ماموریت لاریجانی به دو کمیسیون مجلس درباره زلزله

رییس مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و سازمان هلال احمر درخواست کرد با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحان و بی‌خانمان‌های زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه برسانند.

کد خبر : ۴۵۷۷۵
بازدید : ۱۳۹۲
رییس مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و سازمان هلال احمر درخواست کرد با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحان و بی‌خانمان‌های زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه برسانند.
علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه، گفت: زلزله شب گذشته نسبتا شدید بود که موجب درگیر کردن چندین استان‌های به ویژه استان‌های کرمانشاه و ایلام شد.

وی همچنین کمیسیون‌های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس را مامور اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی هر چه سریعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.

رئیس مجلس با تشکر از پیام همدردی مقام معظم رهبری با زلزله‌زدگان و دستور ایشان به نیروهای نظامی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، افزود: از شب گذشته تلاش‌های زیادی برای رساندن امکانات به منطقه زلزله‌زده غرب کشور در جریان است. اهتمام عمومی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه با محوریت تنظیم عملیاتی بودجه ۹۷، گفت: تنظیم بودجه عملیاتی یکی از مواردی است که در گذشته به صورت مستمر از دولت می‌خواستیم انجام دهد، تنظیم بودجه عملیاتی بود از این‌رو بنا شد بودجه ۹۷ براساس مدل جدید یعنی تنظیم بودجه مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها تنظیم شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام بودجه‌ریزی کشور باید متناسب با عملکرد دستگاه‌ها باشد. اگر گام اول توسط سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم بودجه عملیاتی برای سال آینده برداشته شود، گام مهمی برای تغییر نظام بودجه‌ریزی کشور برداشته است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد قانون بودجه کشور در مجلس باید متناسب با این تغییر رویکرد دولت اصلاح شود از این رو در جلسه امروز رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس دیوان محاسبات کشور ابعاد این موضوع را برای نمایندگان تشریح می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بودجه عملیاتی هم در نگارش بودجه، هم در تخصیص بودجه و هم در اصلاح قانون، اقتضائات خودش را دارد. جلسه امروز مجلس جلسه مهمی است که شرایط کشور از نظر کارهای عمرانی در آینده را دچار تحول اساسی کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید