار حضور دارند. سدان ها هنوز هم نقش پررنگی را در بازار ایفا می‌کنند و به این زودی‌ها حذف نخواهند شد. جالب تر از همه این موارد این است که بازار ایران هم به شدت در حال اغییر مسیر از خرید سدان و هاچ بک به سمت کراس اوور است و آمارهای تولید و واردات خودرو در سال 95 همه حکایت از خیز بلند این کلاس جدید خودرویی برای حذف رقبا دارد.

کد خبر : ۴۰۷۱۰
بازدید : ۲۲۷۵
فرادید | بنا به گزارش موسسه اطلاعات تجاری IHS هیچ نشانی از کاهش علاقه مشتریان به این‌گونه خودروها دیده نمی‌شود!بیش از دوسوم مالکان شاسی بلندها و کراس اوورهایی که در چهارماهه اول سال جاری دوباره بازار مراجعه کرده‌اند یک کراس اوور یا شاسی بلند جدید دیگر را خریداری کرده‌اند.
ون‌ها، استیشن واگن‌ها و حتی خودروهای اسپورت قربانی محبوبیت فوق‌العاده شاسی بلندها و کراس اوورها شده‌اند. نرخ استقبال از خودروهای این کلاس آن قدر سریع است که بسیاری از برندها را در پاسخ به نیاز خریداران عاجز کرده است.

آتیه درخشان شاسی بلندها

ظاهراً، بنا به گزارش موسسه اطلاعات تجاری IHS هیچ نشانی از کاهش علاقه مشتریان به این‌گونه خودروها دیده نمی‌شود!بیش از دوسوم مالکان شاسی بلندها و کراس اوورهایی که در چهارماهه اول سال جاری دوباره بازار مراجعه کرده‌اند یک کراس اوور یا شاسی بلند جدید دیگر را خریداری کرده‌اند.

آتیه درخشان شاسی بلندها

وفاداری به این کلاس خودرویی از 53 درصد سال 2012 به 66 درصد در آوریل سال جاری افزایش یافته که رکورد جدیدی به شمار می‌آید. همچنین وفاداری به همه نوع خودروی شاسی‌بلند و کراس اوور تقریباً 14 درصد بیشتر از متوسط 53 درصدی صنعت خودرو می‌باشد تام لیبی از مدیران موسسه IHS می‌گوید:

ما این داده‌ها را دسته‌بندی کرده و به مشتریان خود در هر ماه ارائه می‌کنیم اما احساس کردیم که نتایج به دست آمده در زمینه میزان وفاداری مشتریان به شاسی بلندها و کراس اوورها بسیار قابل توجه است بنابراین نتایج آن را به‌صورت عمومی نیز منتشر کردیم.

یک موضوع دیگر که به خاطر رشد روزافزون محبوبیت شاسی بلندها و کراس اوورها خود را نشان داده کاهش محبوبیت و وفاداری به خودروهای سدان است. در سال 2012 میزان وفاداری به خودروهای این کلاس 56 درصد بود که در 4 ماه ابتدایی سال جاری به 49 درصد افت پیدا کرده است.

آتیه درخشان شاسی بلندها

در حال حاضر این عملکرد کمتر از متوسط وفاداری صنعت خودرو محسوب می‌شود. اما موضوع جالب‌تر اینکه دوسوم مالکان خودروهای سدان که دوباره برای خرید خودرویی جدید به بازار مراجعه کرده‌اند بجای خودرویی سدان یک شاسی‌بلند یا کراس اوور خریده‌اند. با این وجود سدان ها هنوز هم محبوب هستند. لیبی می‌گوید:

اگرچه میزان وفاداری به سدان ها کاهش یافته اما هنوز هم در بازار حضور دارند. سدان ها هنوز هم نقش پررنگی را در بازار ایفا می‌کنند و به این زودی‌ها حذف نخواهند شد.

جالب تر از همه این موارد این است که بازار ایران هم به شدت در حال اغییر مسیر از خرید سدان و هاچ بک به سمت کراس اوور است و آمارهای تولید و واردات خودرو در سال 95 همه حکایت از خیز بلند این کلاس جدید خودرویی برای حذف رقبا دارد.

آتیه درخشان شاسی بلندها

آن گونه که آمارهای داخلی می گویند در مجموع، در یازده ماهه نخست سال 1395 شمسی، تعداد 54,341 دستگاه خودروی شاسی‌بلند در کشورمان تولید شد که نسبت به سال پیش از آن از رشد 49.9 درصدی برخوردار بود. به زودی در یک گفتگوی تخصصی دلایل اقبال بازار به مدل های کراس اوور را بیشتر توضیخ می دهیم.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید