رازهای آقای جاه‌طلب

رازهای آقای جاه‌طلب

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا و انتخاب بهترین‌های سال ٢٠١٧ فوتبال اروپا از ساعت ٢٠:٣٠ پنجشنبه شب به وقت تهران در شهر موناکو فرانسه برگزار شد.

کد خبر : ۴۲۱۱۸
بازدید : ۱۴۴۸
رازهای آقای جاه‌طلب
همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، کریستیانو رونالدو توانست جایزه مرد ‌سال فوتبال اروپا را از آن خود کند تا در رقابت با مسی در اروپا یک جایزه بیشتر داشته باشد. رونالدو همچنین عنوان آقای گل و بهترین مهاجم اروپا را هم از آن خود کرد.
به گزارش شهروند، در این بخش زمانی که کریستیانو رونالدوی ٣٢ساله کنار بوفون ٣٩ساله و لیونل مسی ٣٠ساله نشسته بود، از فوق‌ستاره کهکشانی‌ها پرسیده شد «گل مورد علاقه‌ات که فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساندی، کدام گل بود؟»، که او به حالتی شوخی و با اشاره به بوفون گفت: «گل مورد علاقه‌ام؟ گل دومی که به این پیرمرد زدم!». ریجیو راموس و لوکا کودریچ دو بازیکن رئال‌مادرید هم به‌عنوان بهترین مدافع و‌ هافبک اروپا انتخاب شدند.
جایزه ویژه رئیس یوفا به فرانچسکو توتی، اسطوره بازنشسته رم به خاطر وفاداری به باشگاهش و درخشش متمادی در میادین اهدا شد. توتی بعد از دریافت جایزه گفت: «در سن من دریافت این جایزه افتخار بزرگی است. رازی در جاه‌طلب ماندن من وجود دارد و این راز باعث شد سال‌ها در سطح اول فوتبال بمانم.». جایزه بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان بانوان از سوی چفرین، رئیس یوفا به لیکه مارتنس، بازیکن هلندی تیم بارسلونا اهدا شد.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان
پس از اهدای جوایز بهترین‌‌های‌ سال اروپا،‌ مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان برگزار شد و چهار تیم حاضر در گروه‌های هشت‌گانه حریفان خود را شناختند. از نکات مهم گروه‌بندی فصل جدید هم‌گروه‌شدن بارسلونا و یوونتوس است که نیمه‌نهایی فصل گذشته را برگزار کرده بودند. رئال مادرید، دورتموند و تاتنهام هم در یک گروه قرار گرفتند تا سخت‌ترین گروه‌ لیگ قهرمانان شکل بگیرد.
البته می‌توان از گروه چلسی، رم و اتلتیکومادرید هم به‌عنوان یکی از گروه‌های سخت نام برد. بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن هم در یک گروه کنار هم قرار گرفتند. به‌ نظر می‌رسد منچستریونایتد، منچسترسیتی و لیورپول راضی‌ترین تیم‌ها از این قرعه‌کشی باشند.

تقابل باشگاه‌های پولدار و پرستاره در گروه دوم!
در گروه اول لیگ قهرمانان بنفیکا، منچستریونایتد، بازل، زسکا مسکو حضور دارند که از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که شاگردان مورینیو کار بسیار سختی برای صعود به مرحله بعد ندارند. در گروه دوم بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، اندرلخت، سلتیک حضور دارند که تقابل دو تیم گرانقیمت و پرستاره بایرن‌مونیخ و پاریسن‌ژرمن قطعا جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. طبیعتا این دو تیم از بیشترین بخت برای صعود به مرحله بعد با توجه به آمادگی بالایی که دارند، برخوردار هستند.
شرایط گروه سوم رقابت‌ها هم تا حدودی با قرارگرفتن چلسی، اتلتیکو مادرید، آ اس رم و قره باغ تا حدودی پیچیده است. بدون تردید هر سه تیم اول شانس زیادی برای صعود دارند و بازی‌ها قابل ‌پیش‌بینی نیست.

تقابل انصاری‌فرد با مسی و بوفون
گروه چهارم لیگ قهرمانان اروپا بدون تردید یکی از گروه‌هایی است که برای ایرانی‌ها هم اهمیت بسیار زیادی دارد. یوونتوس و بارسلونا دو باشگاهی که طرفداران بسیار زیادی در کشور دارند و بدون‌ شک تقابل آنها از حساسیت زیادی برخوردار خواهد بود. یووه و بارسا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل هم در مقابل هم قرار گرفتند که برهمین اساس، بانوی پیرو توانست با غلبه بر کاتالان‌ها در دو بازی رفت و برگشت فینالیست شود.
نکته قابل‌ توجه هم‌گروهی المپیاکوس یونان با یوونتوس و بارسلونا است. تمام بازیکنان و هواداران این باشگاه که کریم انصاری‌فرد ملی‌پوش‌ ایرانی هم در این تیم حضور دارد،‌ از هم‌گروهی با بارسلونا و یوونتوس ابراز خوشحالی کرده‌اند و بدون ‌شک انجام بازی در نیوکمپ و ورشگاه اختصاصی یوونتوس تجربه‌ای گران‌بها برای انصاری‌فرد خواهد بود.
البته این روزها شایعات زیادی درباره احتمال خروج نام کریم از فهرست المپیاکوس و بازگشت او به پانینیوس در رسانه‌های یونانی مطرح می‌شود که بعد از انجام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان،‌ حالا خبرها حکایت از منصرف‌شدن مسئولان باشگاه المپیاکوس برای قطع همکاری با بازیکن ایرانی دارد و به این ترتیب احتمالا انصاری‌فرد این تیم را در لیگ قهرمانان فصل جاری همراهی خواهد کرد.

قهرمان در گروه مرگ
در گروه پنجم اسپارتاک مسکو، سویا، لیورپول و مایبور با هم رقابت خواهند داشت که در این بین بازی‌های شاگردان کلوپ برای فوتبالدوستان اهمیت بیشتری دارد. شاختار دونتسک، منچسترسیتی، ناپولی و فاینورد چهار تیم حاضر در گروه ششم هستند که تیم گواردیولا به نظر نمی‌رسد کار سختی برای صعود داشته باشد. موناکو، پورتو، بشیکتاش و لایپزیک هم در گروه هفتم با هم رقابت خواهند داشت.
رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال اما گروه مرگ را برای گروه هشتم درنظر گرفته‌اند. جایی که رئال‌مادرید،‌ دورتموند،‌ تاتنهام و آپوئل در آن قرار دارند و قطعا مسابقات رئال‌مادرید قهرمان فصل قبل این بازی‌ها با دورتموند و تاتنهام که شرایط بسیار خوبی دارند،‌ اوج حساسیت را برای فوتبالی‌ها رقم خواهد زد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید