معاملات مسکن در کدام منطقه بیشتر است؟

معاملات مسکن در کدام منطقه بیشتر است؟

در شهریورماه امسال، منطقه ۵ طبق معمول سال‌های اخیر بیشترین تعداد معاملات خریدوفروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۴۴۶۷۵
بازدید : ۱۲۴۱
معاملات مسکن در کدام منطقه بیشتر است؟
در شهریورماه امسال، منطقه ۵ طبق معمول سال‌های اخیر بیشترین تعداد معاملات خریدوفروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

بافت فرسوده تهران حالا سهم چندانی از تعداد معاملات شهر تهران را در اختیار ندارد، با این حال رشد معاملات در این منطقه نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل حدود ۵۰‌درصد افزایش یافته است.
در شهریورماه امسال هم از بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران، طبق معمول منطقه ۵ با ۱۶.۹‌درصد از کل معاملات شهر تهران، بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم ۱۰.۹ و ۹.۹‌درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
در مجموع ۷۳.۶‌درصد از کل تعداد معاملات انجام‌شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر بوده که به ترتیب بیشترین فراوانی مربوط به مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۴، ۷، ۱۰، ۱، ۳ و ۱۵ است و ۱۲ منطقه باقی‌مانده ۲۶.۴‌درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

اما سهم ناچیز مناطق ۱۱ و ۱۲ که دارای بیشترین خانه‌های فرسوده هستند، از تعداد معاملات، لزوم نوسازی و بهسازی در این دو منطقه را نشان می‌دهد. بر این اساس، بانک مسکن تسهیلات ۸‌درصد برای ساخت در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌کند.
در روزهای اخیر هم محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری به دلایل مختلف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت‌ قایل شده است. به گفته او، به این ترتیب که بخش‌هایی از شهرها نیازمند مرمت است، باید بتوانیم این بافت‌های فرسوده را قطعه‌قطعه بازسازی کنیم.

به گفته نوبخت، ممکن است این کار خیلی به پول دولتی نیازی نداشته باشد، ‌اما افرادی آمادگی سرمایه‌گذاری دارند تا در واحدهای کوچک برج یا ساختمان‌های بلندمرتبه‌‌ای را بسازند.

اما از یکم تا بیست‌وششم مهرماه در مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران که دارای بیشترین پلاک‌های بافت فرسوده هستند، ۱۱۷ مورد واحد مسکونی قدیمی‌ساز به فروش رفته است. در زمستان ٩٥ ساخت‌وساز در بافت فرسوده تهران ۵۰‌درصد نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل از آن بیشتر شده است.
همچنین قیمت مسکن در منطقه ۱۲ تهران در تیرماه امسال ۱۳‌درصد افزایش یافت که حدود ۳‌درصد بالاتر از میانگین شهر تهران بود. پروانه‌های ساختمانی در مناطق ۱۱ و ۱۲ هم در چهارماه ابتدای امسال بالغ بر ۵۶‌درصد بیشتر شده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید