قصه تلخ پریا

قصه تلخ پریا

مادر این کودک به دلیل اظهارات ضد و نقیض بازداشت شده و تحقیقات در خصوص این پرونده از سوی پلیس ادامه دارد.

کد خبر : ۴۱۰۵۸
بازدید : ۱۵۸۲
قصه تلخ پریا
علایم ضربه مغزی و آثار ضرب و جرح در بدن این دختر ٥ ساله نشان می‌داد که او قربانی کودک‌آزاری شده است.

به گزارش شهروند، دختر بچه ٥ ساله‌ای که در ساوه قربانی کودک‌آزاری شده بود، با وجود تلاش کادر درمانی صبح دیروز فوت کرد.
این کودک بامداد شنبه با علایم ضربه مغزی در بیمارستان مدرس ساوه بستری شده بود؛ علاوه بر آثار ضرب و جرح، احتمال آزار جنسی این کودک ٥ ساله هم وجود دارد. هنوز اطلاعات و جزييات بیشتری درباره عامل مرگ مشکوک «پریا» اعلام نشده با این حال مادر این کودک به دلیل اظهارات ضد و نقیض بازداشت شده و تحقیقات در خصوص این پرونده از سوی پلیس ادامه دارد.
دقایقی از نیمه‌شب جمعه گذشته بود که پریا توسط مادرش و تعدادی از همسایه‌ها به بیمارستان مدرس ساوه منتقل شد. علایم ضربه مغزی و آثار ضرب و جرح در بدن این دختر ٥ ساله نشان می‌داد که او قربانی کودک‌آزاری شده است.
پریا هوشیاری‌اش را به‌ طور کامل از دست داده بود. پزشکان بلافاصله او را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کردند؛ اما پریا به کما رفته بود. کادر درمانی از وضع عمومی او رضایت نداشتند.
یک روز از بستری‌شدن او گذشت، اما اقدامات درمانی انجام‌شده برای بازگشت این دختر بی‌نتیجه بود. یکشنبه ظهر بود که اخبار تأییدنشده‌ای در خصوص مرگ مغزی این کودک منتشر شد؛ اما جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ساوه از احراز نشدن شرایط مرگ مغزی پریا از سوي کادر درمانی خبر داد.
با وجود این او شانس بازگشت این دختر را بسیار ناچیز عنوان کرد: «این کودک همچنان در ICU تحت مراقبت قرار دارد و اقدامات لازم برای مراقبت از او در حال انجام است. از نظر کارشناسان این حوزه او هنوز دچار مرگ مغزی نشده است؛ بر این اساس عملا مراقبت‌های ویژه در مورد این کودک ادامه دارد و منتظر بروز تغییر و بهبود در شرایط او هستیم، البته در کل به لحاظ علمی و تجربی برای کسی که در چنین شرایطی قرار دارد، احتمال ناچیزی برای بازیابی سلامتی وجود دارد.»
به گفته کوهپایه‌زاده، پریا با علايمی شبیه مرگ مغزی به بیمارستان منتقل شده بود، اما پزشکان با وجود شانس ناچیز، تلاش کردند تا این دختر زنده بماند.

بازداشت مادر پریا
پریا حوالی صبح دوشنبه پس از ٢ روز زندگی نباتی تسلیم مرگ شد. هنوز معلوم نیست این دختر بچه ٥ ساله فقط قربانی خشونت شده یا مورد آزار و سوء‌استفاده جنسی هم قرار گرفته است. از مسبب یا مسببان این حادثه تلخ هم اطلاعی در دست نیست.
یک مادر بازداشت‌شده، پدری که ٥‌ سال پیش از همسرش جدا شده و علایمی از کودک‌آزاری و نشانه‌هایی از سوءاستفاده‌های جنسی همه آن چیزی است که به گفته حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی در این پرونده وجود دارد.
او با اعلام مرگ پریا در اثر ضربه مغزی درباره جزییات این پرونده می‌گوید: «این کودک ٥ ساله چند روز پیش به دلیل ضربه مغزی و کودک‌آزاری به کما رفته بود.
پیکر بیهوش این کودک توسط مادرش و تعدادی از همسایه‌ها به بیمارستان منتقل می‌شود. بلافاصله مراتب به ما اعلام مي‌شود و نیروهای ما به بیمارستان اعزام می‌شوند. پس از اعزام نیروها به بیمارستان مشخص شد کودک به کما رفته است.
شواهد نشان می‌داد که این کودک مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته است. البته احتمال کودک‌آزاری جنسی هم در مورد این کودک مطرح شده. هنوز پزشکی قانونی نظر قطعی خود را درخصوص تأیید کودک‌آزاری جنسی این کودک اعلام نکرده است و باید منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی بود.»

او ادامه داد: «مادر این کودک در بیمارستان اظهارات ضدونقیضی را در خصوص علت آسیب شدید پریا مطرح کرده، به همین دلیل از سوی پلیس بازداشت شده است. پدر این کودک هم حدود ٥‌ سال پیش از همسرش طلاق گرفته. درواقع پریا در این مدت با مادرش زندگی می‌کرده. تا جایی که ما اطلاع داریم پلیس در حال بازجویی و تحقیقات در خصوص این پرونده است. متاسفانه هیچ‌گونه اطلاعات دیگری در خصوص پرونده این دختر در دست نیست.»

انتقال پیکر پریا به پزشکی قانونی
در همین حال بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از انتقال جسد پریا به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: «نتیجه آزمایش‌های انجام شده نهایتا طی دو هفته آینده اعلام می‌شود.»
او با اشاره به مرگ مشکوک و احتمال سوء‌استفاده جنسی از این دختر ٥ ساله گفت: «معاینه اولیه برای بررسی آثار ضرب و شتم روی بدن و صورت برای بررسی آزار جسمی یا آزار جنسی و سایر موارد انجام می‌شود و درنهایت نتایج تحقیقات پزشکی قانونی در اختیار دستگاه قضا قرار داده می‌شود.»
او درباره زمان اعلام نظر پزشکی قانونی توضیح داد: «اگر آزمایشات و معاینات در حد معاینه اولیه باشد، معمولا حدود ٦ روز زمان نیاز دارد اما در صورت نمونه‌برداری باید آزمایش‌هایی انجام شود و در صورت نیاز نمونه به تهران ارجاع داده می‌شود. اما در هر صورت طی یک یا دو هفته نتیجه نهایی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید