29 کشته پس از محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن

29 کشته پس از محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن

پس از آنکه یک رهبر معنوی در هند به جرم تجاوز جنسی به دو زن محکوم شناخته شد، هواداران او به نشانه اعتراض به این حکم به خیابان‌ها ریخته و به آشوب پرداختند. آشوبی که ۲۹ کشته در پی داشت. این حکم خشم هزاران تن از هواداران او را در پی داشته است.

کد خبر : ۴۲۱۵۱
بازدید : ۱۰۳۰۰
محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن
فرادید | پس از آنکه یک رهبر معنوی در هند به جرم تجاوز جنسی به دو زن محکوم شناخته شد، هواداران او به نشانه اعتراض به این حکم به خیابان‌ها ریخته و به آشوب پرداختند. آشوبی که ۲۹ کشته در پی داشت. این حکم خشم هزاران تن از هواداران او را در پی داشته است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت ، هواداران گرمیت رام رحیم، رهبر گروه معنوی دیرا سچا سودا، رای دادگاه هند مبنی بر تجاوز جنسی او به دو زن را رد کرده اند. این دو زن از اعضای همین فرقه شبه مذهبی بوده اند.
دنبال کنید:
طرفداران و پشتیبانان او در اعتراض به این حکم، با خشم تمام به خیابان‌ها یورش آورده و قطار‌ها را به آتش کشیدند، به ساختمان‌های دولتی و دفاتر روزنامه حمله کردند، روزنامه نگاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این آشوب‌ها در شهرهای شمالی هند، در ایالت‌های هاریانا و پنجاب رخ دادند.

گرمیت ۵۰ ساله که نویسنده و نقش اول فیلم‌های سینمایی خودش است، روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای تلویزیونی از هوادارانش درخواست کرد تا از بروز خشونت خودداری کنند.
محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن

آک دیر، یکی از وکلای او در این باره گفت: گرمیت بی گناه بود و این حق هواداران اوست که خشم خود را نسبت به این بی عدالتی بیان دارند.

پیش از برگزاری دادگاه، در حدود ۲۰۰ هزار نفر از طرفداران او رهسپار چندی‌گر شدند، جایی که محل برگزاری دادگاه او بود.

پس از بروز درگیری ها، بیش از ۱۵ هزار نفر از نیروهای پلیس به منطقه اعزام شدند و مقررات منع رفت و آمد اعمال شد. با این حال، پلیس برای کنترل جمعیت از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش استفاده کرد.
محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن

در این آشوب ها، پلیس ۸۱ نفر را دستگیر کرده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند در این رابطه می‌گوید: "نظارت بر قانون و وضعیت نظم، به دقت زیر نظر است. " او در توییتر نوشته است: "خشونت‌های امروز، عمیقا ناراحت کننده بودند. من به شدت خشونت را محکوم کرده و از همگان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند. "

معترضان در دهلی نو و همچنین در ایالت همسایه آن یعنی راجستان نیز به تظاهرات پرداختند. هواداران گرمیت که خودش را "مرد خدا" می‌نامد، اتوبوس‌ها و دو واگن خالی قطار را در پایتخت به آتش کشیدند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این خشونت ها، بیش از ۲۰۰ زخمی در پی داشته اند، این در حالی است که برخی از این افراد توسط گلوله مستقیم پلیس زخمی شده اند.
محکومیت گرمیت رام رحیم به تجاوز جنسی به دو زن

اقدامات مجرمانه‌ای که گرمیت به خاطر آن‌ها محکوم شده است به سال ۲۰۰۲ باز می‌گردند. او در آن زمان رهبر فرقه دیرا سچا سودا در شهر شمالی سیرسا بوده است.

فرقه دیرا سچا سودا ادعا می‌کند که بیش از ۶۰ میلیون هوادار در سراسر دنیا دارد. این فرقه در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد، با این هدف که بر علیه اعتیاد به مواد مخدر و تبلیغ برای گیاه خواری فعالیت کند.

از دیگر فعالیت‌های این فرقه می‌توان به خدمات پزشکی رایگان و کمک‌های اجتماعی مانند برگزاری مراسم عروسی برای خانواده‌های فقیر اشاره کرد.

این گونه فرقه‌ها در هند طرفداران زیادی دارند، و اصلا عجیب نیست که رهبران آنها، دارای محافظین مسلح نیز باشند.

گرمیت در صفحه توییترش، صفت‌های مختلفی را در وصف خود نوشته است: "قدیس روحانی"، "نیکوکار"، "خواننده در تمامی سبک ها"، "ورزشکار در تمامی رشته ها"، و "نویسنده و کارگردان فیلم".

رسانه‌های هندی گزارش کرده اند که هفته آینده، حکم نهایی او صادر خواهد شد. در بهترین حالت، او به ۷ سال زندان محکوم می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چقدر از هند متنفرم

  • amin ارسالی در

    این عمو همینجوری قبافش خلافه


    رهبری معنویه ؟؟؟؟؟؟؟ بیخیال

  • ناشناس ارسالی در

    دیوونه ها ....

  • ناشناس ارسالی در

    حیف اون بمب اتمی که تو هیروشیما زده شد

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید