والیبال ایران حریف کانادا هم نشد

تیم ‌ملی والیبال ایران در دومین روز از دور پایانی جا‌م جها‌نی والیبال به مصاف تیم ملی کانادا رفت و سه بر صفر شکست خورد.

کد خبر : ۴۲۱۸
بازدید : ۱۷۴۵
تیم ‌ملی والیبال ایران در دومین روز از دور پایانی جا‌م جها‌نی والیبال به مصاف تیم ملی کانادا رفت و سه بر صفر شکست خورد.

تیم ‌ملی والیبال ایران در نهمین روز از مسابقات جام جهانی ژاپن به مصاف تیم نه چندان قدرتمند کانادا رفت که در سه ست و امتیازهای 23 - 25، 27 - 29 و 24-26 مغلوب شد.

والیبالیست‌های تیم ملی ایران که پیش از این از هشت بازی نخست خود تنها سه پیروزی مقابل ژاپن، تونس و ونزوئلا داشتند، بعد از باخت برابر تیم‌های ملی روسیه، آرژانتین، لهستان، ایتالیا، آمریکا و استرالیا برای دفاع از حیثیت و اعتبار خود مقابل کانادا به میدان رفتند.

تیم ‌ملی والیبال ایران این بازی را با ترکیب شهرام محمودی، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، سعید معروف و عبدالرضا علیزاده آغاز کرد.

ست نخست، ایران 23 - کانادا 25
تیم ‌ملی والیبال ایران در شروع این ست نبرد پایاپایی با حریف داشت.

ملی‌پوشان ایران با تمرکز بر روی آبشارهای قدرتی و کوتاه شهرام محمودی سعی می‌کرد‌ند تا به امتیاز دست یابند.

در مقابل دفاع روی تور خوب از نیکولاس هوک و سرویس‌های عالی تیلور ساندر اجازه نمی داد تا تدابیر تاکتیکی کواچ در زمین پیاده شود.

ملی‌پوشان ایران اگر چه در حمله موج اول موفق‌تر از حریف بودند، اما بازهم ضعف در دفاع کناری و بی‌برنامگی در توپ های برگشتی موجب شد تا بعد از استراحت وقت دوم یکی، دو امتیاز عقب بیفتند؛ فاصله‌ای که رفته رفته بیشتر شد.

بازیکنان تیم ‌ملی ایران شادابی همیشگی را نداشتند و با استرس کار می‌کرد‌ند. همین موضوع موجب شد تا کانادا بازی را در دست بگیرد. در حالی که ملی‌پوشان ایران تلاش زیادی کردند تا در امتیازهای پایانی ست نخست جریان را تغییر دهند، در نهایت تیم ملی کانادا با امتیاز 25 - 23 پیروز شد.

ست دوم ایران 27 - کانادا 29
کانادا در ست دوم بازی را در دست داشت. آنها به کمک اسپک های کوبنده جاستین داف و وندور به خوبی امتیاز می‌گرفتند.

در مقابل، تیم ‌ملی والیبال ایران در دفاع روی تور موفق‌تر عمل می‌کرد. حضور سامان فائزی در میانه تور موجب شده بود تا سد دفاعی محکمی در برابر اسپک های دفاعی حریف ایجاد شود.

کانادایی ها به کمک پروازهای اسمیت از پشت خط به راحتی امتیاز می گرفتند و تیم ‌ملی والیبال ایران نمی‌توانست در توپ گیری بهتر از حریف عمل کند.

تمرکز حملات ایران روی پاس های سرعتی برای محمودی و موسوی بود. موسوی امروز هم در حمله موثر کار می‌کرد.

هر دو تیم سرانجام در امتیاز 20 به تساوی رسیدند.

هیچ یک از آنها نمی خواستند اشتباه کنند و به همین دلیل با احتیاط کار می‌کرد‌ند. تساوی امتیازها تا 25 نیز ا‌د‌ا‌مه‌ پیدا کرد. هیچ کس نمی‌توانست پایان این ست را پیش‌بینی کند. حساسیت در این بازی به اوج خود رسیده بود. سرانجام ضعف تیم ‌ملی ایران در دریافت اول موجب شد تا کانادا پیش افتد.

کانادا ست دوم مسابقه را هم با نتیجه‌ 29 بر 27 برد.

ست سوم ایران 24 - کانادا 26
تیم ‌ملی والیبال ایران در ست سوم هم نتوانست از پس تیم کانادا برآید. در حالی که بازیکنان تحت تاثیر باخت در دو ست قبل به شدت از نظر روحی افت کرده بودند تیم ‌ملی والیبال ایران از هم گسیخته کار می‌کرد. در مقابل تیم کانادا در هر امتیاز هماهنگ‌تر ظاهر می‌شدند.

تیم کانادا در دفاع روی تور به مراتب بهتر از تیم ‌ملی ایران بود.

همچنین بهتر از والیبالیست‌های ایران سرویس می زدند. همین موضوع کار را برای شاگردان اسلوبودان کواچ سخت می‌کرد. با این حال مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی و شهرام محمودی همواره امید را در بازیکنان تیم ‌ملی ایران زنده نگه می داشتند.

در اواسط ست سوم بازی، مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد تا این که تیم ایران روی خلاقیت او در ارسال پاس های بلند نتیجه‌ بگیرد؛ تدبیری که تا حدودی جواب داد و اختلاف امتیازات را کم کرد. با این حال روند بازی مثل دو ست قبل در دست تیم کانادا بود.

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال که چند روزی است به ژاپن سفر کرده بر روی سکوها با ناراحتی عملکرد والیبالیست‌ها را می دید.

تیم ‌ملی والیبال ایران در ست سوم با نتیجه‌ 26 بر 24 مقابل تیم کانادا شکست خورد.

تیم ‌ملی والیبال ایران در نهایت با نتیجه‌ سه بر صفر و امتیازهای 23 - 25، 27 - 29 و 24-26 مقابل تیم کانادا شکست خورد و به هفتمین باخت خود در جا‌م جها‌نی تن داد.

والیبالیست‌های ایران باید در آخرین دیدار خود از جا‌م جها‌نی از ساعت 5:30 صبح اول مهر ماه به مصاف تیم نه چندان قدرتمند مصر بروند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید