مفتی سعودی: حجاج خودکشی کردند!

مفتی کل عربستان با کینه توز و حسود خواندن منتقدان بی کفایتی مسئولان سعودی در برگزاری حج، مدعی شد قربانیان این فاجعه هولناک در پی خودکشی بودند.

کد خبر : ۴۳۳۱
بازدید : ۴۶۷۷
فرادید | مفتی کل عربستان با کینه توز و حسود خواندن منتقدان بی کفایتی مسئولان سعودی در برگزاری حج، مدعی شد قربانیان این فاجعه هولناک در پی خودکشی بودند.

عبدالعزیز بن عبدالله بن محمد آل شیخ، رئیس شورای موسوم به علمای ارشد و اداره پژوهش‌های علمی و فتوای سعودی و مفتی کل عربستان در گفتگو با روزنامه عکاظ، ضمن توجیه اهمال و قصور مسئولان برگزاری حج که منجر به بروز فاجعه هولناک در مشعر منا شد، حج گذاران و قربانیان این فاجعه را مسئول و عامل اصلی بروز آن دانست.

این مفتی درباری در اظهاراتی همسو با مسئولان سعودی که تقصیر بروز این فاجعه را به گردن حجاج می اندازند، بر لزوم پایبندی حجاج و هیئت های حج گذار بر قوانین عربستان سعودی جهت برگزاری مناسک حج تاکید و تصریح کرد: پایبند نبودن به این قوانین شر و خطری بزرگ است.

در حالی که حادثه هولناک منا منجر به جان باختن و زخمی شدن بیش از 3000 نفر در شرایطی دردناک شده است، مفتی کل سعودی مدعی شد: برخی از حجاج اعتقاد دارند مردن در اماکن مقدسه اجر و پاداش دارد و به همین علت در پی مرگ در این اماکن مقدسه هستند.

وی در ادامه اظهارات خود در توجیه بی کفایتی و اهمال آل سعود در مدیریت مراسم حج، گفت: این نوع مرگ بسیار بد و بمثابه خودکشی است و هرکس به این جنایت دست بزند، قاتل خویش است.

آل شیخ بدون آنکه حتی به خانواده های داغدار قربانیان این فاجعه تسلیت بگوید، در ادامه خوش خدمتی های خود برای آل سعود، و در واکنش به انتقادات گسترده جهان اسلام، از بی کفایتی مسئولان حج سعودی، منتقدان سوء مدیریت برگزار کنندگان مراسم حج را کینه توز و حسود خواند و مدعی شد: فکر و دل های این افراد دچار مرض است!

بیان اظهارات فوق از سوی مفتی کل عربستان در حالی صورت می گیرد که منابع آگاه اعلام کردند: حضور پسر پادشاه عربستان و جانشین ولیعهد این کشور به همراه کاروان امنیتی همراه خود متشکل از بیش از 300 نفر در منا، منجر به بروز این فاجعه مرگبار شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید